Niva Mara
Moderátor: Moderátoři
Re: Niva Mara
Taky mi to trvalo, nez jsem zjistil v cem to je a jeste to neni jistota, ale pravdepodobnost. Ten ram se asi hodi. Mam udelany polotovar na 3. bod, ale nedostal jsem se k tomu jeste. Taky me zajima jak prejit na predni loziska z nove nivy, jestli tam nejsou ty kuzelikove. Nejak pri tech najezdech km a brodech do toho obcas musim rypnout a nekdy je i vytlacena nába. Tak porad je co vymýšlet. Kdyz to polecis od podlahy, tak zmakne vic nez 1 kalamitu, ne?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Mara
No říkám si když už se to bude rozebírat... Vnější prahy vcelku ujdou, vnitřní jsou na výměnu, ale udělal bych pevnostní, a podlaha má asi jen dvě místa na řešení... Ale líbilo by se mi nějak napasovat hliník... A taky pořešit gufero k převodovce... Ale akutní nic není, tak se jezdí...
Jenom jsem dal vzadu nové tlumiče, gumy do delších tyčí a pootočil misky na nápravě kvůli brnkání pružin o dorazy, to už jsem plánoval asi rok, práce na 3 hodiny ale když to nehoří tak čas není...
Tak v nejhorším dáš nový kroužek nebo píst a vyřešeno... Pokud to nepoškodilo válec...
Jenom jsem dal vzadu nové tlumiče, gumy do delších tyčí a pootočil misky na nápravě kvůli brnkání pružin o dorazy, to už jsem plánoval asi rok, práce na 3 hodiny ale když to nehoří tak čas není...
Tak v nejhorším dáš nový kroužek nebo píst a vyřešeno... Pokud to nepoškodilo válec...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Niva Mara
Delat nejake hlinikove plochy mi prijde narocne a neumim si to predstavit ve spojich s zelezem. Ale jako doplnkovy material klidne. Jinak je zelezo udrzitelne, zvlast kdyz se zamezi nejakym vodnim kapsam a skviram. Vetsinou svarim, zanatiram a az to vyschne tak to zamaznu lepidlem a jeste pretřu.
Do pevnostnich prahu bych se taky pustil, ale kdyz jsou jeste v klidu, tak do nich moc rypat nebudu, jen misty nejaky kousek prevarim. A odpojeni predku me nejak nebere, vic se zatizi hnaci dif a k stale 2x4x4 nemam vyhrady i se samosvorem vpredu.
Od vcera jsem najel min 250km a dival jsem se na svicku 2. valce. Vypada to zdravou barvu a i hladina oleje se zda byt stejna, byť to je zatim docela brzo k hodnoceni. I tak mi ta petrolejova metoda prijde funkcni a to dost. Predstavo opětovného sundavani hlavy, natoz povytahovani motoru kvuli napravnici odspodu, mi prijde děsiva. V porovnani s petrolejem, ktery cely vikend dřel za mě. Na nejakem foru nekdo zminil, ze petrak aplikuje pri vymenach oleje. To se mi libi a mozna na to taky najedu. I bych nalil pixlu petraku do stareho oleje, nechal jej tam do 10min. tocit a vylil jej. Akorat si rikam, jestli tam nejake zbytky toho petraku nenadelaji nejakou paseku s novym olejem do dalsi vymeny. Preci jen o tom nic moc nevim
Do pevnostnich prahu bych se taky pustil, ale kdyz jsou jeste v klidu, tak do nich moc rypat nebudu, jen misty nejaky kousek prevarim. A odpojeni predku me nejak nebere, vic se zatizi hnaci dif a k stale 2x4x4 nemam vyhrady i se samosvorem vpredu.
Od vcera jsem najel min 250km a dival jsem se na svicku 2. valce. Vypada to zdravou barvu a i hladina oleje se zda byt stejna, byť to je zatim docela brzo k hodnoceni. I tak mi ta petrolejova metoda prijde funkcni a to dost. Predstavo opětovného sundavani hlavy, natoz povytahovani motoru kvuli napravnici odspodu, mi prijde děsiva. V porovnani s petrolejem, ktery cely vikend dřel za mě. Na nejakem foru nekdo zminil, ze petrak aplikuje pri vymenach oleje. To se mi libi a mozna na to taky najedu. I bych nalil pixlu petraku do stareho oleje, nechal jej tam do 10min. tocit a vylil jej. Akorat si rikam, jestli tam nejake zbytky toho petraku nenadelaji nejakou paseku s novym olejem do dalsi vymeny. Preci jen o tom nic moc nevim
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Niva Mara
On je vlastne petrolej hořlavy, tak jako proplach se starym olejem pred vymenou bych to radeji tocil jen starterem bez zapalovani..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Niva Mara
Vsak to olej taky ... . Spis by mi vadilo, ze by se jeho vetsi koncentraci zbytecne znehodnocovala nova napln neb tam vzdy neco stare naplne zustane. U klasiky jsem se po tom nikdy nepidil, ale u predohraba to da kolem dvou deci. Zustal bych akorat u te lecby krouzku.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Niva Mara
Na nejake .ru strance jsem dneska cetl "preklad" o proplachu motoru naftou nebo petrakem a zkusenosti s tim maji dobre. Urcite levnejsi nez drahe pripravky a funkcni, kdyz se dodrzi nejake postupy. Celoproplach bych videl vyjimecne, ale jen ty krouzky pri vymene oleje prijdou vhod. Momentalni dojem z ucinku na stirak je znacny.. Dolival jsem 1l na 1tkm a to brzo prestane bavit. Nez jsem nalil zdravy olej, tak jsem to predtim prolil vyjetym, at to alespon vanu splachne od protekleho petraku pres pisty. Kdyz jsem praci koncil, tak uz se po 2 dnech petrak na pistu drzel a neprotekl. Odsal jsem hladinu a vyfucel zbytky vzduchem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Niva Mara
Hmm, tak vypadalo to slibně, ale 2. valec jde furt na svicce docerna a olej se trati. Proces se mi ale libil, tak jej zkusim opakovat a taky vzit v uvahu naftu na čistku..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Niva Mara
Dorazil automaticky napinak rozvodoveho retezu a uz je na aute. Doufam, ze provedeni bude obstojne a trvale. Vypada, ze by mohl drzet a snad se neco nezlomi, jak na tom origu, co je treba nadvarit. Jedine co se mi nelibi je prumer toho napinaku, ktery je o neco málo mensi nez origo a tedy neni v te diře nasunuty napresno. Drzi prevazne na tech dvou uchytovych sroubech a v díře motoru uz jej nic nepodporuje. No, treba to bude dobre.
Stíraci krouzek 2. válce se snazim uvolnit striknutim trochy nafty do válce svíckou. Pri odstaveni auta na noc, tam prsknu do horkeho valce male mnozstvi a rano to vyprsne vyfukovym ventilem (snad). Jeste bez vysledku, svicka cerna jen z 1 strany.
Stíraci krouzek 2. válce se snazim uvolnit striknutim trochy nafty do válce svíckou. Pri odstaveni auta na noc, tam prsknu do horkeho valce male mnozstvi a rano to vyprsne vyfukovym ventilem (snad). Jeste bez vysledku, svicka cerna jen z 1 strany.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Niva Mara
Ten automaticky napinak rozvodaku je hodne poznat. Byť stary napinak byl nastaven jak mel byt, tak ten samonastavovaci je uplne o necem jinem. Prislapnuty plyn a ubrani plynu je neskutecne plynule.. Zadne "cuknuti", ktere v tech vsech difech, kardanech, prevodovkach.. byvalo pomerne znatelne.. Dik za info o takejto vychytavce..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Mara
Tak super, já dneska už nenastartoval startér to s ukončením kůrovcové sezony taky zabalil... Tak jsem nandal trochu jiný z 205 co drží jen na 2 místo 3 šroubů a funguje, chybou bylo že jsem si to auto prohlédl po delší době zespodu, a bylo vymalováno úniky oleje jsou klasika, ale prasklá skříň řízení je bez oleje úplně s tím posilovačem to nebylo vůbec poznat...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Niva Mara
Tak hlavne jak to funguje, nez se starter sezene. No zima se blizi a taky bych potreboval to zas osetrit voskem a oskrabat co nedrzi. Svarit taky by par veci chtelo, ale to uz jsou spise drobotiny. Tak trochu ale nestihačka
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Mara
Zatím ho tam nechám, nový sice stojí 2000kc, ale na moje zacházení je to škoda... Ty šrouby jsou vcelku bytelné, a hlavně jsou naproti sobě, ten třetí do boku nesedí... O svářečce ani nemluvě trochu jsem počechral práh a je celý na výměnu...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Niva Mara
Alespon mas duvod je udelat cele a bytelne, o ktere se da opřít. Jak jsem pred lety delal spodek, tak jsem pridal cistici diry, prochlustnul to odrezovacem a dal vosk. Az na par prkotin by bylo u me zbytecne do toho vic rypat. Ale pevnostnaky bych bral.. Jak tak prskam tu naftu dirou svicky na pist, tak dneska po kratsi pauze v aplikaci jsem to tam zas zalil a prekvapila me barva svicky. Uz je poprve opalena na odstin pisku a jen na jednom, porad stejnem miste ma nadech od oleje, ale uz minimalni. Tak s tim jeste budu pokracovat, trochu to vidim nadejně s tim uvolnenim stiraku. Mozna tuhle proceduru kratce rozsirim i na zbyle valce, i kdyz ty maji svicky barvy pekne.. Co ti to rochlo za skrin rizeni, ta standartni na konci ridici tyce, nebo tam mas neco jineho?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Mara
Jo klasika s dlouhou hřídelí k volantu, praskají všechny ve stejném místě, dole u spodního ramene směrem dopředu... není první... Holt kombinace posilovače a větších koles s nižším et... Ale i bez něj to moc nevydrží...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva Mara
Nevím … není náhodou převodka stále ta stará a původní 2101
Nebo se pro Nivu vyvinula nějaká zesílená
L.
Nebo se pro Nivu vyvinula nějaká zesílená
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´