Cory píše:S tymito zvukmi som sa nestretol, ale tipoval by som na kompresor.
Cory, tam jsem dospěl taky. Uklidňuju se, že to by to mohl být jen ventil kompresoru a nějaká potíž při určité teplotě. Kompresor se točí pořád, spojku nemá, okruh je řízen nějak tím ventilem.
https://www.youtube.com/watch?v=8G635zz5G5U https://www.youtube.com/watch?v=yrZSZEED-VoPo vypnutí klimy prvních pár minut nic, pak to začne, ale jen na volnoběh, jinak je to sotva slyšet. Mizí to striktně nad 1 600ot/min. Za jízdy to slyšet není. Po cca 20 minutách to vymizí a nic. Při lovení pazvuku je to zvenčí nejvíc znát u mřížky nárazníku v místě, kde je kompresor. Trochu se to na pohmat přenáší do silné vratné hadice u olejové měrky. Nesoustředěný člověk neuslyší neucítí nic. A protože se to s otáčkami nemění, spíš se tam cyklicky přepouští nějaký přetlak.
Byl jsem obratem na kontrole v klimaservisu, na nic se nepřišlo. Chybělo po sedmi letech 150g z 550g chladiva, těsnost v pořádku, tlaky za chodu taky (pak bych ten ventil mohl vyloučit), systém čistý, doporučeno obecně systém kontrolovat po roce.
Jezdím, neřeším, ono se asi víc dělat nedá. Nijak se to nemění, už mě i napadlo, že jsem si toho všiml až po dvou letech, co auto mám. Ale to je asi blbost.
Kompresor SANDEN 5Q0820803C Made in Poland. Kdyby na to došlo, Hella stojí 6 300,-:
https://www.mroauto.cz/cs/hledani/1/9/8 ... -921/57206Takovýhle zákaznící, to je asi právě ono, co? Do všeho kecají, všemu jakože rozumí, nakonec by ještě poučovali co jak kde rozšroubovat...
Bílý LADA a okřídlená spol.