Vůle ventilů
Moderátor: Moderátoři
Vůle ventilů
Rozhodl jsem se pro serizeni vule ventilu. Pritom jsem zjistil, ze pojistovaci matice jsou hrozne osmekane. Navic to po serizeni stale trochu cvaka (i kdyz nevim proc ). Chtel bych to tedy udelat znovu a zaroven vymenit ty pojistovaci matice. Mate s tim nekdo zkusenost? Daji se sehnat nove? Asi se bude muset sundat vacka. Musi se potom utahnout predepsanym momentem nebo to staci od oka? Diky.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Hm,to jsou věci...akorát ti poradím s tou vačkou,jinak nevím.Když jsme ji sundávali,tak se to pak dotáhlo normálně by-voko,akorát je potřeba dotahovat podobně jako hlavu v tom smyslu že je dobře dodržet určité pořadí dotahování.A dělalo se to asi jako že natřikrát (to dotažení) a pak se to dotáhlo fest a fertig.No problemo,spíš je pakárna nepolést rozvody a taky aby nevypadl řetěz z usazení na klice,ale to jistě víš...
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů
Vacku nemusis sundavat, staci povolit kontramatky, zasroubovat serizovaci sroub az dolu, sundat z neho vahadlo a presunout ho dozadu (nebo vyndat ven) a sroub vysroubovat. opacnym zpusobem se to sesadi, jenom si musis trochu pohrat se s perky, co drzi vahadla, ale jde to. Pokud budes sundavat vacku, mela by se utahnout momentem od stredu ven, pokud nemas tu moznost tak alespon postupne a s citem - uz jsem videl mnoho servanych steftu na vacce. Matky se daji bezne sehnat jako nahradni dil a pokud to budes delat, podivej se, jestli nemas vybehana vahadla, to byva take jedna z moznosti, kdy se neda idealne nastavit ventilova vule. W.Brandy píše:Rozhodl jsem se pro serizeni vule ventilu. Pritom jsem zjistil, ze pojistovaci matice jsou hrozne osmekane. Navic to po serizeni stale trochu cvaka (i kdyz nevim proc ). Chtel bych to tedy udelat znovu a zaroven vymenit ty pojistovaci matice. Mate s tim nekdo zkusenost? Daji se sehnat nove? Asi se bude muset sundat vacka. Musi se potom utahnout predepsanym momentem nebo to staci od oka? Diky.
Predtim jsem tam mel hrozne malou vuli. Nechaval jsem si menit gufera a asi to mechanik potom blbe nastavil nebo co. Ted jsem dal predepsanou a mam pocit ze to cvaka. Jeste to budu testovat. Zda se mi, ze to ted lip jede. Ale to si asi namlouvam. Co se muze stat, kdyz je vule moc mala?Tomik píše:cvakat to trochu musí,je spatne když to cvaka hodne,a je spatne když to necvaka vubec
Jestli to pujde takhle, tak to je super. Na stav vahadel se podivam.Wolf píše:Vacku nemusis sundavat, staci povolit kontramatky, zasroubovat serizovaci sroub az dolu, sundat z neho vahadlo a presunout ho dozadu (nebo vyndat ven) a sroub vysroubovat.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Vsem dekuji za rady. Rano jsem byl v Kladne. Koupil jsem ty matky. Jedna stala 10 Kc. Maji i ty srouby (tusim 22 Kc /ks) a vahadla (kolem tech 60 Kc/ks). Ty jsem nekupoval, protoze dochazeji penizky. Ted uz se v tom hrabat nebudu. Pockam do Bechyne a tam si poslechnu ostatni motory, abych mel s cim srovnavat. Pak se uvidi.
DMatej: Jak poznas jestli cvaka jeden ventil nebo vic?
DMatej: Jak poznas jestli cvaka jeden ventil nebo vic?
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Stačí poslouchat. Je to ale znát i jinak - motor neběží úplně pravidelně - polož ruku na řadičku při volnoběhu, pokud to není pravidelný, něco nesedí (nemusí to být nutně ventil, ale třeba jen horší svíčka, špatnej odtrh, cokoliv).
Slyšet to je, asi jako když budeš mincí klepat do kovových futer u dveří - nic lepšího mě nenapadlo, k čemu to přirovnat . Nejde tak ale poznat, kterej ventil to je přesně - kdysi jsem si myslel, že jo, ale nejde to
Nevim, jestli se k tomu dneska dostanu, přinejhorším ti to předvedu na svym v Bechyni
Slyšet to je, asi jako když budeš mincí klepat do kovových futer u dveří - nic lepšího mě nenapadlo, k čemu to přirovnat . Nejde tak ale poznat, kterej ventil to je přesně - kdysi jsem si myslel, že jo, ale nejde to
Nevim, jestli se k tomu dneska dostanu, přinejhorším ti to předvedu na svym v Bechyni
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
To je dobre. Koupil jsem jen ty matky.Wolf píše:Srouby neni treba kupovat, ty obvykle vydrzi po celou zivotnost motoru. W.
To bych bral. Chci porovnat zvuk svyho motoru s nejakym jinym. Jsem presvedcenej, ze jsem vule nastavil spravne. Presto mam ale pocit, ze to trochu cvaka. Tak chci vedet, jestli je to jeste v norme nebo to chce predelat. Tak jako tak budu menit ty matky. Jen je otazka jestli to pocka nebo je to kvuli spatny vuli lepsi udelat hned.dmatej píše:přinejhorším ti to předvedu na svym v Bechyni
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud to není horší než předtim, tak to akorát zbytečně netůruj, jet se s tim dá. Já na podzim v Bechyni seřizoval oběhanou vačku asi na třikrát, pak novou tady na parkovišti dvakrát - ale to byla nová vačka a vahadla, tak si to sedalo (a sedá, ale už se to moc nehejbe, akorát poslední dva dny jsem po Plzni trošku řádil, tak se to asi malinko hnulo).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).