Zapalování NIVA 21214
Moderátor: Moderátoři
Re: Zapalování NIVA 21214
Když ten plyn dáš pryč, tak to na benzín funguje naprosto v pořádku? Pokud ne tak bych tu přírubu LPG asi neřešil.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: Zapalování NIVA 21214
Když tam ta příruba LPG je tak auto nedrží ani otáčky volnoběhu a když je venku tak alespoň ten volnoběh je celkem OK. Ale pořád mi to neřeší ten zásadní problém a to je akcelerace motoru a udržení otáček vyžších.
Re: Zapalování NIVA 21214
Snimac koncentracie kyslika je podla mna taky okruhly snimac vo filterboxe, nie lambda sonda(ale mozem sa mylit a v tom pripade by mohol byt problem v privodnych kabloch k lambde).adamulik píše:13 - absence signálu snímače koncentrace kyslíku
54 - oktanová korekce (zvýšené nebo nedostatečé napětí signálu)
Pokud se nemýlím oba chybové kódy jsou spojené s lambdou a ta je nová. Tak nevím.
oktanova korekce je zas niekde na blatniku, je to taky otocny potenciometer nazyva sa to aj oktanovy korektor a tiez bude pravdepodobne nieco s kablami/konektorom.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Zapalování NIVA 21214
Diky za vysvěltlení pojmů. V pláncích zapojení je ale uvedenno, že ve filtrboxu je čidlo teploty nasavaného vzduchu a lambda je označovaná jako kyslíkový senzor. Myslíš, že by tyto dvě heblátka mohly mít vliv na tyto problémy s motorem? Už mě to štve a chytám se už kdejaké kraviny.
Re: Zapalování NIVA 21214
A jak se to chová, když lambdu odpojíš úplně?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Re: Zapalování NIVA 21214
Cidlo koncentracie kyslika je lambda
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Zapalování NIVA 21214
Zatím jsem to bez lambdy nezkoušel ale snad zítra bude chvilka tak to vyzkouším a proměřím kabeláž k lambdě. Pokud jsem se dobře díval tak po otočení klíčku do pohotovostní polohy by měly na konektoru být jak kladny tak i záporný pól napětí baterie a ty zbyvající dva proměřím odpor mezi konektorem lambdy a konektorem řídící jednotky. Všechno mi to ale přijde jako by motor měl nedostatek paliva tak zkusím projít palivové potrubí a při nastartovaném motoru zjistit jestli si někde napřisává vzduch.
Díky za rady každá další je vítána!
Díky za rady každá další je vítána!
Re: Zapalování NIVA 21214
Dnes se našla chvílka tak jsem něco zkusil.
Dolil jsem svěží benzín zresetoval ŘJ a dobil baterii.
Chvíli trvalo než motor naskočil a ale když se to povedlo tak držel otáčky volnoběhu kolem 1000ot/min. po zahřáti otáčky klesly na okolo 700.
Po sešlapování pedálu opět stejný problém motor se dusil. Po chvíli se rozsvítila kontrolka motoru po vyblikání opět chyba 13. Odpojil jsem lambdu a motor beze změny. Při zvyšení otáček na 2000 a postupném pomalém přidávaní plynu otáčky poklesly a ne a ne se zvýšit. Na konektoru lambdy napětí bateríe jsem naměřil bohužel jsem nestihl přeměřít zbývající dva dráty.
Ještě mě napadlo jak jsem montoval novou lambdu tak měla poněkud jiný vzhled než ta původní nemohlo by to mít nějakou souvislost?
Dolil jsem svěží benzín zresetoval ŘJ a dobil baterii.
Chvíli trvalo než motor naskočil a ale když se to povedlo tak držel otáčky volnoběhu kolem 1000ot/min. po zahřáti otáčky klesly na okolo 700.
Po sešlapování pedálu opět stejný problém motor se dusil. Po chvíli se rozsvítila kontrolka motoru po vyblikání opět chyba 13. Odpojil jsem lambdu a motor beze změny. Při zvyšení otáček na 2000 a postupném pomalém přidávaní plynu otáčky poklesly a ne a ne se zvýšit. Na konektoru lambdy napětí bateríe jsem naměřil bohužel jsem nestihl přeměřít zbývající dva dráty.
Ještě mě napadlo jak jsem montoval novou lambdu tak měla poněkud jiný vzhled než ta původní nemohlo by to mít nějakou souvislost?
Re: Zapalování NIVA 21214
Pánové tak konečně problem vyřešen.
Napadlo mě změřit tlak paliva a ejhle bílá vrána 0,5 atm. Vyměnil jsem palivové čerpadlo a auto šlape jako správný rus. Teď ještě doladit detajly a jdeme na STK.
Napadlo mě změřit tlak paliva a ejhle bílá vrána 0,5 atm. Vyměnil jsem palivové čerpadlo a auto šlape jako správný rus. Teď ještě doladit detajly a jdeme na STK.
Re: Zapalování NIVA 21214
No tak sláva!!! A co plyn? Na ten to jede taky?
Re: Zapalování NIVA 21214
Auto šlape bez problému akorát po nějaké době od nastartování se objeví chyba chudá palivová směs. Zatím je nivka ve fázi testovacích jízd tak uvidíme.
Dodatečně ještě děkuju všem za rady!
Dodatečně ještě děkuju všem za rady!
Re: Zapalování NIVA 21214
Vedel by mi niekto znaly problematiky (asi jedine Cory ) opisat a vysvetlit funkciu "oktanoveho korektora" na Nive 21214/1,7 SPI? Predstavoval som si to zapojenim nejako velmi podobne ako cidlo absolutneho tlaku (MAP), teda ze jednym kablom ide referencnych +5V z RJ do cidla, druhym kablom vystupne napatie (na MAP premenlive podla tlaku, na oktanovom korektore konstantne podla polohy potenciometra) a tretim kablom uzemnene cidlo/korektor. Oktanovy korektor ma vsak podla elektrickej schemy sice 3 konektory, ale idu don iba 2 kable - jedno zemnenie (cierny kabel 61/69, pin D12 na RJ - spolocne s MAP a cidlom teploty nasavaneho vzduchu) a jeden zeleny kabel 59/pin B12 na RJ, ktorym ZAROVEN ma ist +5V z RJ a naspat (?) vystupny signal z oktanoveho korektora (default cca. 1V). Nerozumiem ako moze jeden kabel sluzit zaroven ako vstup a vystup s rozdielnymi napatiami. Dakujem!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10590
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování NIVA 21214
Ten korektor je, velmi zjednodušeně, pouze potenciometr, který je nastaven řekněme na nula stupňů předstihu. A to je ten naměřený 1 Volt.
Chceš-li, z jakéhokoliv důvodu jako je třeba méně kvalitní palivo, změnit předstih - změníš jej právě tímto oktanovým korektorem. Je to pouze sofistikovanější obdoba mechanického korektoru na rozdělovači.
L.
Chceš-li, z jakéhokoliv důvodu jako je třeba méně kvalitní palivo, změnit předstih - změníš jej právě tímto oktanovým korektorem. Je to pouze sofistikovanější obdoba mechanického korektoru na rozdělovači.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Zapalování NIVA 21214
Funkcii potenciometru rozumiem, akurat s mojimi chabymi znalostami z elektroniky si myslim, ze kazdy potenciometer musi mat vstup a vystup oddelene. Teda ze do potenciometru vstupuje nejake napatie/prud, v potenciometri je "zrazene" na nejake ine napatie/prud a to potom vystupom ide niekam dalej. V tomto pripade to tak nevyzera byt alebo skratka tomu nerozumiem.
Ja v podstate len chcem vyskusat, ci oktanovy korektor je nastaveny spravne, v nasich podmienkach je to 0° korekcie, comu by malo zodpovedat vystupne napatie 1V. A teraz je otazka, kde ho merat. Na zelenom kabli 59? A nema tam byt tych vstupnych +5V? Aby sme sa rozumeli, pripajam cast schemy s oktanovym korektorom a ilustraciu jeho zapojenia.
Ja v podstate len chcem vyskusat, ci oktanovy korektor je nastaveny spravne, v nasich podmienkach je to 0° korekcie, comu by malo zodpovedat vystupne napatie 1V. A teraz je otazka, kde ho merat. Na zelenom kabli 59? A nema tam byt tych vstupnych +5V? Aby sme sa rozumeli, pripajam cast schemy s oktanovym korektorom a ilustraciu jeho zapojenia.
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Zapalování NIVA 21214
V SPIčku se nevyznám, ale připojeného schématu oktanový korektor, ale ani čidla teploty nasávaného vzduchu a teploty chladící kapaliny nemají připojeno referenční napětí +5V. Tedy bys měl měřit (a naměřit ten 1V při nulové korekci až 4,5V při nejvyšší korekci) skutečně na zeleném vodiči 59.
Nejsem si tím zcela jist, ale tipnul bych si, že princip těchto čidel bude v tom, že jejich řekněme signálové svorky jsou zároveň "ideálním" proudovým zdrojem. To znamená, že z takové svorky teče konstantní proud, ale napětí se mění podle odporu připojené zátěže (u oktanového korektoru potenciometru). Tudíž je vodič 59 zároveň napájením (proudem) a signálovým vodičem (napětí je sginál). A ke změření odporu na potenciometru nejsou potřeba tři vodiče, ale pouze dva.
Jestli kecám, tak mne může někdo znalejší klidně poopravit. Jen proboha v posledním slově předchozí věty nevynechejte písmeno "o".
---
Edit: kouknul jsem pořádně na to druhé schéma, které se týká pouze zapojení svorek oktanového korektoru. Tam je vidět, že uvnitř řídicí jednotky je ke zdroji +5V sériově připojen odpor a teprve za tímto odporem jde svorka na vodič 59 a právě v tomto místě je na ní měřen signál (napětí). Ve výsledku jde tedy o zdroj proudu, ale to slůvko ideální, které jsem uvedl dříve, berte skutečně v těch uvozovkách, do kterých jsem ho uzavřel.
Lépe než jako zdroj proudu si to člověk představí jako nezatížený odporový dělič napětí:
+5V -> R1 (konstantní, uvnitř řídicí jednotky) -> svorka vodiče 59, zároveň měření -> R2 (oktanový korektor, proměnný) -> 0V (GND)
Nejsem si tím zcela jist, ale tipnul bych si, že princip těchto čidel bude v tom, že jejich řekněme signálové svorky jsou zároveň "ideálním" proudovým zdrojem. To znamená, že z takové svorky teče konstantní proud, ale napětí se mění podle odporu připojené zátěže (u oktanového korektoru potenciometru). Tudíž je vodič 59 zároveň napájením (proudem) a signálovým vodičem (napětí je sginál). A ke změření odporu na potenciometru nejsou potřeba tři vodiče, ale pouze dva.
Jestli kecám, tak mne může někdo znalejší klidně poopravit. Jen proboha v posledním slově předchozí věty nevynechejte písmeno "o".
---
Edit: kouknul jsem pořádně na to druhé schéma, které se týká pouze zapojení svorek oktanového korektoru. Tam je vidět, že uvnitř řídicí jednotky je ke zdroji +5V sériově připojen odpor a teprve za tímto odporem jde svorka na vodič 59 a právě v tomto místě je na ní měřen signál (napětí). Ve výsledku jde tedy o zdroj proudu, ale to slůvko ideální, které jsem uvedl dříve, berte skutečně v těch uvozovkách, do kterých jsem ho uzavřel.
Lépe než jako zdroj proudu si to člověk představí jako nezatížený odporový dělič napětí:
+5V -> R1 (konstantní, uvnitř řídicí jednotky) -> svorka vodiče 59, zároveň měření -> R2 (oktanový korektor, proměnný) -> 0V (GND)
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.