Alternátor - napětí, dobíjení atd

Elektrická soustava kromě autorádia/MMS

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Cory »

Mame tu BCM, ktora to pri poklese napatia dokaze povypinat bez toho, aby sme o tom vedeli. Potom sa cudujeme, preco sa celne sklo rozmrazuje dlho...no bodaj by nie, ked pri tom mame zapnute sedacky, zadne sklo, zrkadla a neviem co este vsetko. Vzdy sa ako prvy odpoji spotrebic najmenej dolezity s najvyssou spotrebou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jajo
Příspěvky: 628
Registrován: ned říj 22, 2017 10:37
Bydliště: Žilina

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Jajo »

No však ja zapínam s rozumom. :lol: Svetlá mám v AUTO, stierače tiež, no a na kúrení v zime stlačím iba tlačidlo MAX a zapnem ohrev sedačky. :mrgreen: Čo je na tom nerozumné? Však po naštartovaní vždy v zime s rozumom stlačím iba dve tlačidlá. :finga:
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko :-) (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská :-) (06_2019 - )
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od zdd »

má nová niva stejnej regulátor napětí jako ostatní lady, nebo je tam nějaký rozdíl
nebo jestli nevíte, jaká maximální hodnota napětí, se může vběhem provozu vyskytnout
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od FOMA »

Maximální hodnota napětí je max.14,5V. Na (až)tuto hodnotu jsou dnešní akumulátory standartně staveny. Jakékoliv jiné trvale vyšší napětí než 14,5V už akumulátor poškozuje.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Vašátor »

Pokud se ovšem jedná o standartní oloveny akumulátor. V případě technologie Ca-Ca je dovolené maximální napětí až 16V.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od zdd »

a nevíte jak to je s napětím v praxi ?
teoreticky to vím
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Praxe samozrejme odpovida teorii. Vidis snad, ze by houfne jezdila vozidla kterym pod kapotou vari a tu a tam exploduje baterie?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od zdd »

já se ptal na konkrétní hodnotu palubní sítě, né na to, že akumulátor je dělanej na 14,5 V, nebo že auta neexplodujou :roll:
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Křečík Barbuška »

A z toho co psal Foma si to nepochopil?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od zdd »

Křečík Barbuška píše:A z toho co psal Foma si to nepochopil?

takže niva nabíjí akumulátor na 14,5V ?
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od FOMA »

Každý auto má dobíjet na hodnotu max. 14,5V. Každá desetina navíc je přebíjení. Stejně tak nejnižší hodnota dobíjení by měla činit 14,2V. Takže pokud je vše v pořádku musí to dobíjet v rozmezí 14,2V - 14,5V. Ostatně všechny regulátory napětí v alternátorech jsou tak nastaveny z výroby. Ještě bych snad podotkl, že dobíjení je třeba vždy měřit přímo na akumulátoru. PP a jiné voltmetry zabudované v autě používat spíš jako orientační.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km) :cry:
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km) :hrob: :|
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní 8)
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní :thumbleft:
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní :roll:

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od zdd »

a u nivy to tak je nebo ne ?
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Georgius »

Křečík Barbuška píše:Vidis snad, ze by houfne jezdila vozidla kterym (...) tu a tam exploduje baterie?
Proč do toho taháš Teslu ? :mrgreen: :lol:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od zdd »

Georgius píše:
Křečík Barbuška píše:Vidis snad, ze by houfne jezdila vozidla kterym (...) tu a tam exploduje baterie?
Proč do toho taháš Teslu ? :mrgreen: :lol:
a cos čekal, že poradí, když neví :lol:
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Vašátor »

FOMA píše:Stejně tak nejnižší hodnota dobíjení by měla činit 14,2V.
Ono se spíše udává 13,8V.
zdd píše:a u nivy to tak je nebo ne ?
Co chceš prosímtě slyšet? Ano, i u Nivy, stejně jako u všech vozidel stavěných na olověné akumulátory, se dobíjecí soustava navrhuje na napětí 13,8-14,5V. Pak máme ještě vozidla s dobíjecí soustavou na akumulátory Ca-Ca, kde jednotka hlídá dobíjení a po startu na nějakou dobu zvyšuje dobíjecí napětí chvilkově až na 18V, následně na 16V. Ale toto případ Nivy není.

Pokud si chceš celé téma řádně nastudovat, stačí se podívat do sekce FAQ, viz. https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9732
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“