Ja som skúšal tie trasy. A menil som parametre na tom istom úseku ktorý chodím každý deň. No a keď som zvolil najkratšiu, tak tá ma navigovala pomaly vzdušnou čiarou.
Možno je tá trasa najkratšia na Km, ale ideš ju nekonečne dlho. No a tá optimálna je v podstate taký kompromis medzi najkratšie a najrýchlejšie. Čiže niekomu sa zdá, že občas navedie človeka nezmyselne, ale čo som si všimol, tak sa väčšinou snaží zvoliť takú trasu až nie je zbytočne dlhá, až sa vyhýba čo najväčšiemu odbočovaniu(aj keď občas zvolí smer, že na odbočke čakáš 5 min., a pri tom môžeš ísť o 100 m dlhšie a napr. cez kruháč
), až sa vyhne mikro uličkám,... Ale najväčší problém je keď poznáš cestu/jazdíš stále po tej istej trase, tak vtedy sa ti zdá, že by mohla navigovať "lepšie", len otázka je či aj ty vôbec jazdíš správne. No a na druhej strane, každá navigácia má takéto "muchy", dokonca aj google maps.
V tejto našej by som uvítal aj možnosť "najrýchlejšia". Ale čo chceme zadarmo?
Mňa na nej najviac štve, že občas naviguje aj na takých križovatkách ktoré skoro ani križovatky nie sú, a niekde na hlavných ťahoch nepovie či mám ísť doprava alebo doľava... A ináč, skúšal som aj tie možnosti "zmena trasy", no a tie nemajú v podstate žiaden vplyv pri normálnej jazde. To bude asi možnosť ku "kolónam". Skúšajte a skúšajte, (však už je to v slovenčine
) a sledujte čo ktoré nastavenia ovplyvňujú... Však každú navigáciu treba najskôr "zabehnúť" a nastaviť vo vlastnom meste, až potom sa vybrať na výlet ďalej. Keď už nič iné, aspoň si musíte zvyknúť čo, ako, kedy, kde,... hovorí,... A v poslednom rade treba zistiť čo musí byť zapnuté/vypnuté, až vás naviguje po správnych cestách(diaľnice, hlavné, bočné-tzv. poľné,...)