Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od kartar »

Vašátor píše:Je ještě mnohem lepší a nedestruktivní metoda. Povolovat a dotahovat přes střed. Setrvak pak stačí podržet rukou. Je to jednoduché a velmi účinné.
Super, všem díky za rady. Musím vyměnit slintající gufero a už překáží jen ten setrvák.

Ještě OT: Kdybych měnil i ložisko setrvačníku je třeba ho při montáži lisovat, nebo stačí natlouct kladivem?
Lada 1500s (1978)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Luděk Musil »

kartar píše:Ještě OT: Kdybych měnil i ložisko setrvačníku je třeba ho při montáži lisovat, nebo stačí natlouct kladivem?
To myslíš to ložisko, který je na zadní přírubě? Já je, tuším, montoval/lisoval ve stojanu na vrtačku a vklouzlo tam skoro samo :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od kartar »

Myslel jsem ložisko č. 4 (2101-1701031)

Vycházel jsem z toho, že je zalisované do klikové hřídele a mění se na autě ale nevím jestli mlátit do klikové hřídele je dobrý nápad :wink:
Přílohy
klikovka.JPG
Lada 1500s (1978)
Dusan
Příspěvky: 3925
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Dusan »

No skor je problem ho vybrat, naklepes ho tam bez problemu, len nebuchaj po strede loziska, a pojde to. S citom.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Křečík Barbuška »

A jakym postupem se to lozisko prosim pekne vytahuje? Nejake pidistahovacky? Kdesi jsem videl flignu, ze se tam natlaci vazelina a vsune "mrkev" nacez lozisko vyleze. Nastesti jsem nikdy nemel potrebu s tim cokoliv delat.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11603
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Cory »

Mam na to stahovak, odfotim vecer
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Viko »

Stačí guľatina 15mm priemer myslím. Proste tak aby do ložiska išla napresno. Následne tam nastrkať mokrý hajzlpapír a keď už nebude kam, namlátiť cez gulatinu. Funguje to, osoba ktorá ma to naučila mi po vypadnutí ložiska zdelila, že túto fintu pozná už 20 rokov, ale ešte nevidela pacienta, ktorý by to vyskúšal. :D
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Dusan
Příspěvky: 3925
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Dusan »

Pozri videa na youtube, rusi maju vytahovaky na take veci
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9392
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Vašátor »

Vytahovaky jsou na všechno možné. Pokud je třeba ložisko vyměnit jedno za uherský rok, fígl s namocenym hajzlpapirem opravdu funguje :). Montáž nového ložiska je jednoduchá, naklepne se jemně za venkovní klec. Nic složitého. Treba orechem z goly.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Nulašestka »

To se akorát hodí, zítra jedu vyzvednout blok a kliku z brusírny. Možná to ložisko ani nebude potřeba měnit.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9392
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Vašátor »

Popravdě, divil bych se, kdyby ti v brusírně to ložisko nevyšupli pryč. Upíná se tam klikovka do mašiny.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11603
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Cory »

Zas som to zabudol odfotit. Ked je kluka vybrata z auta, tak jednoducho upnut lozisko do zveraku a tahat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od kartar »

Tak po sobotním odpoledni v garáži gufero vyměněno. Ložiško nevykazovalo žádné vůle tak jsem nakonec nechal původní. Stejně bych ho musel objednávat a kdo ví co by přišlo.

Zkoušel jsem sice Vaškovu metodu, ale jednou rukou držet setrvačník a druhou povolit šrouby prostě nešlo. Nakonec pomohlo šrouby odrazit ránou palicí do boku klíče. Utahování probíhalo tak, že jeden držel oběma rukama setrvák a druhý dotahoval na moment. Takže pro ty co to dělají v domácích podmínkách je dobré mít vždy po ruce pomocníka nebo nějak smysluplně vyřešit tu aretaci :D
Vašátor píše:Je ještě mnohem lepší a nedestruktivní metoda. Povolovat a dotahovat přes střed. Setrvak pak stačí podržet rukou. Je to jednoduché a velmi účinné.
Lada 1500s (1978)
Jozef2101
Příspěvky: 3
Registrován: stř led 17, 2024 11:34

Re: Presný postup výmeny simeringov na kľukovke

Příspěvek od Jozef2101 »

Majo píše: sob srp 29, 2015 11:22 znacku az tak velmi neriesim. Skor material, z ktoreho je vyrobeny. Tak schvalne som skocil do dielne a podelim sa s vlastnymi skusenostami :-P
Konkretne na kluku sa daju bezne zohnat semeringy klasicke(2101-1005160 + 2101-1005034), kovovy obal, vnutri cierna guma - material NBR, odolnost max 120stupnov, casto ani tolko, tieto mam z nejakych starych zasob, ale rozhodne sa ich nechystam pouzit, zivotnost maju max 50tkm(alebo jedno prehriatie) a aj to som prehnal. Potom tmavohnede - FKM, v pohode do 150stupnov, tvrdostou podobne ako klasicke, prehrievanie motora im velmi nevadi, zivotnost okolo 100tkm. Za katalogovym cislom maju -02((2101-1005160-02 + 2101-1005034-02). So stejnym katalogovym cislom sa daju zohnat aj z materialu FPM, ktory je udajne do 175st. Pravdou je, ze su podstatne maksie a vydrzia viac nez 100tkm bez problemu. Tie pouzivam najradsej, zhanaju sa najtazsie.
Druhou a v nasich koncinach lepsou moznostou je vobec semeringy nezhanat v predajni autodielov ale v specializovanej na semeringy. Tam vsak nemaju vsetky rozmery. Velke na kluke je 70/90/10, uplne bezne zohnatelne, male je horsie 40x56x7,5, pricom rozmer 7,5 nie je uplne nevyhnutne dodrzat. Uz som pouzival aj dvojbrite 40x56x8, pretoze to je standardnejsi rozmer a ten polmilimeter v tomto pripade nehra rolu, dokonca by tam voslo aj 40x56x10, proste podla toho, co sa podarilo zohnat...
Dakujem Vam velmi pekne za cenne rady, zohnal som FKM verim ze vydrzi dlho.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“