Podobnou záležitost jsme řešili na motoru Triumph Spitfire 1500. Axiál vypadnul a klikovka vydřela překlad ložiska. Kupovat jiný blok motoru a klikovku by stálo nesmysl. Překlad jsme sfrézovali do roviny, naměřili novou potřebnou šířku axiálu a ten vyrobili z bronzu, tuším CuSn12. Následně jsme jej vlepili a přišroubovali šrouby vyrobenými z mosazné kulatiny. Motor už víc jak 3 roky bez problému chodí
https://www.facebook.com/269990472275/p ... =3&theater
Nicméně u Lady bych se s tím asi nedělal. Bloků je všude zatím ještě docela dost.
Zvětšená axiální vůle klikového hřídele
Moderátor: Moderátoři
Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele
Blokov je dost, neovedal by som. Mozno v cz.
Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele
Oproti bloku Triumph Spitfire asi milionkrat .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele
Napadají mne tato řešení:
-Zalepit axiálu v uložení
-Podbrousit horní dosedací plošku pro axiálu a dát abnormální rozměr (což je zanedbatelný rozdíl..)
-Navrtat horní uložení + kolíčky (osazené aby se nemohla pootáčet)
-Vybrousit malé úkosy v zakončení a ohnout konce axiály
-Sehnat most z jiného motoru břebrousit dosedací plochy ( ty co na sebe1dosedají poloviny uložení) + převrtat uložení celého klikového hřídele vč. adekvátního snížení pístů a věcí s tím souvisejících
-Kombinace některých možností
-Vyprdnout se na to a udělat si jinej motor co se mi válí ve stodole. Neměl by mít ani tolik najeto.
-Něco dalšího co tu ještě nezaznělo.
Prosím hlasujte jsem zvědav na čem se shodnem.
-Zalepit axiálu v uložení
-Podbrousit horní dosedací plošku pro axiálu a dát abnormální rozměr (což je zanedbatelný rozdíl..)
-Navrtat horní uložení + kolíčky (osazené aby se nemohla pootáčet)
-Vybrousit malé úkosy v zakončení a ohnout konce axiály
-Sehnat most z jiného motoru břebrousit dosedací plochy ( ty co na sebe1dosedají poloviny uložení) + převrtat uložení celého klikového hřídele vč. adekvátního snížení pístů a věcí s tím souvisejících
-Kombinace některých možností
-Vyprdnout se na to a udělat si jinej motor co se mi válí ve stodole. Neměl by mít ani tolik najeto.
-Něco dalšího co tu ještě nezaznělo.
Prosím hlasujte jsem zvědav na čem se shodnem.
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele
Udělat jiný motor. Jednoduché, rychlé.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/