prevodovka pomoc
Moderátor: Moderátoři
Re: prevodovka pomoc
třeba to nakonec pujde. Ty šrouby je stejně potřeba držet použitelné kvůli výměně výfuku, snímání hlavy atd. Mě přivětšině oprav tyhle blbosti zabrali spoustu času (včetně rozřezávání sjetých matic tak, aby to šroub přežil)
2107 a 21214
Re: prevodovka pomoc
No sehnal jsem uz i druhou prevodouku at se da driv jezdit, nez se koukne do stare. K tomu plochou 19 ocko klic a maly drateny kartac na zavity. Takze by to jit snad mohlo Ten odřez matic taky stoji za uvahu jako připadna moznost, diky. Potom leda novy dil nebo odvrtat a dat nove závity. Niva je taková kvalitní učebna udržbáře automobilu
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: prevodovka pomoc
Mosadzne matky maju v askofe. lebo v lepsim zeleziarste a nebudes mat problem. Hlavne nasrubovat 8,8 stifty, a hlavne primeranej dlzky, aby nemalo co zahrdaviet. Druha vec je namazat ulikovou vazelinou zavity.
Re: prevodovka pomoc
Perfekt, beru na vědomí Vyfuk me bacil do hlavy, takze je venku a prevodovka dole (sundani pridavky atd. byla solidni drbačka). Myslel jsem ze objevim nejake rozsypane lozisko, treba v setrvacniku. To co mi obcas i zacne piskat, ale piska i s vyslapnutou spojkou, tak to musi byt asi v motoru nekde. Setrvacnik ma lozisko v poradku, pritlacne je taky dobre.
Urcite mi chrcelo nejake hlavni v prevodovce + ta petka zacla (proto šla skřin dolu).
Co ale koukam je, ze setrvacnik ma praskliny a tim jej vidim asi na odpis. Ten co mam z 1.6 vypada slušneji, ale nekdo mu nekdy dal ryhu flexou, což by asi vadit moc nemuselo oproti tomu rozpraskanemu (tu ryhu z 1.6 bych zkusil zalit cočkem a zbrousit, kvuli vyvazeni.. a jéje:)
Taky mam tendence nejak nahodit motor bez prevodovky a treba i setrvaku, kvuli tomu lozisku co obas piskne. Vadilo by to necemu? Nahoz by se asi odehral klikou, pokud tam pujde nasadit ta ozubena matice z 1.6.
A nez bych zacal kompletovat, tak bude chtit neco taky pozavařovat.
A v cem spociva vystredeni spojky? Dyt vse ma sve misto na nejakych kolicich nebo lamela na drazkach, co jsem koukal.
Urcite mi chrcelo nejake hlavni v prevodovce + ta petka zacla (proto šla skřin dolu).
Co ale koukam je, ze setrvacnik ma praskliny a tim jej vidim asi na odpis. Ten co mam z 1.6 vypada slušneji, ale nekdo mu nekdy dal ryhu flexou, což by asi vadit moc nemuselo oproti tomu rozpraskanemu (tu ryhu z 1.6 bych zkusil zalit cočkem a zbrousit, kvuli vyvazeni.. a jéje:)
Taky mam tendence nejak nahodit motor bez prevodovky a treba i setrvaku, kvuli tomu lozisku co obas piskne. Vadilo by to necemu? Nahoz by se asi odehral klikou, pokud tam pujde nasadit ta ozubena matice z 1.6.
A nez bych zacal kompletovat, tak bude chtit neco taky pozavařovat.
A v cem spociva vystredeni spojky? Dyt vse ma sve misto na nejakych kolicich nebo lamela na drazkach, co jsem koukal.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: prevodovka pomoc
Ked das lamelu a pritiahnes mekano,nemusi byt ta drazkovana diera v lamele v osi s dierou v klukovke. Potom ked nasuvas prevodovku je problem,ze netrafis do drazok v lamele a do kluky. Najjednoduchsie sa vystreduje ak mas nahradnu drazkovanu hriadel z prevodovky, strcis ju do klukovky,nasunies lamelu a potom naskrutkujes mekano. Ak nemas hriadel, tak staci vysustruzena tycka co ma na konci priemer aby isiel strcit do kluky a ma celkovy priemer aby na nu isla vsuvne nasunut lamela. Ked som nemal pristup k sustruhu spravil som si taky pripravok z tvrdeho dreva vo vrtacke....
Pozicana fotka je zo skodovky - vystredovanie pomocou hriadele z prevodovky:
Pozicana fotka je zo skodovky - vystredovanie pomocou hriadele z prevodovky:
- Přílohy
-
- lamela-23.jpg (42.2 KiB) Zobrazeno 970 x
Roman
Re: prevodovka pomoc
Aha, takze dulezite hlavne na montaz. Jak uz se nasadi tak uz to vystredeni vliv teda nema. Diky.
Poprve jsem zkusil k praci nejaky starsi razovy utahovak a nevěřil kolik casu a namahy to ušetři..
Poprve jsem zkusil k praci nejaky starsi razovy utahovak a nevěřil kolik casu a namahy to ušetři..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: prevodovka pomoc
Chlapi, vedel by mi niekto identifikovat ozubene koleso v prevodovke vid sipka na fotke? Kazdy druhy zub vyzera byt trochu odlomeny. Zaujimalo by ma, aky to je rychlostny stupen (tipujem 1. stupen). Pomocou katalogu ND sa v tom nejako nevyznam. Je to 5Q na Nive, pohlad zhora po odstraneni prevodovej paky a kulisy. Diky!
Re: prevodovka pomoc
Piaty stupen, nedavno som to riesil material na opravu a uz celkovy repas vysiel 300e
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: prevodovka pomoc
Dakujem! To je veru draha sranda. Ja to zatial necham tak, tym skor, ze prevodovka zatial funguje navonok bezchybne (ziadny hluk, vypadavanie stupnov, trhanie, atd.).
Re: prevodovka pomoc
Tie ulomky tam su...a skor ci neskor tam narobia poriadnu paseku. Na tej prevodovke, kde som to riesil nedavno, vsetko sposobila rozpadnuta kulisa, z ktorej vyskocili gulicky a pruzinky a predchadzajuci majitel kulisu len vymenil a zvysok nechal dnu v predovodke.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: prevodovka pomoc
Myslim, ze je lepsi to poresit hned a necekat nez se kvuli jedne veci dodrbe i zbytek. Tez jsem s obcas vypadavajici petkou otalel tak dlouho nez se chudera nechtela udrzet a potom co jsem to rozhodil scital zbytecne napachane skody.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: prevodovka pomoc
To je taky problem dat dole sppdny dekel, a najst ten zub cely.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: prevodovka pomoc
Zub bude asi lezet na dne zadniho deklu od tama ho nedostanes. Ale o to by neslo, osobne by mi vice vadil mozny progres poskozeni. To, ale musi rozvazit majitel vozu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: prevodovka pomoc
Po oddeklovani ho nevyberes. Treba zgodit zadnu cast prevodovky
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: prevodovka pomoc
Kulisa to inak mohla byt, pretoze sice valceky v nej zostali, ale pruziny boli vsetky 4 zlomene a ostala z kazdej iba cosi vyse polovica. Zvysky budu niekde vypadnute dole v prevodovke.
Ja sa drzim zlateho pravidla: nevrtat do niecoho, co funguje. Akonahle sa v niecom zacnes vrtat a rozoberies to, zistis, ze treba vymenit/opravit takmer vsetky rozobrate komponenty a aj tie s ktorymi to suvisi iba nepriamo a ktore si nezohnal vopred do zasoby, takze z opravy na pockanie mas niekolko tyzdnov nepojazdne auto, lebo to nebudes skladat na viackrat. Skoda tam je uz teraz taka, ze aj ked ta prevodovka nakoniec prestane rozumne fungovat, tak naklady na jej opravu nijak dramaticky nestupnu, lebo uz teraz je to prisne vzate na GO. Teoreticky by tie ulomky zubov ci kusky pruzin mali klesnut na dno a tam ostat a nenarobit dalsie skody, nie? To by mi uplne stacilo.
Ja sa drzim zlateho pravidla: nevrtat do niecoho, co funguje. Akonahle sa v niecom zacnes vrtat a rozoberies to, zistis, ze treba vymenit/opravit takmer vsetky rozobrate komponenty a aj tie s ktorymi to suvisi iba nepriamo a ktore si nezohnal vopred do zasoby, takze z opravy na pockanie mas niekolko tyzdnov nepojazdne auto, lebo to nebudes skladat na viackrat. Skoda tam je uz teraz taka, ze aj ked ta prevodovka nakoniec prestane rozumne fungovat, tak naklady na jej opravu nijak dramaticky nestupnu, lebo uz teraz je to prisne vzate na GO. Teoreticky by tie ulomky zubov ci kusky pruzin mali klesnut na dno a tam ostat a nenarobit dalsie skody, nie? To by mi uplne stacilo.