2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Moderátor: Moderátoři
2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Ahoj všichni,
dlouho jsem tu projížděl forum s podobným problémem ale bohužel mi nic nepomohlo a proto zakládám nové téma. Akorát dodělávám 2103 rok 80 najeto 90tis, auto bylo před 2 roky po dlouhém stání zpojízdněno a stoprocentně seřízeno, od té doby jelo vždy tak jednou za půl roku a to jen pár metrů, nejvíce teď na podzim kdy bylo u klempíře, pak v lakovně, a kdy popojíždělo z dílny do dílny atd, vždy bezproblémový chod. Teď když je konečně auto hotové, začal zlobit chod motoru. Z ničeho nic motor hrozně houpe a ani po ohřátí bez sytiče neudrží volnoběh, otáčky kolísají téměř do chcípnutí a najednou se auto zase sebere a otáčky se zvednou a takhle pořád dokola, za plynem jinak jde dobře, jede dá se říct normálně. Víceméně jsem zkoušel skoro všechno - svíčky, víčko, kabely, palec, kladívko, vůli rozdělovače, cívku, pumpu, vyčistit trysky, vyměnit jiný volnoběžný ventil, trubičku do nádrže atd. Pravdou je, že za tu dobu se do auta nedával nový benzín, proto jsem koupil 5 litrů nového benzínu ale nepomohlo, nepomohlo ani dát nový benzín do petky rovnou na pumpu. Napadá mě ještě jediná věc, mohlo by to dělat přisávání falešného vzduchu? Na druhou stranu nechápu proč z ničeho nic, když se s autem skoro nejezdí. Už jsem víceméně bezradnej, bude to stoprocentně nějaká prkotina, ale předtím bylo auto opravdu slušně seřízeno tak nechápu co se mohlo stát Děkuji předem za každou radu!
dlouho jsem tu projížděl forum s podobným problémem ale bohužel mi nic nepomohlo a proto zakládám nové téma. Akorát dodělávám 2103 rok 80 najeto 90tis, auto bylo před 2 roky po dlouhém stání zpojízdněno a stoprocentně seřízeno, od té doby jelo vždy tak jednou za půl roku a to jen pár metrů, nejvíce teď na podzim kdy bylo u klempíře, pak v lakovně, a kdy popojíždělo z dílny do dílny atd, vždy bezproblémový chod. Teď když je konečně auto hotové, začal zlobit chod motoru. Z ničeho nic motor hrozně houpe a ani po ohřátí bez sytiče neudrží volnoběh, otáčky kolísají téměř do chcípnutí a najednou se auto zase sebere a otáčky se zvednou a takhle pořád dokola, za plynem jinak jde dobře, jede dá se říct normálně. Víceméně jsem zkoušel skoro všechno - svíčky, víčko, kabely, palec, kladívko, vůli rozdělovače, cívku, pumpu, vyčistit trysky, vyměnit jiný volnoběžný ventil, trubičku do nádrže atd. Pravdou je, že za tu dobu se do auta nedával nový benzín, proto jsem koupil 5 litrů nového benzínu ale nepomohlo, nepomohlo ani dát nový benzín do petky rovnou na pumpu. Napadá mě ještě jediná věc, mohlo by to dělat přisávání falešného vzduchu? Na druhou stranu nechápu proč z ničeho nic, když se s autem skoro nejezdí. Už jsem víceméně bezradnej, bude to stoprocentně nějaká prkotina, ale předtím bylo auto opravdu slušně seřízeno tak nechápu co se mohlo stát Děkuji předem za každou radu!
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Ahoj, buď to bude někde přisávat falešný vzduch, což je zvláštní, když do toho nikdo nesahal. Volnoběžný ventil už to má s elektromagnetem?
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Jojo, zkoušel sem dva, oba cvakají, jeden sice míň ale chod se nezměnil.Marťas píše:Ahoj, buď to bude někde přisávat falešný vzduch, což je zvláštní, když do toho nikdo nesahal. Volnoběžný ventil už to má s elektromagnetem?
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Stejný problém jsem měl s 2101 a 2 roky starým benzínem který zvodnatěl. Jenže nestačí dát "zavodnělému" karbu jen nový benzín. Já ho musel do určité fáze rozebrat (vyndal jsem všechny trysky, vzdušníky a řádně jej vyfoukal, což se mi povedlo na druhý pokus )
No a samozřejmě vyhodit vše z nádrže a profoukat celou cestu nádrž-karb.
No a samozřejmě vyhodit vše z nádrže a profoukat celou cestu nádrž-karb.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Už jsem si taky pohrával s myšlenkou, že ho celý vyndám, rozeberu a vyvařím v octě a nejpíš tedy i vypustím nádrž. Každopádně moc benzínu tam nebylo, tak je taky asi možný že to sežralo ze dna tu všehochuť co tam mohla být. Ještě sem zapomněl, zdá se mi že auto trochu víc kouří, to by asi mohlo taky být špatným benzínem předpokládám?valda1971 píše:Stejný problém jsem měl s 2101 a 2 roky starým benzínem který zvodnatěl. Jenže nestačí dát "zavodnělému" karbu jen nový benzín. Já ho musel do určité fáze rozebrat (vyndal jsem všechny trysky, vzdušníky a řádně jej vyfoukal, což se mi povedlo na druhý pokus )
No a samozřejmě vyhodit vše z nádrže a profoukat celou cestu nádrž-karb.
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Já jej ani z auta nevyndaval, jen jej odstrojil na autě (už při prvním rozebítáním jsem v plovákovce viděl kuličky vody) a profoukal na autě + to ostatní.
Dnes už se vyvarovávám toho, mít tak starý benzín
To kouření by mohlo znamenat moc bohatou směs, koukni na svíčku, asi bude černá Ale nejdřív pořeš ten benzín-volnoběh.
Dnes už se vyvarovávám toho, mít tak starý benzín
To kouření by mohlo znamenat moc bohatou směs, koukni na svíčku, asi bude černá Ale nejdřív pořeš ten benzín-volnoběh.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Tak já už nevím, karbec jsem znovu rozebral a vyčistil, žádná voda nikde nebyla, dokonale jsem ho vyfoukal, chvilku ještě nastartoval jen na TEC2000 a pak na čistej novej benzín a víceméně skoro stejný. Možná se to trochu zlepšilo, ale i když je auto zahřatý tak prostě volnoběh bez sytiče nedrží a otáčky pořád různě skáčou, jako kdyby to buď blbě občas pálilo nebo tam neteklo dost benzínu. Ještě mě napadlo, nemohlo by to být při nejhorším podpáleným ventilem?
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Mne takhle blbnul volnobeh od elektromagnetickeho volnobezneho ventilu. On se vzdy maliko povolil, jakoby se v zavitu vzpricil a auto pak podobne haprovalo. V servisu hned zacli se zapecenymi krouzky a tak. A ja pak cestou nahodou nejak drbnul do toho ventilu a dobry. Protoze to po dotazeni casto blblo, pojistil jsem to troskou silikonu do zavitu...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
A jaký je tam karburátor? Právě od června 1980 se začínal montovat typ OZON, kde je zcela jiná soustava běhu naprázdno. Počítám, že spíš půjde o starší Weber. Pakliže ano - přetrvává problém i po nastavení vyšších volnoběžných otáček dorazovým šroubem škrticí klapky? A co šroubem bohatosti? Závada by mohla být i v klapkovém tělese (přisávání falešného vzduchu vůlí kolem hřídele škrticí klapky první komory). Pokud by byl problém i při jízdě, mohl by být způsoben netěsností rozprašovače v difuzoru, ale nedává moc smysl, aby se taková závada objevila zničeho nic bez prvotního zásahu do karbu a hlavně to nemá vliv na volnoběh.
Osobě bych zkusil vyměnit gumičku na šroubu bohatosti (bývá mrtvá a přisává to pak falešný vzduch), případně celý šroub a jiný elmag. ventil. Samozřejmě sázkou na jistotu je zkusit nejdřív celý jiný (bezvadný) karburátor. To spolehlivě vyloučí závadu v zapalování/motoru. Někde se začít musí a je to nejlepší vodítko, jestli člověk hledá závadu na správném místě.
Mimochodem, volnoběh na OZONu je mnohem klidnější a motor tišší. To platí i při jízdě na první komoře, protože malou klapkou neprojde tolik směsi. Díky tomu v kombinaci s lepším promísením směsi, která je chudší a zapalovaná rozdělovačem s menším zvýšením předstihu, je auto při jízdě pod plynem (zejména plným zatížením) tišší - tolik neduní a nehučí.
Osobě bych zkusil vyměnit gumičku na šroubu bohatosti (bývá mrtvá a přisává to pak falešný vzduch), případně celý šroub a jiný elmag. ventil. Samozřejmě sázkou na jistotu je zkusit nejdřív celý jiný (bezvadný) karburátor. To spolehlivě vyloučí závadu v zapalování/motoru. Někde se začít musí a je to nejlepší vodítko, jestli člověk hledá závadu na správném místě.
Mimochodem, volnoběh na OZONu je mnohem klidnější a motor tišší. To platí i při jízdě na první komoře, protože malou klapkou neprojde tolik směsi. Díky tomu v kombinaci s lepším promísením směsi, která je chudší a zapalovaná rozdělovačem s menším zvýšením předstihu, je auto při jízdě pod plynem (zejména plným zatížením) tišší - tolik neduní a nehučí.
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Taky jestli nahodou nespuchrela hadice posilovace v ohybu u natrubku na parozi motoru.... Zkusit sundat a pichnout tam korkovou zatku...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Přesně o té hadici posilovače jsem chtěl psát. To je i má zkušenost. Honza
Re: 2103 nedrží volnoběh bez sytiče, skáčou otáčky
Pánové jste borci, máte u mě opět ohromný dík, byla to opravdu prasklá hadice u paroží motoru, zespodu, takže nebyla vidět a až když se s ní hejblo tak víceméně skoro upadla - už je objednána nová. Díru sem zašpuntoval a motor hned běží rovně, tak jak má. Ještě doladím drobné kuckání tím jak jsem se v něm vehementně hrabal a bude to zase tak jak má být. Ještě jednou díky všem!
Žiguli 2103 - 1973
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980
Žiguli 2103 - 1975
Lada 2103 - 1977
Lada 2103 Low - 1979
Lada 2103 - 1980