Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světlech
Moderátor: Moderátoři
Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světlech
Lidi se často potýkají s problémem neustálého vyměňování halogenových žárovek v hlavních světlech aut. Příčinou je velmi často napětí palubní sítě. Mnoho vozů má, především kvůli elektrickým posilovačům řízení, stabilizované výstupní napětí alternátoru v hodnotách 14,4 až 14,8 V. A to je pro halogenové žárovky moc. Před cca 20 lety s tímhle problémem bojovali majitelé Fabie první generace. Poměrně efektivně se to tehdy vyřešilo dodatečnou montáží odporového vedení k žárovkám, které napětí trochu zmenšilo. Životnost žárovek se tak více než zdesetinásobila.
Kdysi jsem na tohle téma četl nějaké články a krom jiného tam bylo uvedeno, jaké největší napětí pro halogenové žárovky lze z hlediska životnosti považovat za "bezpečné". Akorát si to nepamatuji a teď to nemůžu najít. Mám za to, že to bylo 110% nominální hodnoty, což by znamenalo 13,2 V. Ale moje stará blbá hlava si už prd pamatuje.....
Nemáte někdo tuto informaci? Nechci spekulace, chci konkrétní hodnotu.
Děkuji...
Kdysi jsem na tohle téma četl nějaké články a krom jiného tam bylo uvedeno, jaké největší napětí pro halogenové žárovky lze z hlediska životnosti považovat za "bezpečné". Akorát si to nepamatuji a teď to nemůžu najít. Mám za to, že to bylo 110% nominální hodnoty, což by znamenalo 13,2 V. Ale moje stará blbá hlava si už prd pamatuje.....
Nemáte někdo tuto informaci? Nechci spekulace, chci konkrétní hodnotu.
Děkuji...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Já zase slyšel, že problém byl způsobován čistě náběhovým proudem. Studené vlákno má velmi malý odpor. Nakonec, když se podíváš na elektrická schémata, tak u klasickýho žigulíka je to vedený od baterky dovnitř, napříč kabinou a pak teprve přes pojistky ven ke světlům. U moderních aut je relátko hned vedle světlometu a u toho bližšího to praská nejčastěji. Takhle dlouhá smyčka už něco pohltí A mám pocit, že i u starších aut se udávalo rozmezí napětí stabilizátoru 13,6 až 14,8 V.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Někde jsem četl nebo slyšel , že by (žárovka) měla bez problémů vydržet +20% nad jmenovité napětí . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
To by znamenalo 14,4 V. Jenže to nevydrží. Takže to není správná odpověď.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Proc se ptas kdyz vis co to nevydrzi??
Nemyslim si ze je jedno presne specificke cislo ktere ti zaruci jak pises 'bezpecnou' zivotnost. Co to je bezpecna zivotnost nevim, driv asi zivotnost 4000 hodin, dnes uz vetsinou OEM pocita zivotnaost na 6000 hodin a vice (zalezi od OEM a od klasifikace bezpecnosti dilu).U zarovek byla ale testovana zivotnost jen na 2000 hodin, vic ne. U Xenonu 5000 hodin. Az LED ma zivotnost zhruba 15000 hodin (samozrejme zalezi od typu a vykonosti LED) coz je zhruba dvojnasobna zivotnost auta.
Kazdy dodavatel ma sve interni specifikace a ani napric OEM nejsou stejne normy. Rekl bych ze 13,2V je vseobecne povazovane nutne minimum, ikdyz pro aftermarket dily bych ani na tohle nesazel, u nahradnich dilu zadne 3-sigma nefunguje a nekdy se tam rozprodavaji loty ktere nezaruci pozadavky velkoodberatele (OEM). Navic na novych projektech uz zarovky davno nejsou, takze se jim uz nikdo nevenuje a jsou tudiz predurceny k zaniku.
Proste mne to prijde jako otazka na ktere muzes vsechny poucit, ale spravnou odpoved krome tveho psa stejne nikdo nezna.
Nemyslim si ze je jedno presne specificke cislo ktere ti zaruci jak pises 'bezpecnou' zivotnost. Co to je bezpecna zivotnost nevim, driv asi zivotnost 4000 hodin, dnes uz vetsinou OEM pocita zivotnaost na 6000 hodin a vice (zalezi od OEM a od klasifikace bezpecnosti dilu).U zarovek byla ale testovana zivotnost jen na 2000 hodin, vic ne. U Xenonu 5000 hodin. Az LED ma zivotnost zhruba 15000 hodin (samozrejme zalezi od typu a vykonosti LED) coz je zhruba dvojnasobna zivotnost auta.
Kazdy dodavatel ma sve interni specifikace a ani napric OEM nejsou stejne normy. Rekl bych ze 13,2V je vseobecne povazovane nutne minimum, ikdyz pro aftermarket dily bych ani na tohle nesazel, u nahradnich dilu zadne 3-sigma nefunguje a nekdy se tam rozprodavaji loty ktere nezaruci pozadavky velkoodberatele (OEM). Navic na novych projektech uz zarovky davno nejsou, takze se jim uz nikdo nevenuje a jsou tudiz predurceny k zaniku.
Proste mne to prijde jako otazka na ktere muzes vsechny poucit, ale spravnou odpoved krome tveho psa stejne nikdo nezna.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Ptám se kurva proto, že sice vím, co to nevydrží, ale nevím, co to vydrží. Všiml sis, na co jsem se ptal?
Ta hodnota je jasně a jednoznačně dána, to vím naprosto jistě. Jen si to číslo přesně nepamatuji. Pro 12 voltový halogen je dáno maximální napětí, které nemá vliv na snížení jeho životnosti. To číslo mě zajímá, ostatní kecy si, prosím strčte, do špic. To platí obecně na všechny, neber si to osobně.
Pokud nevíš, nereaguj. O to jsem žádal v prvním příspěvku. Nepotřebuji tady tři strany blábolů, stačí mi jediný příspěvek, kde bude odpověď.
Děkuji, že mě chápete.
Ta hodnota je jasně a jednoznačně dána, to vím naprosto jistě. Jen si to číslo přesně nepamatuji. Pro 12 voltový halogen je dáno maximální napětí, které nemá vliv na snížení jeho životnosti. To číslo mě zajímá, ostatní kecy si, prosím strčte, do špic. To platí obecně na všechny, neber si to osobně.
Pokud nevíš, nereaguj. O to jsem žádal v prvním příspěvku. Nepotřebuji tady tři strany blábolů, stačí mi jediný příspěvek, kde bude odpověď.
Děkuji, že mě chápete.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Děkuji, že se tady uklidníte a vulrgarismy si strčíte do špic. Rozumíme si jasně? V.
Bylo by také vhodné se zmínit, o jaké auto (zda-li se ptáš konkrétně) se jedná. Protože dobíjecí soustava moderních vozidel je stavěná úplně jinak. Jak jistě většina ví, u automobilů používajících akumulátory Ca-Ca je dobéjecí soustava stavěná krátkodobě až na 18V. A toto může být klidně onen problém.
Odpověd na otázku najdeš Marku zde, viz.obr.3 http://www.odbornecasopisy.cz/res/pdf/37973.pdf
Bylo by také vhodné se zmínit, o jaké auto (zda-li se ptáš konkrétně) se jedná. Protože dobíjecí soustava moderních vozidel je stavěná úplně jinak. Jak jistě většina ví, u automobilů používajících akumulátory Ca-Ca je dobéjecí soustava stavěná krátkodobě až na 18V. A toto může být klidně onen problém.
Odpověd na otázku najdeš Marku zde, viz.obr.3 http://www.odbornecasopisy.cz/res/pdf/37973.pdf
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
https://autoziarovka.sk/category/nezaradene/
Tu pisu 13,2v sampzrejme na ziarovke, nie altiku alebo baterke.
Tu pisu 13,2v sampzrejme na ziarovke, nie altiku alebo baterke.
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Vulgarismy jsem použil jen a pouze proto, neb mám pocit, že někteří zde neumějí číst. Tolik k vulgarismům.....
Zase mě nechápeš. Mě vůbec nezajímá žádné dobíjení, ani konkrétní typ auta. Mě zajímá napětí na žárovkách, které nebude mít vliv na snížení jejich životnosti. Zkuste se oprostit od tématu dobíjecího napětí alternátoru, to mě vůbec nezajímá.
Já mám pocit, že právě 13,2 V jsem někde viděl jako tu "správnou" hodnotu. Jenže to fakt nevím přesně, proto jsem se tady na to zeptal. A vypadá to, že další zdroj to potvrzuje.
Zase mě nechápeš. Mě vůbec nezajímá žádné dobíjení, ani konkrétní typ auta. Mě zajímá napětí na žárovkách, které nebude mít vliv na snížení jejich životnosti. Zkuste se oprostit od tématu dobíjecího napětí alternátoru, to mě vůbec nezajímá.
Já mám pocit, že právě 13,2 V jsem někde viděl jako tu "správnou" hodnotu. Jenže to fakt nevím přesně, proto jsem se tady na to zeptal. A vypadá to, že další zdroj to potvrzuje.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon úno 24, 2020 19:19, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Někteří možná neumí číst, ovšem tímto svým chováním snižuješ i sebe.
Zde sice nepisi proč, ale zmiňují se rovněž o 13,2V https://autobible.euro.cz/test-deseti-z ... i-nejlepe/
Zde sice nepisi proč, ale zmiňují se rovněž o 13,2V https://autobible.euro.cz/test-deseti-z ... i-nejlepe/
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Jo, to bude ta hodnota, kterou jsem hledal. Já jsem se domníval, že to je 13,2 a i jsem to v prvním příspěvku zmínil, ale nebyl jsem si jist. Takhle se to potvrdilo.
Pořídil jsem si žárovky s vyšší svítivostí. A o nich je známé, že díky této zlepšené vlastnosti mají bohužel sníženou životnost. Chci tomu předejít. Čili do světel namontuju odporové vedení, které o cca 1 Volt sníží napětí palubní sítě před žárovkou. Tím by měly i tyto vysoce svítivé žárovky vydržet poměrně dlouho.
Do současné doby jsem měl klasické halogenky bez odporového vedení a vydržely 3,5 roku. Takže kdyby vysoce svítivé s odporovým vedením vydržely totéž, není co řešit.
Díky za spolupráci.
Pořídil jsem si žárovky s vyšší svítivostí. A o nich je známé, že díky této zlepšené vlastnosti mají bohužel sníženou životnost. Chci tomu předejít. Čili do světel namontuju odporové vedení, které o cca 1 Volt sníží napětí palubní sítě před žárovkou. Tím by měly i tyto vysoce svítivé žárovky vydržet poměrně dlouho.
Do současné doby jsem měl klasické halogenky bez odporového vedení a vydržely 3,5 roku. Takže kdyby vysoce svítivé s odporovým vedením vydržely totéž, není co řešit.
Díky za spolupráci.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Ehm... Ked znizis o 1V budu svietit rovnako silno ako tie co si tam mal teraz....
Ale vyskusaj a uvidis.
Ale vyskusaj a uvidis.
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
To je právě to, co vůbec není pravda.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Pokud to chceš řešit vřazením rezistoru, nedoporučil bych to. Lepší a jednodušší je vřazení diody, standartní ma ubitek 0,7V.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Nejvyšší dovolené napětí pro halogenové žárovky ve světl
Zamkněte tohle téma, už se tu zase blábolí blbosti.
Kdo tu řeší rezistor????? Pokud vím, o rezistoru tu z mé strany nepadlo ani slovo. Celou dobu tu píšu o odporovém vedení. To není totéž. To není moje řešení, to je oficiální a automobilkami běžně užívaný postup. Odporové vedení k halogenovým žárovkám je originální náhradní díl, který má katalogové číslo a koncern VW (a jiné automobilky) to používá dvacet let.
Kdo tu řeší rezistor????? Pokud vím, o rezistoru tu z mé strany nepadlo ani slovo. Celou dobu tu píšu o odporovém vedení. To není totéž. To není moje řešení, to je oficiální a automobilkami běžně užívaný postup. Odporové vedení k halogenovým žárovkám je originální náhradní díl, který má katalogové číslo a koncern VW (a jiné automobilky) to používá dvacet let.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon úno 24, 2020 20:13, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)