Georgius, Heleď těžko říct, kam mě to zavane?
Po ránu pár údajů k zamyšlení se
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Nízkopodlažní SORky mají bezesporu výhodu v možnosti transportu vozíčkářů pouze za lehkého přispění řidiče v podobě vyklopení nájezdní plošiny a obecně snazšího nástupu a výstupu pro všechny, ale zaujalo mne pár údajů.
SOR NB18: 44 míst k sezení a 117 ke stání při délce 18 750 mm
Karosa B961: 45 míst k sezení a 122 ke stání při délce 17 590 mm
Už to vidíte? Pokrok je takový, že nové vozy jsou o 1 160 mm delší a celkově mají sníženou kapacitu o 6 cestujících
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
.
Sice jsem to neměřil, ale pohledově mi přijde, že místo pro například kočárky nebo cokoliv je přibližně stejné a o blbý metr a kousek větší délka a najednou tu máme bus, s kterým se podstatně složitěji proplétá městem, zajímavé.
Taky jsem přesvědčen, že posed řidiče pouze nad úrovní osobáků v SORu oproti citelně vyššímu posedu v Karose je taky krokem zpátky z hlediska rozhledu a bezpečnosti obecně.
Crocodile, Přesně tak. Euro 2ky obecně už nejezdí v Praze u DP od konce loňského roku a vozy s normou Euro 3 by mohli vydržet celý tento rok. Dále těžko říct. Nicméně u soukromníků ještě jezdí ledasco. Dneska jsem během jedné kratší pauzy viděl projíždět Karosu LC 735, Tedom bůhví jaký, jednu řadu 900 a prehistorický Ciťák. Východ je vždycky větší divočina, i u Prahy
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)