LPG a Lada vesta

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Luděk Musil »

Víš Duko - ono to je těžký … :cry: . Proud, který "teče" ze zásuvky nekouří, nesmrdí a nedělá emise :idea: . Aspoň podle (ortodoxních) příznivců elektročehokoli.
To, že skutečnost je jiná je buď nezajímá nebo to nechtějí slyšet. Co je (a jak moc je) "čistá" a co "špinavá" energie všichni v podstatě víme :idea: .
Ale to jsem odbočil od tématu za což se omlouvám a prosím (víceméně radši více) nereagovat. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Jan Vaníček »

Milý Duko, neporovnával jsem motory dle jejich parametrů versus použité palivo. Jen jsem napsal, že s plynovým autem jezdíme aktuálně levněji, než s dieselem, což mě těší, neb jsem jejich příznivcem a delší dobu to tak nebylo. Bohužel v kategorii auta, které používám k dlouhým cestám není moc možností mít auto plynové (atmosferický benzín čtyřválec 100-120kW), potom má moderní diesel své opodstatnění (nájezd 50tis/rok a více, rychlé přesuny po německých dálnicích, tahání karavanu). O elektrických a hybridních vozech se vůbec zmiňovat nebudu. Tam jenom jednu takovou příhodu z letošní dovolené v Chorvatsku. během necelých 2 týdnů, co jsme byli v kempu se tam přes noc vystřídalo několik Tesel a hybridů. Když tam byl jeden takový mladší pár, zeptal jsem se, že bych si nemyslel, že pojedou zrovna do kempu a odpovědí bylo, že musí, aby si u přípojek elektro mohli nabýt auto, že to u hotelu nejde ... . Takže na cestě z Německa do hotelu v Chorvatsku 2x nocovali v kempu ve stanu. Honza
Uživatelský avatar
stano112
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od stano112 »

Ja mám aktuálne najazdených 91 000km z toho na LPG 70 000km,bez primazávania a prívstreku. Zatiaľ bez problémov. Za rok a tri mesiace čo poctivo nahadzujem každé jedno tankovanie do appky v smartfóne,je aktuálny priemer LPG 8,26litra. Mám namontovaný systém BRC. Jazda oproti benzínu takmer nerozoznateľná.
Jediný "zádrhel" zatiaľ je,že pri teplotách nad mínus 10 treba motor nechať prehriať na prevádzkovú teplotu,pretože to pri tej teplote a skoršom prepnutí moc ísť nechce.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Jan Vaníček »

S nízkými teplotami je to občas sranda :), obzvlášť když to má někdo nastavené na přepnutí při 15-20°C chladící kapaliny. V létě startuji přímo do plynu. Honza
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Když jsem vzal do sedmy plynu za 500 tak jsem za to jezdil do hokny měsíc. Teď do předohrabu vemu za 500 benzínu a hned fuč, ale zase nenajedu tolik, aby se přestavba vyplatila.

Co se týče té elektromobility. Laďuša kdysi říkal takový vtip. Kde má komín elektrická lokomotiva? V severních Čechách. Takže tak.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Mičun
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Mičun »

Duko: Jaké přimazávání máš? Tlakové/podtlakové? Co sem vyčet, tak podtlakové je celkem na nic. Tlakové je zase drahé a složité. Přívstřik je teoreticky nejjednodušší, "pouze" se upraví software. Ale netuším, jaká je spotřeba benzínu a v jakých režimech dochází ke vstřikování.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
grafi2
Příspěvky: 696
Registrován: stř zář 13, 2017 19:40
Bydliště: SK, BB kraj

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od grafi2 »

Privstrek je tak ako si ho nastavíš. Buď určité % alebo od nejakých otáčok alebo uplne prepne na benzín. Teba vziať do úvahy miešanie palív, rôzne oktanove čísla...
ja mám bez prívstreku a bez primazávania...
Uživatelský avatar
Duko
Příspěvky: 539
Registrován: úte bře 27, 2018 19:39
Bydliště: Bratislava

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Duko »

Jan Vaníček: neviem, koľko stojí v cz nafta, ale tu stojí okolo 1,20€ a plyn 0,52€. Ak mi žere auto 8,4l plynu, tak 100km ma stojí 4,36 a nafťák ak by žral 5l, tak by 100km vychádzalo na 6€. Nechce sa mi to prerátavať, ale za ten rok, čo jazdím na plyne, tak tie ceny sú stále také +-.
Mičun: primazávanie mám na Fusionovi elektronické a na Veste je také kapátko, ktoré každých 7-15 sek pustí kvapku. Dá sa to nastaviť. Ten olej by to malo strhávať so sebou, ale neštudoval som, ako to funguje.
V zime, keď sme boli v Tatrách, tak pri teplotách okolo -15°C to nemalo žiadny problém. Prepínalo aj prepína to tak, že ani neviem kedy.
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Jan Vaníček »

Jen poslední poznámka na téma ekologičnosti aut s LPG. Samozřejmě, že vím, že v režimu startu/studeného motoru je benzinová směs bohatší a tedy hodnoty emisí vyšší, ale při 95% provozu jsou téměř zanedbatelné. Dnes jsem byl s Berlingem na Emisích/TK, je to auto Eur 4 (asi - je to 2009), má 205tis a hodnoty CO téměř neměřitelné - volnoběh benzín 0,008, plyn 0 - povoleno 0,30, zvýšené (2500) b.0,019, p.0,002 - povoleno 0,20. takže ať jdou ž ty ekoteroristi do řitě. Honza
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Cory »

To co sa meria u nas na STK, resp. EK, nema ziadnu vypovednu hodnotu, ked chceme posudzovat normy E3-E6.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Jan Vaníček »

Ale tak jistě, hodnoty se uvádějí jiné a jinak. Ale pokud něčeho změřím 0, nebo v setinách, pak to vždy znamená málo. Pokud se třeba s 06 dostanu při perfektním seřízení aby to ještě jelo někde na hodnotu CO 1,5 ( povoleno tuším 3,5), a auto o stejném zdvihovém objemu a téměř dvojnásobném výkonu má hodnoty v desetinách povolené a reálné v setinách, pak se jedná o velký pokrok. A výroba el. energie je daleko ekologicky závažnější. Zrovna dmes jsem četl, že Elektromogil musí najet přes 200tis. km, aby začal být ekologičtější, než auto na CNG.Honza
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od valda1971 »

Jan Vaníček píše:...... Elektromogil musí najet přes 200tis. km, aby začal být ekologičtější, než auto na CNG.Honza
No a kolik za těch 200tis.km spotřebuje baterií....????? A opět je ekologie v háji :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Vašátor »

Tak se nám ta diskuze o Vestě a LPG pěkně změnila. Prosím držte se tématu. Mě třeba toto téma zrovna zajímá a místo toho čtu bláboly o ekologii. Přitom tohle téma už tu svůj chlivecek tuším má. Prosím pokračujte tam. Děkuji.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jara
Příspěvky: 6
Registrován: čtv čer 13, 2019 08:14
Bydliště: Olešnice

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Jara »

Zdravím všechny. Co se týká přímazu. Vesta je moje páté auto na LPG. První s přímazem. Byla to podmínka součástí montáže. Cenový rozdíl nepatrný. S minulostí nepoznávám zatím rozdil. Co je rozdíl tam řídící jednotka. Ohřátí motoru na 40st.a pak teprve přepnutí na plyn. Teď z prvních mrazech i dva kilometry na benzín. Když je motor teplý a ohřátý.tak vydrží cca dvě hodiny teplý kdy k přepnutí dojde praktická při rozjezdu. Jinak to zase chvilku trvá. Jezdím skoro denně 2x25 km do práce a zpět. Hobluju silničky rozmezí krajů Pá a Jm. Takže Vysočina. Spěchat tam nejde. Spousta zvěře..... Takže klidná a pohodová jízda. Tím taky z kopečku bez rychlosti. Do lehkých kopečku lehká noha. I tak sem tu srnku už trknul. Ale spotřeba 7 /sedm/ litrů plynu. Teď co bylo trošku sněhu tak to skočilo o necelý půllitr výš. Ta spotřeba byla vyšší. Ale nájezdem tak od 9000 to začalo jít dolů. Nyní jezdím patnáctý tisíc. Auto zatím slouží jak má. Zatím plní moje očekávání. Ale nechci chválit den před večerem. Až bude mít 10 roku a 150 000 na tachometru tak budu bilancovat. Zatím. Jezdit a jezdit. Vždyť se to vyplatí a auta si fakt užívám.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG a Lada vesta

Příspěvek od Vašátor »

Hezká "reportáž" :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“