Atmosfericke motory
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Atmosfericke motory
Znova to napíšu, já už bych nové auto bez toho nechtěl. Honza
Re: Atmosfericke motory
Prečítal som celých 6,5 strany a debata sa trochu zmenila na debatu o pokroku a spiatočníctve. Tí čo ma poznajú osobne vedia, že som postarší element a živím sa už 33 rokov volantom. Tak si dovolím svoj názor prezentovať, aj keď nie všetci budú súhlasiť.
Niektorí nedajú dopustiť na novinky vo výbave asistentami a iní zas naopak. Ja osobne delím asistentov na užitočných, komfortných a to ostatné (aby som nikoho neurazil). Medzi užitočné radím ABS, vankúše a upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle. Komfortný je tempomat, ktorý osobne používam v nastavení 58km/h v dlhších obciach a na nekonečných výpadovkách. Všetko ostatné považujem za zbytočné až nebezpečné, pretože ľudia sa na elektroniku až priveľmi spoliehajú a nevenujú sa autu a ceste. Autá začínajú byť podobne prepchaté elektronikou a vzájomne závislou, resp. spolupracujúcou elektronikou ako lietadlá. V tých sa piloti neučia lietať, ale používať počítače, ktoré lietajú za nich. A keď sa niečo pokazí alebo je to zle navrhnuté dopadne to ako B737 MAX... Možno prehnané porovnanie, ale v podstate je to tak.
A k pôvodnej téme: atmosféra. Každý motor má svoje čaro, ale výrobcovia sú na jednej strane ekovydieračmi z Bruselu tlačení k čo najnižším exhalátom. To chápem a do určitej miery aj súhlasím, ale nie takým tempom ako to predpisujú. Na druhej strane zasa z mne nepochopiteľných dôvodov sa snažia ponúkať za každú cenu výkonnejšie agregáty ako boli tie z predchádzajúcej generácie. A tu je kameň úrazu a dôvod prečo atmosféry z trhu pomaly odchádzajú. Veď plniť normy E6 sa dá aj bez preplňovania. Dôkazom je Lada, Mazda, Peugeot a kto vie kto ešte. Zaujímavé je, že skoro všetky agregáty sú 1,6 s výkonom okolo 100 koní v benzíne aj rope. Pre bežného smrteľníka použiteľné a dostačujúce presúvadlo. Pritom normy a testy sú postavené tak, že nikoho nezaujíma reálna spotreba a teda aj emisie pri bežnej prevádzke. Príklad za všetky: Octavia 1.2Tsi, na prvý dojem príjemný štvorhrnček, prázdne auto vcelku živé a úsporné, ale stačil jeden 120kilový chlap na sedadle spolujazdca a pár kíl dokumentácie v kufri a zmenilo sa to na lenivú potvoru. Spotreba sa takmer zdvojnásobila, a emisie? Asi nikoho nezaujímajú. Tento konkrétny kus už je v šrote, ale máme ešte jeden, má niečo cez dvesto tisíc km a okrem bežnej údržby bolo len raz menené turbo. Ako poznám užívateľa tohto referentského vozidla ani to by možno nebolo treba, keby bol trochu trpezlivý a nechal ho dochladiť po rýchle jazde.
Čo som vlastne chcel povedať? Chyba je u nás zákazníkov, chceme väčšie, lepšie, silnejšie... a výrobcovia nám to dávajú.
P.s.1: niekto tu vychvaľoval asistenta na stierače. Nevieš ako sa zapínajú? Pretože mňa tá somarina skoro stála raz infarkt a raz krk, keď sa zapli v nesprávnej chvíli.
P.s.2: doma to mám, ale aj v práci sa budem snažiť nafasovať auto so švihadlami vzadu. Chytáte sa za hlavu?
1.Ak nájdem doložím link na relatívne nedávno uerejnený článok o dedovi, ktorého nový povoz zamkol a nič nefungovalo. Po troch či štyroch dňoch ho dehydrovaného našli vnúčence čo prišli pozrieť deda... Kľakla mu komplet elektronika, dôvod uvedený nebol. Dedo sa chcel prvý krát previezť na novom aute.
2.Jeden z našich riaditeľov má Tuarega v rope a plnke. Ráno prišiel normálne do práce a na obed sa nijako nevedel dostať do auta. Nevedel to ani privolaný technik predajcu, auto naložili na odťahovku a otvorili ho v servise kladivom... Dôvod? Pokleslo napätie v riadiacej jednotke centrálu. Z neznámej príčiny...
A keď už tu píšem o pokroku. Desím sa, až o 15-20 rokov budú jazdiť autá bez vodičov a elektronika zblbne.
Niektorí nedajú dopustiť na novinky vo výbave asistentami a iní zas naopak. Ja osobne delím asistentov na užitočných, komfortných a to ostatné (aby som nikoho neurazil). Medzi užitočné radím ABS, vankúše a upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle. Komfortný je tempomat, ktorý osobne používam v nastavení 58km/h v dlhších obciach a na nekonečných výpadovkách. Všetko ostatné považujem za zbytočné až nebezpečné, pretože ľudia sa na elektroniku až priveľmi spoliehajú a nevenujú sa autu a ceste. Autá začínajú byť podobne prepchaté elektronikou a vzájomne závislou, resp. spolupracujúcou elektronikou ako lietadlá. V tých sa piloti neučia lietať, ale používať počítače, ktoré lietajú za nich. A keď sa niečo pokazí alebo je to zle navrhnuté dopadne to ako B737 MAX... Možno prehnané porovnanie, ale v podstate je to tak.
A k pôvodnej téme: atmosféra. Každý motor má svoje čaro, ale výrobcovia sú na jednej strane ekovydieračmi z Bruselu tlačení k čo najnižším exhalátom. To chápem a do určitej miery aj súhlasím, ale nie takým tempom ako to predpisujú. Na druhej strane zasa z mne nepochopiteľných dôvodov sa snažia ponúkať za každú cenu výkonnejšie agregáty ako boli tie z predchádzajúcej generácie. A tu je kameň úrazu a dôvod prečo atmosféry z trhu pomaly odchádzajú. Veď plniť normy E6 sa dá aj bez preplňovania. Dôkazom je Lada, Mazda, Peugeot a kto vie kto ešte. Zaujímavé je, že skoro všetky agregáty sú 1,6 s výkonom okolo 100 koní v benzíne aj rope. Pre bežného smrteľníka použiteľné a dostačujúce presúvadlo. Pritom normy a testy sú postavené tak, že nikoho nezaujíma reálna spotreba a teda aj emisie pri bežnej prevádzke. Príklad za všetky: Octavia 1.2Tsi, na prvý dojem príjemný štvorhrnček, prázdne auto vcelku živé a úsporné, ale stačil jeden 120kilový chlap na sedadle spolujazdca a pár kíl dokumentácie v kufri a zmenilo sa to na lenivú potvoru. Spotreba sa takmer zdvojnásobila, a emisie? Asi nikoho nezaujímajú. Tento konkrétny kus už je v šrote, ale máme ešte jeden, má niečo cez dvesto tisíc km a okrem bežnej údržby bolo len raz menené turbo. Ako poznám užívateľa tohto referentského vozidla ani to by možno nebolo treba, keby bol trochu trpezlivý a nechal ho dochladiť po rýchle jazde.
Čo som vlastne chcel povedať? Chyba je u nás zákazníkov, chceme väčšie, lepšie, silnejšie... a výrobcovia nám to dávajú.
P.s.1: niekto tu vychvaľoval asistenta na stierače. Nevieš ako sa zapínajú? Pretože mňa tá somarina skoro stála raz infarkt a raz krk, keď sa zapli v nesprávnej chvíli.
P.s.2: doma to mám, ale aj v práci sa budem snažiť nafasovať auto so švihadlami vzadu. Chytáte sa za hlavu?
1.Ak nájdem doložím link na relatívne nedávno uerejnený článok o dedovi, ktorého nový povoz zamkol a nič nefungovalo. Po troch či štyroch dňoch ho dehydrovaného našli vnúčence čo prišli pozrieť deda... Kľakla mu komplet elektronika, dôvod uvedený nebol. Dedo sa chcel prvý krát previezť na novom aute.
2.Jeden z našich riaditeľov má Tuarega v rope a plnke. Ráno prišiel normálne do práce a na obed sa nijako nevedel dostať do auta. Nevedel to ani privolaný technik predajcu, auto naložili na odťahovku a otvorili ho v servise kladivom... Dôvod? Pokleslo napätie v riadiacej jednotke centrálu. Z neznámej príčiny...
A keď už tu píšem o pokroku. Desím sa, až o 15-20 rokov budú jazdiť autá bez vodičov a elektronika zblbne.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: Atmosfericke motory
Za skoro dva roky ve Vestě se mi nestalo, že by se seply kdy nemajídandy píše: P.s.1: niekto tu vychvaľoval asistenta na stierače. Nevieš ako sa zapínajú? Pretože mňa tá somarina skoro stála raz infarkt a raz krk, keď sa zapli v nesprávnej chvíli.
Troufám si tvrdit, že ve Vestě by zámek zevnitř měl jít otevřít i bez baterky, ale nezkoušel jsem to a teď si nechci vymazat adaptační mapy . Spíš jsem čekal argument vylézání z auta na dně rybníku ...dandy píše: P.s.2: doma to mám, ale aj v práci sa budem snažiť nafasovať auto so švihadlami vzadu. Chytáte sa za hlavu?
1.Ak nájdem doložím link na relatívne nedávno uerejnený článok o dedovi, ktorého nový povoz zamkol a nič nefungovalo. Po troch či štyroch dňoch ho dehydrovaného našli vnúčence čo prišli pozrieť deda... Kľakla mu komplet elektronika, dôvod uvedený nebol. Dedo sa chcel prvý krát previezť na novom aute.
2.Jeden z našich riaditeľov má Tuarega v rope a plnke. Ráno prišiel normálne do práce a na obed sa nijako nevedel dostať do auta. Nevedel to ani privolaný technik predajcu, auto naložili na odťahovku a otvorili ho v servise kladivom... Dôvod? Pokleslo napätie v riadiacej jednotke centrálu. Z neznámej príčiny...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Atmosfericke motory
Dandy, do posledního slova SOUHLASÍM......!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
do kamena tesat tieto slova
Re: Atmosfericke motory
To už je extrém, ale tiež možný argumentGeorgius píše:Spíš jsem čekal argument vylézání z auta na dně rybníku ...
O elektronizácii výbav a asistentov vo vozidlách som písal vo všeobecnosti. Neviem ako má kalina a vesta riešené zámky dverí, ale trendom automobiliek je spoločné využitie selenoidu centrálneho zamykania aj na bežné otváranie dverí z vnútra. Prostredníctvom mikrospínača na kľučke ( napr. otváranie kufra či piatych dverí u koncernu VW). Okrem zjednodušenia a zlacnenia výroby to odstraňuje možný zdroj neželaných zvukov spôsobených nejakým tiahlom.Georgius píše:Troufám si tvrdit, že ve Vestě by zámek zevnitř měl jít otevřít i bez baterky, ale nezkoušel jsem to a teď si nechci vymazat adaptační mapy .
A s baterkou či bez nej? Ešte sa ti nestalo, že by si musel resetovať svoj mobil alebo PC?
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
ako zakladetelovi temy mi to nevadi nevadi, ze sa to zmenilodandy píše:Prečítal som celých 6,5 strany a debata sa trochu zmenila na debatu o pokroku a spiatočníctve.
Re: Atmosfericke motory
Tak to jsem netušil, Lada má klasické páčky, takže myslím že mikrospínače do ní ještě nedorazily, ale odmykat auto počítačem ... brrrdandy píše:Prostredníctvom mikrospínača na kľučke ( napr. otváranie kufra či piatych dverí u koncernu VW). Okrem zjednodušenia a zlacnenia výroby to odstraňuje možný zdroj neželaných zvukov spôsobených nejakým tiahlom.
Ne , MŮJ počítač (nehovořím o počítačích mého zaměstnavatele) běží s OS GNU/Linux a restartovat se neplánovaně nemusí (vyjma selhání HW, ale to není restartování ale vypnutí) a mobil s čistým Androidem jsem od jeho koupi před rokem ještě nerestartoval ani jednou. Jediné co restart občas vyžaduje je čínská MMS z Petrohradu ve Vestě, protože přestane hrát zvuk. Ale to je prý možná taky HW problém, pracujeme na tom.dandy píše: Ešte sa ti nestalo, že by si musel resetovať svoj mobil alebo PC?
Ale argument samozřejmě chápu a celkem souhlasím ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Atmosfericke motory
Dneska se mi to stalo zase, ….
Přikládám video z palubní kamery, přesně na těch kolejích auto samo os sebe nouzově zabrzdilo, na fleku, s ABS, i s přitažením pásů.
Nejspíš přední radar chytá nějaké falešné echo od hrany koleje, která tam trochu vyčnívá.
Story pokracuje, proste sem tam auto ma problem...
Video tu:
http://forum.skodahome.cz/topic/125043- ... nt-2405764
Přikládám video z palubní kamery, přesně na těch kolejích auto samo os sebe nouzově zabrzdilo, na fleku, s ABS, i s přitažením pásů.
Nejspíš přední radar chytá nějaké falešné echo od hrany koleje, která tam trochu vyčnívá.
Story pokracuje, proste sem tam auto ma problem...
Video tu:
http://forum.skodahome.cz/topic/125043- ... nt-2405764
Re: Atmosfericke motory
V prvom rade by s tym mal ist do servisu a potom na forum Ale necital som celu temu, tak neviem, mozno aj niekde bol, ale odpinkali ho. Je to pravdepodobne softverova zalezitost, ak vychadzam z predchadzajucich modelov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Atmosfericke motory
To je fakt nebezpečné autoDusan píše:Dneska se mi to stalo zase, ….
Přikládám video z palubní kamery, přesně na těch kolejích auto samo os sebe nouzově zabrzdilo, na fleku, s ABS, i s přitažením pásů.
Nejspíš přední radar chytá nějaké falešné echo od hrany koleje, která tam trochu vyčnívá.
Story pokracuje, proste sem tam auto ma problem...
Video tu:
http://forum.skodahome.cz/topic/125043- ... nt-2405764
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Atmosfericke motory
Stať sa to na dialnici niekde v hmle tak prúser
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Atmosfericke motory
Si zober ze by niekto isiel z boku a pocital stym ze to auto prejde krizovatku, prask donho z boku. Este ze svetelna bola.
Urcite ide kalibrovat radar, alebo je zle namontovany.
V kazdom pripade 5ake veci by sa stavať nemali.
Urcite ide kalibrovat radar, alebo je zle namontovany.
V kazdom pripade 5ake veci by sa stavať nemali.
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
ako hovoria bratia Madari - je to hujaseg
Re: Atmosfericke motory
Říkám to pořád, že tyhle kraviny v autech nemají co dělat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)