Atmosfericke motory
Moderátor: Moderátoři
Re: Atmosfericke motory
A tie 1,2 tsi nezeru olej cez kruzky ? Asi nejazdia kratke trasy co ?
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosfericke motory
Mám zkušenost s Volvem C30 1.8 atmo - po 270tis km žere olej celkem statečně. :/ částečně za to může prohánění ve vyšších otáčkách při dálničních jízdách (má pouze pěti rychlostní převodovku)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Atmosfericke motory
Nikdo si na vyšší spotřebu oleje nestěžuje. Provoz je mix kratších i delších tras.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Atmosfericke motory
Obecně: Benzinové motory, pracující s přímým vstřikováním do válců, až na výjimky pracují nejen se stechiometrickou, nýbrž i s chudou směsí. To je ostatně jejich největší výhoda. Jenže on každý tento provozní režim vyžaduje vstříknutí paliva do válce v jiný okamžik. Pokud jedu výkon, motor pracuje se stechiometrickou směsí a vstřikování benzinu probíhá v okamžiku, kdy píst se blíží k horní úvrati kompresního zdvihu. To by ničemu nevadilo. Ovšem pokud jedu piánko, motor pracuje s chudou směsí a palivo se do válce vstřikuje v okamžiku, kdy píst je dole. Technologicky dochází ke smývání oleje ze stěn válců a postupnému předčasnému opotřebení stěn válců, tím ke zvyšující se spotřebě oleje a postupné ztrátě komprese. Motor udělá pápá.
Čili paradoxně pokud jezdíte na spotřebu a motor šetříte v domnění, že vám dlouho vydrží, nejvíc mu škodíte. A to nejen tímto opotřebením stěn válců, ale také zvýšenou karbonizací sacích kanálů motoru a ventilů, neboť při eko jízdě neustále pracuje EGR.
Motor 2,0 TSi (např. v Octavii RS) pracuje pouze se stechiometrickou směsí. Nemá režim chudé směsi. Je to prakticky nesmrtelný agregát. Ovšem ostatní TSi motory, které pracují i se směsí chudou, nemají kilometrovou výdrž ani omylem takovou, jako měly jejich MPi předchůdci, na to můžete zapomenout.
Renault má motory TCe. Dělají se v provedení 0,9 TCe, 1,2TCe, 1,3 TCe a 1,4 TCe. Motory 0,9 a 1,4 jsou MPi, motory 1,2 (až na jednu výjimku) a 1,3 jsou direct. Hádejte, které vydrží a které ne.
Čili paradoxně pokud jezdíte na spotřebu a motor šetříte v domnění, že vám dlouho vydrží, nejvíc mu škodíte. A to nejen tímto opotřebením stěn válců, ale také zvýšenou karbonizací sacích kanálů motoru a ventilů, neboť při eko jízdě neustále pracuje EGR.
Motor 2,0 TSi (např. v Octavii RS) pracuje pouze se stechiometrickou směsí. Nemá režim chudé směsi. Je to prakticky nesmrtelný agregát. Ovšem ostatní TSi motory, které pracují i se směsí chudou, nemají kilometrovou výdrž ani omylem takovou, jako měly jejich MPi předchůdci, na to můžete zapomenout.
Renault má motory TCe. Dělají se v provedení 0,9 TCe, 1,2TCe, 1,3 TCe a 1,4 TCe. Motory 0,9 a 1,4 jsou MPi, motory 1,2 (až na jednu výjimku) a 1,3 jsou direct. Hádejte, které vydrží a které ne.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Atmosfericke motory
U nas se u 1,2 TSI ve Fabii delalo turbo ve 180. tis. neb se z toho stala olejnicka. Myslim i tak seriozni najezd. Co vim tak se na tom menil akorat termostat a pak uz jen spotrebak. Teda od 30 tis. to na volnobehu cvrlikalo, ale to pry jenormalni .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Atmosfericke motory
Ono je 1.2 tsi a 1.2 tsi ze.
Jeden dopadol aj takto:
https://forum.skodahome.cz/topic/147181 ... m%C5%99el/
Otazka je kolo % z vsetkych motorov to je.
Jeden dopadol aj takto:
https://forum.skodahome.cz/topic/147181 ... m%C5%99el/
Otazka je kolo % z vsetkych motorov to je.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Atmosfericke motory
Myslím že se nenajde zastánce názoru že čím novější tím lepší... Mechanik STK pozná i na jedničkové oktavce s TDI že se jezdí na spotřebu, a doporučuje občas jezdit jako prasátko... Aktuální zkušenost a citace z tohoto týdne!!!!!
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Atmosfericke motory
Od tý doby co auta nemaj žebřinový rámy a dřevěnou oplechovanou kastli už to zkrátka nestojí za nic.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Atmosfericke motory
A ten volant. Co je to za blbost, na kole a motocyklu a kole jsou taky řídítka. Tedy vivat Präsident!
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Atmosfericke motory
Nicméně dnes ráno se mi na dálnici při jízdě na ACC ozvalo, že mám brzdit ačkoli široko daleko žádné auto nebylo. Po cca 2 vteřinách napsal "Závada: ACC" a začal intenzivně brzdit sám. Po zajetí na krajnici, vydýchání se, restart motoru se tváří jakoby nic a zbytek cesty ACC fungovalo.
Scaly idu na zvolavacku, aspon niektore.
Scaly idu na zvolavacku, aspon niektore.
Re: Atmosfericke motory
Ziadna zvolavacka zatial nie je
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Atmosfericke motory
Že bych do takovýho krámu nekopnul Vždyť je to i životu nebezpečnéDusan píše:Nicméně dnes ráno se mi na dálnici při jízdě na ACC ozvalo, že mám brzdit ačkoli široko daleko žádné auto nebylo. Po cca 2 vteřinách napsal "Závada: ACC" a začal intenzivně brzdit sám. Po zajetí na krajnici, vydýchání se, restart motoru se tváří jakoby nic a zbytek cesty ACC fungovalo.
Scaly idu na zvolavacku, aspon niektore.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Atmosfericke motory
Vždyť tady o tom celou dobu melu...... Nesmysly, co v autě nemají co dělat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
nech si to strcia do zadnice