Atmosfericke motory

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Dusan »

A tie 1,2 tsi nezeru olej cez kruzky ? Asi nejazdia kratke trasy co ?
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Mám zkušenost s Volvem C30 1.8 atmo - po 270tis km žere olej celkem statečně. :/ částečně za to může prohánění ve vyšších otáčkách při dálničních jízdách (má pouze pěti rychlostní převodovku)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od vodis »

Nikdo si na vyšší spotřebu oleje nestěžuje. Provoz je mix kratších i delších tras.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Marek »

Obecně: Benzinové motory, pracující s přímým vstřikováním do válců, až na výjimky pracují nejen se stechiometrickou, nýbrž i s chudou směsí. To je ostatně jejich největší výhoda. Jenže on každý tento provozní režim vyžaduje vstříknutí paliva do válce v jiný okamžik. Pokud jedu výkon, motor pracuje se stechiometrickou směsí a vstřikování benzinu probíhá v okamžiku, kdy píst se blíží k horní úvrati kompresního zdvihu. To by ničemu nevadilo. Ovšem pokud jedu piánko, motor pracuje s chudou směsí a palivo se do válce vstřikuje v okamžiku, kdy píst je dole. Technologicky dochází ke smývání oleje ze stěn válců a postupnému předčasnému opotřebení stěn válců, tím ke zvyšující se spotřebě oleje a postupné ztrátě komprese. Motor udělá pápá.

Čili paradoxně pokud jezdíte na spotřebu a motor šetříte v domnění, že vám dlouho vydrží, nejvíc mu škodíte. A to nejen tímto opotřebením stěn válců, ale také zvýšenou karbonizací sacích kanálů motoru a ventilů, neboť při eko jízdě neustále pracuje EGR.

Motor 2,0 TSi (např. v Octavii RS) pracuje pouze se stechiometrickou směsí. Nemá režim chudé směsi. Je to prakticky nesmrtelný agregát. Ovšem ostatní TSi motory, které pracují i se směsí chudou, nemají kilometrovou výdrž ani omylem takovou, jako měly jejich MPi předchůdci, na to můžete zapomenout.

Renault má motory TCe. Dělají se v provedení 0,9 TCe, 1,2TCe, 1,3 TCe a 1,4 TCe. Motory 0,9 a 1,4 jsou MPi, motory 1,2 (až na jednu výjimku) a 1,3 jsou direct. Hádejte, které vydrží a které ne.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Křečík Barbuška »

U nas se u 1,2 TSI ve Fabii delalo turbo ve 180. tis. neb se z toho stala olejnicka. Myslim i tak seriozni najezd. Co vim tak se na tom menil akorat termostat a pak uz jen spotrebak. Teda od 30 tis. to na volnobehu cvrlikalo, ale to pry jenormalni :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Dusan »

Ono je 1.2 tsi a 1.2 tsi ze.
Jeden dopadol aj takto:
https://forum.skodahome.cz/topic/147181 ... m%C5%99el/

Otazka je kolo % z vsetkych motorov to je.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Myslím že se nenajde zastánce názoru že čím novější tím lepší... Mechanik STK pozná i na jedničkové oktavce s TDI že se jezdí na spotřebu, a doporučuje občas jezdit jako prasátko... Aktuální zkušenost a citace z tohoto týdne!!!!!
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od zelvotron »

Od tý doby co auta nemaj žebřinový rámy a dřevěnou oplechovanou kastli už to zkrátka nestojí za nic.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
vodis
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od vodis »

A ten volant. Co je to za blbost, na kole a motocyklu a kole jsou taky řídítka. Tedy vivat Präsident!
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Dusan »

Nicméně dnes ráno se mi na dálnici při jízdě na ACC ozvalo, že mám brzdit ačkoli široko daleko žádné auto nebylo. Po cca 2 vteřinách napsal "Závada: ACC" a začal intenzivně brzdit sám. Po zajetí na krajnici, vydýchání se, restart motoru se tváří jakoby nic a zbytek cesty ACC fungovalo.

Scaly idu na zvolavacku, aspon niektore.
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Cory »

Ziadna zvolavacka zatial nie je
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od valda1971 »

Dusan píše:Nicméně dnes ráno se mi na dálnici při jízdě na ACC ozvalo, že mám brzdit ačkoli široko daleko žádné auto nebylo. Po cca 2 vteřinách napsal "Závada: ACC" a začal intenzivně brzdit sám. Po zajetí na krajnici, vydýchání se, restart motoru se tváří jakoby nic a zbytek cesty ACC fungovalo.

Scaly idu na zvolavacku, aspon niektore.
Že bych do takovýho krámu nekopnul :twisted: Vždyť je to i životu nebezpečné :!:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Marek »

Vždyť tady o tom celou dobu melu...... Nesmysly, co v autě nemají co dělat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Roman-Zilina
Příspěvky: 66
Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Roman-Zilina »

nech si to strcia do zadnice :evil:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosfericke motory

Příspěvek od Teepee »

A nepřiplácla se na senzor moucha? :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“