Liftback píše:Ako to tak čítam tak Kalina II a Granta II by sa určite v EU uživila a spravila kopec radosti z nového auta za normálnu cenu. NIekomu naozaj postačuje aj malé auto s dobrým motorom a jednoduchou obsluhou. Ale Granta FL sa tak asi skoro do EU nepretlačí, hoc má bohatý výber karosérií a každý by si našiel tú svoju.
Taky to vidím jako problém, např. v Maďarsku sem vloni viděl několik novejch kalin a grant ale vestu jen jednu, zbytečně vyklidili pole a nabídka je dneska zas dost chudá a je otázka jestli vesty dealery uživí.
Georgius : tak pak už se vyplatí koupit tu Vestu, ne ???
Zelvotron: dle situace na Slovensku Vesta a Niva dealery určitě uživí, ale Granta už by zahýbala trhem , zvláště teď, kdy Dacie přijde o 1.6 motor..........
Takže, aby to tu nespalo: Kalina stále vrní, teď o něco tišeji. Cvakaly mi tam hydroštely jak u starého traktoru, celá sada je vyměněná. Olej vyměněn za plnou syntetiku, rovnou se nechal vyměnit i rozvoďák, stejně zbývalo necelých 10 tisíc km do výměny. Zdá se mi, že celé motorové ústrojí ztichlo, možná to je jen nějaký placebo efekt. Také jsem se hrabal ve stahování zadních oken, no rozebrat motorek nebylo až tak děsivé, ale dát zpátky stator motorku, když tam překáží uhlíky, to je docela kumšt, ani přítel na telefonu Radůz mě moc nepotěšil. Nicméně jsem to složil. Jedna strana přestala fungovat po cca 20 stáhnutích, druhá zatím drží, ale raději okénko nestahuji. Vyřeší to komplet výměna, až budu na Ukrajině, při té příležitosti nechám rovnou zatmavit skla. Taky jsem nechal zkontrolovat náplň v klimatizaci a pročistit to. Klimuje to pěkně. Nějakou dobu jsem si pohrával s kacířskou myšlenkou Kalinu poslat do kopřiv a koupit něco jiného, třeba Peugeota 307 nebo Saaba nebo Volvo, mimo jiné jsem kontaktoval i Vyškov kvůli té předváděčce Vesta SW. No, nakonec zůstanu u té Kalinní potvory. Znám to, jede to, ještě to není shnilé na prach, má to tažné, na střechu příčníky, dokoupil jsem i rakev na střechu pro zvětšení zavazadlového prostoru, klima taky fachá, tak na co vyhazovat statisíce za jiné auto, když toto ještě poslouží (doufám). Pak mě v záchvatu jakési euforie napadlo přihlásit svou Kalinu na chiptuning k Corymu, který jest svolán na tento týden. Jsem zvědav, co se z toho motoru bude dát ještě vymáčknout. Shrnu li to, Kalina žila, Kalina žije, Kalina bude žít! Stav tachometru 174 tisíc km.
Přílohy
EAST RUNNER БРИГАДА. ŠKODA Octavia II 1,9 TDi Bratrstvo Vana Tallinn / KAWASAKI KLE 500ČZ 175/477ČZ 250/485ČZ 175/487
Ak budeš na ukrajine informoval by si sa koľko by stálo naplnenie klimatizácie? ďakujem Nech Kalina dlho žije.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA) Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired) Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané) Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná) Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Stálo mě to 500 korun, protože chladiva doplňovali opravdu jen minimum. Navíc jsem nemusel nikam jezdit, neboť ten servis je ve dvoře, kde parkujeme autobusy.
EAST RUNNER БРИГАДА. ŠKODA Octavia II 1,9 TDi Bratrstvo Vana Tallinn / KAWASAKI KLE 500ČZ 175/477ČZ 250/485ČZ 175/487
radek mb píše: Shrnu li to, Kalina žila, Kalina žije, Kalina bude žít!
Tak já jsem samozřejmě rád, že máš s Kalinkou moc hezký vztah , ale neměl by jsi zapomínat, že jsou na světě i stroje které čekají na orgány. Můj seznam potřebných komponet se začína podezřele plnit tak bych prosil to s tím výhledem do budoucna moc nepřehánět .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Tak další shrnutí: trochu výletujeme, Maďarsko ( byli jsme se podívat v Soltvadkertu, kde se konají srazy, pár dní v Srbsku, Rumunsko a nyní Ukrajina. Prozatímní bilance je: jedna proražená guma o kámen v Srbsku, prodřená hadice vedoucí od termostatu k chladiči a únik vody. Z nějakého mě neznámého důvodu se lehce opírá o chladič a když v kolonách v Bělehradě spínala sahara, tak ji to prodíralo. Kolega, u kterého jsme byli na návštěvě to vyřešil provizorně, do dírky zašrouboval vrut a zalepil to flekem na opravu duší. No, dojeli jsme s tím až do Kyjeva, asi 1300 km a drží to. Každopádně tu hadici tu koupím novou. Dále vypadl jeden šroub na předním kole, pravděpodobně vinou mechanika,který nám v Srbsku spravoval gumu a jeden šroub blbě dotáhl. To jsme zjistili, když jsme přijeli Karpaty. Takže, zatím najeto 2700 km, spotřeba jen 6,4 l na sto, což je skvělé, neboť jedeme 3 dospělí a dvě děti, plně naložené auto s rakví na střeše.
EAST RUNNER БРИГАДА. ŠKODA Octavia II 1,9 TDi Bratrstvo Vana Tallinn / KAWASAKI KLE 500ČZ 175/477ČZ 250/485ČZ 175/487