Atmosfericke motory
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
uz sme totalne mimo temy, ale OK. problem vsetkych asistentov je ten, ze sa na ne ludia budu spoliehat a nebudu sa venovat soferovaniu. ako som povedal asistent je len blby pristroj, ktory vyhodnocuje nieco na zaklade nejakych udajov, ale nerozmysla. to je rozdiel medzi strojom a clovekom, myslenie. na rozmyslanie je tu sofer, ak to teda dokaze. to, ze niekto prejde na 1x 400 - 500km je totalny nerozum a nepomoze mu ziaden asistent uvavy, proste ho bude ignorovat. ziaden asistent ti nepomoze s precenovanim vlastnych sil a fyzikalnymi zakonmi.
samozrejme, ze akceptujem hranicne situacie, ako ked vybehne decko spoza auta a ty nezareagujes. len sa obavam, ze skor sa rozmlatis na kasu, pretoze kamion zaflekoval, lebo mu asistent vyhodnotil vjazd do tunela ako prekazku.
p.s. takze asistenty ano, ale s mierou.
samozrejme, ze akceptujem hranicne situacie, ako ked vybehne decko spoza auta a ty nezareagujes. len sa obavam, ze skor sa rozmlatis na kasu, pretoze kamion zaflekoval, lebo mu asistent vyhodnotil vjazd do tunela ako prekazku.
p.s. takze asistenty ano, ale s mierou.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosfericke motory
Na mé asistenty (teda jediného) stačí vysoká tráva naproti vjezdu do garáže. Má snahu o algoritmus Neposekáš = nezajedeš.
Soused couval z kopečka bez zařazeného kvaltu, a narazil, čidla fungují jen s kvaltem.
Asistent prostě z principu nemůže mít rozhodovací pravomoc, je to jen asistent, pomocník. Za šéfy jejich asistentky taky nic nepodepisují.
No a k ekologii mám příběh o kotlíkových dotacích, kdy výborná litinová eMka (30 let starý kotel ústředního topení) topená výhradně dřevem je ekologická katastrofa, jen proto, že nemá štítek. A v dnešní době je problém složit článkový kotel Viadrus ve sklepě. Vcelku má 450kg a to se barákem a po schodech do sklepa prostěhovat nedá. A i kdyby ho někdo složil, musí se k němu dát akumulační nádrž, aby topil vždy na maximální výkon = minimální exhalace. A to ten nový kotel je stejný jako starý, jen má navíc ventilátor (čti Turbo) a uvnitř nějakou vyzdívku na rozvod vzduchu. Jo a ten štítek.
Je to určitě jen dílo EU? Stejně jako s těmi motory? A má smysl se o nuceně roztočeném koloběhu peněz bavit? Změní to něco? Nezmění.
Konec OT.
Soused couval z kopečka bez zařazeného kvaltu, a narazil, čidla fungují jen s kvaltem.
Asistent prostě z principu nemůže mít rozhodovací pravomoc, je to jen asistent, pomocník. Za šéfy jejich asistentky taky nic nepodepisují.
No a k ekologii mám příběh o kotlíkových dotacích, kdy výborná litinová eMka (30 let starý kotel ústředního topení) topená výhradně dřevem je ekologická katastrofa, jen proto, že nemá štítek. A v dnešní době je problém složit článkový kotel Viadrus ve sklepě. Vcelku má 450kg a to se barákem a po schodech do sklepa prostěhovat nedá. A i kdyby ho někdo složil, musí se k němu dát akumulační nádrž, aby topil vždy na maximální výkon = minimální exhalace. A to ten nový kotel je stejný jako starý, jen má navíc ventilátor (čti Turbo) a uvnitř nějakou vyzdívku na rozvod vzduchu. Jo a ten štítek.
Je to určitě jen dílo EU? Stejně jako s těmi motory? A má smysl se o nuceně roztočeném koloběhu peněz bavit? Změní to něco? Nezmění.
Konec OT.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
zhrnul si to paradneTeepee píše:Na mé asistenty (teda jediného) stačí vysoká tráva naproti vjezdu do garáže. Má snahu o algoritmus Neposekáš = nezajedeš.
Soused couval z kopečka bez zařazeného kvaltu, a narazil, čidla fungují jen s kvaltem.
Asistent prostě z principu nemůže mít rozhodovací pravomoc, je to jen asistent, pomocník. Za šéfy jejich asistentky taky nic nepodepisují.
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Atmosfericke motory
Pokusím se odpovědět na některé dotazy ohledně front asistentu.
Zkušenost mám O3 a S3. V S3 funguje lépe. V O3 na kočku nezareagoval a ta měla smůlu. Spolehlivě reaguje na větší věci, chodce, cyklisty včetně ze silnice odbočujících (změna postavení versus rychlost), takže určitě i na tu dogu, nebo srnu, naštěstí ale zatím nezkoušeno. V jedné a stejné zatáčce vlevo reaguje na cosi v příkopě, ještě jsem nezjistil na co, jezdím tam tak 70-80. Vždy nejprve reaguje akusticky, až v případě většího přiblížení v řádu jednotek metrů "zašlápne" - vyzkoušeno 2x. Pokud člověk brzdí, nereaguje, tam pak přebírají úlohu zřejmě parkovací senzory, pokud se přiblížím pod 0,5m. Na stéblo trávy/větev to zareagovat umí, říkal kolega. Moje auto zastaví před překážkou i na parkovací senzory - pokud si někdo myslí, že budou senzory reagovat bez zařazené zpátečky, je jaksi asi naivní. Pokud jedu dopředu, na auto vzadu to ohled nebere, ale pokud někdo sám od sebe panicky brzdí, též nebere ohledy na někoho za sebou, protože na to prostě nemá čas. Za silného deště Asistent funguje zatím vždy bezchybně. Za sněžení, pokud dojde k zaplácnutí radaru sněhem se tento stává nefunkčním a svítí významná výstraha. Některé značky tam mají vyhřívání, které toto částečně eliminuje, jestli S3 to má, nebo ne nevím, ale za první zimu byl 2x při sněžení bez funkce. Jindy jsem nezaznamenal.
Poslední reakce. Často jezdím trasy 500km +. Pokud nepotřebuji na záchod, tankování nebo nejsem unavený, tak nezastavuji. Rekord byl ca 750km. Ale právě proto mám auto, které je pro posádku i na takovou trasu určené. Samozřejmě ale hodně závisí na fyzické zdatnosti řidiče, jeho zdravotním stavu a stáří. V neposlední řadě i zvyklost jezdit. Pokud jsem zvyklý běžně jezdit do 50 km, tak může být i 200km vyčerpávajících. Když jezdím do Švýcarska, jezdím ca 900km, pokud jedu do Německa, musím někdy zvládnout ca 1300km/den. Tento týden třeba od nedělních 14:00 do středečních 17:00 2200km.
Ale doufám že to teď už bude lepší . Velmi se vyhýbám cestování v noci . Honza
Zkušenost mám O3 a S3. V S3 funguje lépe. V O3 na kočku nezareagoval a ta měla smůlu. Spolehlivě reaguje na větší věci, chodce, cyklisty včetně ze silnice odbočujících (změna postavení versus rychlost), takže určitě i na tu dogu, nebo srnu, naštěstí ale zatím nezkoušeno. V jedné a stejné zatáčce vlevo reaguje na cosi v příkopě, ještě jsem nezjistil na co, jezdím tam tak 70-80. Vždy nejprve reaguje akusticky, až v případě většího přiblížení v řádu jednotek metrů "zašlápne" - vyzkoušeno 2x. Pokud člověk brzdí, nereaguje, tam pak přebírají úlohu zřejmě parkovací senzory, pokud se přiblížím pod 0,5m. Na stéblo trávy/větev to zareagovat umí, říkal kolega. Moje auto zastaví před překážkou i na parkovací senzory - pokud si někdo myslí, že budou senzory reagovat bez zařazené zpátečky, je jaksi asi naivní. Pokud jedu dopředu, na auto vzadu to ohled nebere, ale pokud někdo sám od sebe panicky brzdí, též nebere ohledy na někoho za sebou, protože na to prostě nemá čas. Za silného deště Asistent funguje zatím vždy bezchybně. Za sněžení, pokud dojde k zaplácnutí radaru sněhem se tento stává nefunkčním a svítí významná výstraha. Některé značky tam mají vyhřívání, které toto částečně eliminuje, jestli S3 to má, nebo ne nevím, ale za první zimu byl 2x při sněžení bez funkce. Jindy jsem nezaznamenal.
Poslední reakce. Často jezdím trasy 500km +. Pokud nepotřebuji na záchod, tankování nebo nejsem unavený, tak nezastavuji. Rekord byl ca 750km. Ale právě proto mám auto, které je pro posádku i na takovou trasu určené. Samozřejmě ale hodně závisí na fyzické zdatnosti řidiče, jeho zdravotním stavu a stáří. V neposlední řadě i zvyklost jezdit. Pokud jsem zvyklý běžně jezdit do 50 km, tak může být i 200km vyčerpávajících. Když jezdím do Švýcarska, jezdím ca 900km, pokud jedu do Německa, musím někdy zvládnout ca 1300km/den. Tento týden třeba od nedělních 14:00 do středečních 17:00 2200km.
Ale doufám že to teď už bude lepší . Velmi se vyhýbám cestování v noci . Honza
Re: Atmosfericke motory
Ta O3 bola pred FL alebo po? Pretoze O3 pred FL pouziva radar 1. generacie a S3 uz radar 2. generacie. V pripade O3 sa radar 2. generacie objavil az po FL.Jan Vaníček píše:Pokusím se odpovědět na některé dotazy ohledně front asistentu.
Zkušenost mám O3 a S3. V S3 funguje lépe.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Atmosfericke motory
Kdyz to reaguje na cosi ve skarpe, tak to probiha jak?
Kdyz se pred auto dostane ten kockopes, tak se to snazi uplne zastavit, nebo jak se to chova?
S temi km je to tak, ze kdo dalky nejezdi, ten horekuje, ze ti co ujedou vic jak 200 km v kuse jsou chuligani a nepratele statu, to je klasika.
Hodne zalezi na stavu. Kdyz jedu na dovomenou do chorvatska, tak cestou tam stridame po 200 - 300 km a jedem pres noc. Zpatky, kdyz byla klidna plavba, to zvladnu s 2 pauzama odridit sam, kdyz me cestujici neserou
Kdyz se pred auto dostane ten kockopes, tak se to snazi uplne zastavit, nebo jak se to chova?
S temi km je to tak, ze kdo dalky nejezdi, ten horekuje, ze ti co ujedou vic jak 200 km v kuse jsou chuligani a nepratele statu, to je klasika.
Hodne zalezi na stavu. Kdyz jedu na dovomenou do chorvatska, tak cestou tam stridame po 200 - 300 km a jedem pres noc. Zpatky, kdyz byla klidna plavba, to zvladnu s 2 pauzama odridit sam, kdyz me cestujici neserou
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Atmosfericke motory
Byla to O3 před fl., tedy to vysvětluje. Na tu kočku to nezareagovalo vůbec, asi díky úhlu/rychlosti, vyběhla zprava přímo pod kolo, byla to O3, možná ještě to nebylo tak dobré.
Na tu věc ve škarpě, případně odbočujícího cyklistu (S3) to reaguje pouze hlasitým zapískáním. Ono obecně v provozu tam je ještě jeden stupeň - upozorňující na odstupovou vzdálenost za autem vpředu, to se jen rozsvítí ikonka na palubáku, ale nezasahuje do řízení.
Možná ještě jedna poznámka. Nepamatuji si, že by to někdy reagovalo na auto jedoucí v protisměru.
Udržování v pruhu nemám a ani nepotřebuji, až se nebudu schopen udržet v jízdním pruhu, nebudu patřit na silnici. Ale ono to myslím ani nešlo do mé výbavy objednat. Co tam naopak je samo o sobě ( a to jsem si asi nějak nepřečetl a tedy netušil) snímání únavy řidiče. To mě upozorňovalo jednou a mělo to pravdu ... . Tak jsem teda zastavil . Honza
Na tu věc ve škarpě, případně odbočujícího cyklistu (S3) to reaguje pouze hlasitým zapískáním. Ono obecně v provozu tam je ještě jeden stupeň - upozorňující na odstupovou vzdálenost za autem vpředu, to se jen rozsvítí ikonka na palubáku, ale nezasahuje do řízení.
Možná ještě jedna poznámka. Nepamatuji si, že by to někdy reagovalo na auto jedoucí v protisměru.
Udržování v pruhu nemám a ani nepotřebuji, až se nebudu schopen udržet v jízdním pruhu, nebudu patřit na silnici. Ale ono to myslím ani nešlo do mé výbavy objednat. Co tam naopak je samo o sobě ( a to jsem si asi nějak nepřečetl a tedy netušil) snímání únavy řidiče. To mě upozorňovalo jednou a mělo to pravdu ... . Tak jsem teda zastavil . Honza
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
este mi povedz, co je O3 a S3 potom uz budem uplne spokojny
Re: Atmosfericke motory
Škoda Simply Clever
Octávia a Superbééé
Octávia a Superbééé
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Atmosfericke motory
Já jsem z principu věci ke všem asistentům trochu skeptický. Sice je to vývoj a ten nelze zastavit, ale prostě většinu těchto moderních vymožeností v autech nemám rád. A to hned ze dvou pro mě zásadních důvodů:
Především čím více takových pomocníků a "pomocníků" v autě bude, tím více lidi za volantem budou degenerovat. Kdo z mladých lidí dneska dokáže nastartovat studeného žigulika nebo škodovku.....? Prakticky nikdo. Totiž o tom, že existuje nějaké táhlo sytiče či vzduchové přívěry, nemají ani ponětí, natož aby věděli, jak to použít. A to je jen základ. Dneska přes 80 procent dotázaných respondentů vůbec neví, na jaký tlak se mají hustit pneumatiky na autě, ve kterém jezdí!!! To není můj výmysl, to je výsledek průzkumu.
Za druhé - čím více takových pomocníků či "pomocníků" v autě bude, tím více si jejich řidiči budou připadat nesmrtelní. A to je ta největší tragédie. Ročně najezdím daleko přes 60 tisíc km, spíš se to skoro blíží 70 tisícům, a co denně vídám na silnicích, z toho se mi chce zvracet. A vlastně se divím, že ještě žiju, že mě už někdo z té spousty "nesmrtelných" dávno nezabil i s celou mojí rodinou.
Takže za mě některé novinky v autě ano, třeba ABS, pytle, automatické spínání stěračů. Ovšem ta ostatní většina podle mého názoru zbytečností do auta nepatří. Už jen automat na světla lidi donutil k ignoraci snížené viditelnosti. Mají v podvědomí, že po startu jim auto svítí (denním svícením), ale že jedou mlhou nebo hustým deštěm a musejí si rozsvítit hlavní osvětlení vozu, už je logicky nenapadá. Degenerují......
A ten zde diskutovaný radar nouzového brzdění, to je úplná blamáž. Já tvrdím, že kdyby řidiči jezdili předepsanými rychlostmi a plně se věnovali řízení vozidla, nikdy takový radar nebudou potřebovat, protože prostě na základě sledování situace bezpečně zabrzdí vlastní pravou nohou. A co se stane nyní? No pouze to, co se stalo automatickým spínáním světel - lidi ve víře, že ten radar vepředu všechno ohlídá a před vším automaticky zabrzdí, budou jezdit ještě rychleji a za volantem při psaní esemesek ještě onanovat. To opravdu chceme???
Především čím více takových pomocníků a "pomocníků" v autě bude, tím více lidi za volantem budou degenerovat. Kdo z mladých lidí dneska dokáže nastartovat studeného žigulika nebo škodovku.....? Prakticky nikdo. Totiž o tom, že existuje nějaké táhlo sytiče či vzduchové přívěry, nemají ani ponětí, natož aby věděli, jak to použít. A to je jen základ. Dneska přes 80 procent dotázaných respondentů vůbec neví, na jaký tlak se mají hustit pneumatiky na autě, ve kterém jezdí!!! To není můj výmysl, to je výsledek průzkumu.
Za druhé - čím více takových pomocníků či "pomocníků" v autě bude, tím více si jejich řidiči budou připadat nesmrtelní. A to je ta největší tragédie. Ročně najezdím daleko přes 60 tisíc km, spíš se to skoro blíží 70 tisícům, a co denně vídám na silnicích, z toho se mi chce zvracet. A vlastně se divím, že ještě žiju, že mě už někdo z té spousty "nesmrtelných" dávno nezabil i s celou mojí rodinou.
Takže za mě některé novinky v autě ano, třeba ABS, pytle, automatické spínání stěračů. Ovšem ta ostatní většina podle mého názoru zbytečností do auta nepatří. Už jen automat na světla lidi donutil k ignoraci snížené viditelnosti. Mají v podvědomí, že po startu jim auto svítí (denním svícením), ale že jedou mlhou nebo hustým deštěm a musejí si rozsvítit hlavní osvětlení vozu, už je logicky nenapadá. Degenerují......
A ten zde diskutovaný radar nouzového brzdění, to je úplná blamáž. Já tvrdím, že kdyby řidiči jezdili předepsanými rychlostmi a plně se věnovali řízení vozidla, nikdy takový radar nebudou potřebovat, protože prostě na základě sledování situace bezpečně zabrzdí vlastní pravou nohou. A co se stane nyní? No pouze to, co se stalo automatickým spínáním světel - lidi ve víře, že ten radar vepředu všechno ohlídá a před vším automaticky zabrzdí, budou jezdit ještě rychleji a za volantem při psaní esemesek ještě onanovat. To opravdu chceme???
Naposledy upravil(a) Marek dne pát kvě 31, 2019 13:07, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
u nas v ZA som uz dokonca videl autoskolu, ktora jazdi na automatickej prevodovke
senzory na svietenie a dazd su kraviny, ucinkuju pomaly a niekedy zase uplne zbytocne. vrcholom je to zapinanie hmloviek, ked mas zapnute stretavacie svetla a zatacas za bieleho dna
inak velmi pekne napisane.
senzory na svietenie a dazd su kraviny, ucinkuju pomaly a niekedy zase uplne zbytocne. vrcholom je to zapinanie hmloviek, ked mas zapnute stretavacie svetla a zatacas za bieleho dna
inak velmi pekne napisane.
Re: Atmosfericke motory
A k tématu atmosférických motorů: Velice mi chybějí. A jsem moc rád, že doma ještě nějaké jsou.
Dvanáct let jezdím soukromě i služebně pouze přeplňovanými naftovými motory a mám s nimi najeto dejme tomu půl milionu kilometrů. Už mě to nebaví.
Moje příští soukromé auto bude benzínové, to je stoprocentní věc. Nemíním díky evropskému honu na naftové motory nic riskovat. Navíc rizikovost poruch je u dnešních naftových motorů podstatně vyšší, než tomu bývalo před dvaceti lety. A tohle riziko nechci podstupovat už vůbec.
Zda ten benzínový motor bude atmosférický, to můžu jen doufat.
Dvanáct let jezdím soukromě i služebně pouze přeplňovanými naftovými motory a mám s nimi najeto dejme tomu půl milionu kilometrů. Už mě to nebaví.
Moje příští soukromé auto bude benzínové, to je stoprocentní věc. Nemíním díky evropskému honu na naftové motory nic riskovat. Navíc rizikovost poruch je u dnešních naftových motorů podstatně vyšší, než tomu bývalo před dvaceti lety. A tohle riziko nechci podstupovat už vůbec.
Zda ten benzínový motor bude atmosférický, to můžu jen doufat.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte kvě 14, 2019 18:01
Re: Atmosfericke motory
no, kamarat, tak to sa musis rychlo poponahlat, aby vobec nejake atmomotory este boli norma E6 D Temp je tusim len do buduceho roka, potom budeme jazdit na oturbenych bicykloch.
Re: Atmosfericke motory
Ako poznam Ladu, uskrtia znova
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)