NIVA 1600 zapaľovanie

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Luděk Musil »

Bakny píše:na voľnobeh ide fajne no od pol plynu nahor sa už nič nedeje
To mi připadá jako řetěz o zub :idea: .
Zkontroluj základní nastavení rozvodu.
= značka na klice 0° a důlek na vačkovým kole by měl být těsně za značkou na obalu vačky.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Bakny
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Bakny »

Luděk Musil píše:
Bakny píše:na voľnobeh ide fajne no od pol plynu nahor sa už nič nedeje
To mi připadá jako řetěz o zub :idea: .
Zkontroluj základní nastavení rozvodu.
= značka na klice 0° a důlek na vačkovým kole by měl být těsně za značkou na obalu vačky.
L.
aj to som už kontroloval :roll:
Uživatelský avatar
Bakny
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Bakny »

takže páni nové poznatky z dnešného laborovania a som zvedavý koho niečo napadne, tak teraz k veci:
-motor natočím nechám bežať na voľnobeh, otvorím zátku na víku ventilov a motorček pekne dýcha, zavriem zátku odpojím hadicu odvetrania vane a čo tam asi je? Podtlak!!! Jak je toto možné, môže mi to niekto vysvetliť?
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Cory »

pravdepodobne mas zle zapojene odvetravanie, moze byt aj chyba v karbe, na oske 1. komory je ventily, ktory prekryva maly okruh odvetravania v zavislosti od polohy klapky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Bakny
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Bakny »

nie nie ten podtlak vzniká vo vani čo nám tu viacerým nejde do hlavy a keď to videl otec čo robil autá 40-rokov tak tiež na to čučal jak teľa na nové vráta, proste na bloku jak je celý ten sersam odvetrania s odlučovačom z ktorého ide hadica do filtra a karbeca má na výstupe podtlak :-S
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Cory »

Hlava je tam aka? S vystupom spredu? System odvetravania je stary, alebo novy? Stary ma len jednu hrubu hadicu do filtra, novy ma aj hrubu, aj tenku hadicu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Bakny
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Bakny »

hlava s výstupom spredu zablendovaným a odvetranie aj hrubá a tenká hadička
no je to divné, lebo keď som tam ten motor založil, išiel krásne no čoraz viac sa to zhoršuje a nechápem prečo proste už nemám vôbec zamastený filterbox nad výstupom odvetrania, hoci býval jemne zamastený a tak ma napadlo skontrolovať dýchanie a tento divný jav som spozoroval, táto moja nivka je proste nejaká zakliata.
A čo Majo ZV? Nič ťa nenapadlo?
Uživatelský avatar
Bakny
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Bakny »

Tááák cez víkend som sa bavil :lol: a zhodil som hlavu a nenašiel tam nič podozrivé 0,3-0,5mm karbónu, ten som všetok odstránil, sedlá ventilov boli krásne zrkadlovo vyleštené bez známok akéhokoľvek opotrebenia alebo podfukovania či podpalovania, ale aj tak som ich zalapoval jemnou pastou, tesnenie pod hlavou ako by bolo len včera založené, keby som nemal kúpené nové, tak by som neváhal založiť ho naspäť. Čo sa týka ventilov tak tiež minimálne známky opotrebenia a minimálna vôľa vo vodítkach, inak na vodítkach ma dosť zaskočil vývrt ako na hlavni, ešte som sa stým nestretol, žiguláky to majú bežne? Ale poďme ďalej valce nejavia tiež nijaké anomálie a zaliate naftou pekne držia, nepresakujú. Jo a zavolal som otca, ten mi celý natešený vraví, viem čo to je, budeš mať zodratú vačkovú hriadeľ, lebo údajne bola v obehu nejaká nekvalitná séria ešte za komančov. No aké bolo asi jeho sklamanie keď prišiel a videl že tá vačka je ako nová :evil: Inak pri skladaní mi rozvody sadli tak krásne na značky, ako keď bičom plieska :lol: na prvú šupu. Tááák pánové a možno aj dámy sem z nápadmi ak ešte nejaké máte, ale nie že predaj to a neberem ani možnosť lada servisu :evil: , nakoľko tu už zlyhávajú aj fachmani čo na žiguloch doslova vyrástli. Jo a mám aj zápalky, no tie ešte použiť nechcem :rolleyes: Niečo mi inak našepkáva to divne sa chovajúce odvetranie vane, ale ako je to možné nechápem.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Luděk Musil »

Bakny píše:… , inak na vodítkach ma dosť zaskočil vývrt ako na hlavni, … .
To nevíš, že LADA je zbraň :?: :lol: . Stačí sehnat správné náboje a :idea: … .
Tuším se tomu říká křížové honování a měl by jsi to najít i na stěnách válců. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Zove se to labyrintove tesneni nebo tak nejak. Jde o to, ze to schvalne pusti trochu oleje, aby se drik mazal, ale ne zas tak moc, aby mizel ve velkem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od tajga »

ako som pochopil menil si komplet motor za druhy a rovnako sa to sprava zo starym motorom ako s tym novym. z toho vyplyva ze v motory to nebude ale bude to nieco okolo motora
Uživatelský avatar
Bakny
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Bakny »

ten nový išiel práveže zozačiatku krásne, no postupne sa to zhoršuje a pritom som na ňom spravil cca 8000km, nedáva to logiku, aby motor ktorý natlačí vyše 13 na každom valci, nedokázal vivinúť dostatočný podtlak v saní, aspoň tak sa to javí, hlavne podľa toho ako sa správa na plyne a na benzíne sa od pol plynu nedeje nič, pritom klapky otvára obe.......
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Dusan »

Tak uz jedine zapchaty vyfuk....
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od tajga »

ked nechce ist do servisu tak to dat aspon na emisne testy. Pri spotrebe 20l/100km v beznej prevadzke tam musi niekde tiect benzin potokom. Lambda sondy to ma nema ? Odmontovat vyfuk ci to zacne tahat.....
Uživatelský avatar
Bakny
Příspěvky: 31
Registrován: pon pro 04, 2017 19:28
Bydliště: Ružomberok

Re: NIVA 1600 zapaľovanie

Příspěvek od Bakny »

20 l je na plyne, benzin som nemeral a výfuk som už mal tiež dole, akurát to narobilo taký randál, že sa všetci ale ozaj všetci za mnou otáčali. Lambdy to nemá to je ešte "špinavý benín"
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“