NIVA 1600 zapaľovanie
Moderátor: Moderátoři
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
Takže nazdar páni, hlásim sa po skoro roku s motorom 1500 v Nastenke, trápenie neskončilo ani s druhým motorom, stále ide jak slimák, na lpg maximálka 90km/h na benzíne 100km/h spotreba plus mínus autobus od 13l do 23l lpg, viaznúce brzdy vylúčené komplet zrepasované, upchatý výfuk vylúčený, mixér vymenený takže v saní nebráni, predzápal nastavený na 5°a odtrh 0,4mm, vôle ventilov nastavené a skontrolované časovanie, oleje vymenené, sviečky L15YC, tlaky vo valcoch 1-11 2-11 3-11,5 4-11,3.
Tak má niekto ešte nejaké nápady, čo s tým môže byť?
Ó aby som nezabudol občas má svetlé chvýľky keď ide ako guľa ale to veru nieje nejako často.
Tak sem s nápadmi
Tak má niekto ešte nejaké nápady, čo s tým môže byť?
Ó aby som nezabudol občas má svetlé chvýľky keď ide ako guľa ale to veru nieje nejako často.
Tak sem s nápadmi
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
rozumnejsie to bude zobrat do servisu niekomu kto sa v tom vyzna a nie opravovat cez internet. V Ziline je LADA znackovy servis to mas docela blizko.
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
Odtrh 0.4,jedine na novych kontaktoch aj len mozno. Jedine zmerat merakom.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
No kdysi mi někdo varoval ať do nivy nedávám nic zigulackeho s nižším obsahem, prý to nejede, tak třeba to co popisuješ je úplně normální...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
Měl jsem ve své staré Nivě tady od někoho z Brna, už si nevzpomenu na jméno. Byl jsem si pro něj osobně v Brně, říkal mi, že ten motor si dělal snad nějaký Ukrajinec sám do svého auta. Byla to 1500.
Auto jsem loni zvrakoval a ten motor šlapal jak hodinky stále. Bylo to to nejlepší na tom, vletě v zimě na drc... a nikdo by neřekl, že to není 1600
Auto jsem loni zvrakoval a ten motor šlapal jak hodinky stále. Bylo to to nejlepší na tom, vletě v zimě na drc... a nikdo by neřekl, že to není 1600
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
Divný je že někdy jde jako gula
... buď jde dobře nebo ne... Ale když někdy tak a někdy tak, to snad nějaký nalomený kábel, co třeba ukostření motoru?
... buď jde dobře nebo ne... Ale když někdy tak a někdy tak, to snad nějaký nalomený kábel, co třeba ukostření motoru?
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
Zdar páni, tak ramienko je tam nové, tá 1500-vka musí potiahnúť ako nič, akurát keď som kukal do žiguláckej knižky, tak tie tlaky sú tiež pod hranicou, no neva, podozrieval som aj prisávanie falošného vzduchu cez posilovač, no to som už tiež vylúčil, takisto ma napadlo či nemám rozdielne diferáky no tiež nič, skúsim teda ešte natiahnúť extra kostru priamo z baterky, taktiež káble ku sviečkam som vymenil. Ešte som si všimol, že mi po ani nie po roku zas odišiel termostat, takže sa ledva na 70°C zohreje. Jo a indučky som už vyskúšal asi tri, aj to ma napadlo no stále to isté.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
A já si myslel že podobné záhady postihují jenom nivy s řídící jednotkou a ono i klasiku...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
Jenom dodám, sice to není jak má být, ale mě se u tohoto motoru osvědčilo nastavení předstihu (otáčením rozdělovače) podle ucha a kontaktů kladívka podle oka i když mám stroboskop. Na ucho a oko mě to jelo vždy lépe
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 925
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
2 Bakny:
Na plyn trochu vyssi predstih a ozije... mas asi mechanicke otevirani druhe komory? tak tam nebude problem, co byva u skodovek. Jestli to jede bez skubani a dalsich problemu, tak bych videl problem smes a predstih, nic jinyho to byt nemuze, jeste o zoubek rozvody mozna... ale to by zas nekdy nejelo, regulace predstihu tam je jak? ja karbove lady vubec neznam, u skodovek tam byva problem v podtlakove regulaci.
U rapida se mi na LPG osvedcil zakladni predstih 10°, je predepsano 5° plus minus neco, jestli tam je podtlakove ovladani predstihu, tak zkus hadicku a pusou udelat podtlak, jestli se to v rozdelovaci bude pohybovat... v elektrice bych problem nehledal, to by skubalo, nepravidelnej chod atd.
Na plyn trochu vyssi predstih a ozije... mas asi mechanicke otevirani druhe komory? tak tam nebude problem, co byva u skodovek. Jestli to jede bez skubani a dalsich problemu, tak bych videl problem smes a predstih, nic jinyho to byt nemuze, jeste o zoubek rozvody mozna... ale to by zas nekdy nejelo, regulace predstihu tam je jak? ja karbove lady vubec neznam, u skodovek tam byva problem v podtlakove regulaci.
U rapida se mi na LPG osvedcil zakladni predstih 10°, je predepsano 5° plus minus neco, jestli tam je podtlakove ovladani predstihu, tak zkus hadicku a pusou udelat podtlak, jestli se to v rozdelovaci bude pohybovat... v elektrice bych problem nehledal, to by skubalo, nepravidelnej chod atd.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
pre Hush: áno to nastavenie podľa ucha mi tiež vychádza akosi lepšie
pre Jarda_NIVA1.7: no viem že by mal byť mierne vyšší, ale ona je nejaká lenivá aj na benzíne, karbec som dal radšej s mechanicky ovládanou 2. komorou, rozvody som niekoľkokrát skontroloval a sedia, rozdelovač som dal ten bez podtlaku čo má iba oktánový korektor. Inak tiež si nemyslím že by bol problém v elektrike, no už mi ozaj dochádzajú nápady a horšie je že nielen mne no aj tak díky za ochotu
pre Jarda_NIVA1.7: no viem že by mal byť mierne vyšší, ale ona je nejaká lenivá aj na benzíne, karbec som dal radšej s mechanicky ovládanou 2. komorou, rozvody som niekoľkokrát skontroloval a sedia, rozdelovač som dal ten bez podtlaku čo má iba oktánový korektor. Inak tiež si nemyslím že by bol problém v elektrike, no už mi ozaj dochádzajú nápady a horšie je že nielen mne no aj tak díky za ochotu
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
ked zere 26 litrov/100km a netaha a je tam uz druhy motor ani ten netaha.... a na volnobeh ide dobre ?
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
na voľnobeh ide fajne no od pol plynu nahor sa už nič nedeje
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
Klapka druhé komory karburátoru se otevírá? Není ten karburátor z motoru s menším obsahem? Jakou barvu mají svíčky? Vůle ventilů jsou seřízené?
VAZ 1117
Re: NIVA 1600 zapaľovanie
Luděk motor je 2103 karbec 2106 s mechanicky ovládanou druhou komorou, sviečky sú svetlo tehlové a ventily nastavené