Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Moderátor: Moderátoři

Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod nespor.jenda » pon dub 08, 2019 20:30

Ahoj,
poraďte mi prosím jak má být správně seřízené lanko plynu u Nivy s vícebodovým vstřikem? Má mít nějaký chod "naprázdno" tj. při uvolnění plynového pedálu je lehce prověšené, nebo je to špatně?
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod Cory » úte dub 09, 2019 04:56

Co najviac napnute, tak aby neostavala pootvorena klapka. Najlepsie sa to steluje s diagnostikou, vtedy je vidiet, kedy je pootvorena. Nikdy nestelovat dorazom klapky!
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod nespor.jenda » úte dub 09, 2019 06:44

Cory píše:

Chápu-li to dobře, plynový pedál nechám uvolněný, napíchnu se diagnostikou a poté napínám lanko, dokud se mi klapka malinko neotevře. V tu chvíli to vrátím o kousíček zpátky, aby diagnostika opět ukázala zavřenou klapku.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod Cory » úte dub 09, 2019 06:47

Ano presne tak. Ale aj tak, diagnostika nie je nutna, uvidis aj opticky, ci sa klapka dotyka dorazu. Ale pre klud duse je dobre to odkontrolovat s diagnostikou, lebo aa stava, ze pri pomalsom pusteni pedalu plynu sa klapka nedovrie uplne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod nespor.jenda » úte dub 09, 2019 07:31

Cory píše:

Mám diagnostickej modulek s připojením přes Bluetooth, tak to zkusím podle toho. Díky za radu.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 09, 2019 07:48

Sice to není totéž, ale já měl ve všech svých třech 1,7 SPi nastavený lanko tak, že se sice tvářilo napnutě, ale byl možný průhyb lanka prstem o cca 1 mm než se začala otvírat klapka. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod Teepee » úte dub 09, 2019 08:10

Nějaká zkušenost, jak se zbavit trhaného posuvu = zadrhávajícího lanka?
Je v bowdenu jen ocel, nebo nějaký silikon?
Obalit vstup do bowdenu izolačkou, propíchnout to injekční stříkačkou a naprat tam NĚCO můžu, ale váhám co, aby to zase nezatuhlo, nebo se nezalepilo a nebylo to ještě horší.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 09, 2019 08:57

Vzpomínám si, že jsem nějaký bowdeny na férovku prostříkal WD-čkem, až tekla čirá tekutina, poté pověsil a nechal vykapat a byly Ok. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod nespor.jenda » úte dub 09, 2019 09:04

Luděk Musil píše:

To moje se ani netváří moc napnutě. Uzel zkracovačku sice umím, ale nevím, jestli bych ji dal na lanku :lol:
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod Cory » úte dub 09, 2019 14:16

Lanko ma mat nq konci silikonovu cepicku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod nespor.jenda » úte dub 09, 2019 18:57

Cory píše:

Jestli to byla reakce na tu zkracovačku, tak to byl jen vtípek. Zkracovačka je uzel, když chci napnout prověšené lano a konce mám napevno, viz video https://youtu.be/-VndAFKf31Y
---
Je možné (respektive je to správně?), že mi diagnostika (Bluetooth modul Mini OBDII adapter, SW Torque, případně ScanMaster Lite) ukazuje při uvolněném plynu polohu škrtící klapky 10.2%?
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
 
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod Cory » úte dub 09, 2019 19:25

nespor.jenda píše:
Cory píše:

Jestli to byla reakce na tu zkracovačku, tak to byl jen vtípek. Zkracovačka je uzel, když chci napnout prověšené lano a konce mám napevno, viz video https://youtu.be/-VndAFKf31Y
---
Je možné (respektive je to správně?), že mi diagnostika (Bluetooth modul Mini OBDII adapter, SW Torque, případně ScanMaster Lite) ukazuje při uvolněném plynu polohu škrtící klapky 10.2%?


To bola rekcia na Teepeho napad obalovat koniec koniec bowdenu.

Ano, je mozne, ze ti to ukaze 10%. Niektore diagnostiky to tak robia. Stretol som sa s tym.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Seřízení lanka plynu - Niva 1.7 MPi EURO 3

Příspěvekod Teepee » stř dub 10, 2019 07:46

Cory píše:Lanko ma mat na konci silikonovu cepicku
Neboj, silikonová čepička tam je. Omotat izolačkou vstup lanka do bowdenu je k tomu, aby tam šlo při propíchnutí injekční jehlou natlačit mazání.
Po namazání silikonovou čepičku zpátky. Kdo jí nevrátí, čepička dojede až na půlměsíc na klapce a je s tím v hustém provozu sranda. :lol: 8) (vyzkoušeno)
Mazal jsem to kdysi silikonem a nepomohlo to, proto se ptám. Možnost že je bowden vyrezlý, zaprášený nebo vyběhaný se mi nezdá, najeto silničních 60 000km.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků