Hlavní válec spojky - Těsnění

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od kartar »

Ahoj,
protože mi trochu sákla spojka, tak jsem o víkendu měnil oba spojkové válce a překvapilo mě, že původní hlavní válec byl na přepážce motoru oplácán hmotou připomínající medvědí hovno. Na první pohled to vypadá jako by se ve fabrice sekly, vyřízli trochu větší otvor do přepážky motoru a takhle kulantně to vyřešili. Kolem místa byla obmotaná i nějaká historická plomba, či co :rolleyes:

Setkal jste se s tím už někdo? Teď mám dilema jestli oplácat nebo neoplácat a popř. čím. Vím, že nad HSV je umístěn odtok z prostoru motoru stěračů, ale nedokážu posoudit jak moc tamtudy za deště teče.

Dík za rady
Lada 1500s (1978)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1115
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Jan Vaníček »

Samozřejmě zatěsnit. H
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10606
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Luděk Musil »

Jde o to, že když to není zatěsněný (je to přeci jen přesný obrobek proti plechu), tak je možnost zatečení do interiéru. Jiný důvod nehledej. L.
PS: čertovo či medvědí hovno se jmenuje Elastoplast.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od kartar »

Dík za rychlé odpovědi. Zarazilo mě jen, že se o tomhle dotěsnění nepíše v žádné literatuře ani dílenské příručce. Kdybych okolo toho válce neměl díru jak do vrat, tak bych čekal nějakou gumovou podložku. No před čtyřiceti lety tohle asi nikdo neřešil.

Nějaký osvědčený prostředek? Z důvodu opětovného odstranění se mi silikon moc dávat nechce.
Lada 1500s (1978)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4332
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Teepee »

Před 40ti lety? V Nivě z roku 2010 to bylo taky. 8)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od kartar »

Dobrý dobrá,
nechtěl jsem nikoho urazit. Rus musí mít zkrátka vždycky něco extra :D. Našel jsem tu nějakou starou diskuzi, a ačkoliv by mě nenapadlo to patlat na auto, mělo by to být asi tohle:

https://www.barvylakyjanu.cz/medvedi-h- ... udal-600ml

nebo

https://www.liqui-moly.cz/lepeni-a-tesn ... -1508.html

Tak jdu nakupovat :mrgreen:
Lada 1500s (1978)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Jimmi »

Do auta to chce tmel s inhibitorem koroze, nejlépe.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9435
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Vašátor »

"Medvědí hovno" najdeš u Žigulíka na mnoha místech. Krom spojkového a brzdového válce jsou jím těsněné i spoje blatníků, motorové stěny, gumové přepážky v podběhu, spoje zadních blatníků a vaniček, všechny plastové příchytky pod lištami, atd., atd.

Silikon v žádném případě nepoužívat, je kyselý a podporuje korozi.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11627
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Cory »

Keby len v zigulikoch...aj v Priore mam medvedie hovno v rohoch pod palubovkou....len casom cez neho zacalo zatekat. Zrovna cez vikend som to zatmelil butylenovym tmelom, neviem ci to pomoze a ako to vydrzi. Predtym som to zatmelil karosarskym tmelom na zvary a spoje, no ten nebol tak pruzny ako medvedie hovno, praskol a zacalo zatekat znovu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od kartar »

Tak po dnešku snad přetěsněno. Nakonec jsem použil zmiňovaný tmel na bázi polybutenu. Je to levné a pracuje se s tím relativně dobře. Ale teda řeknu Vám, ve fabrice asi dobrý, ale patlat ten tmel zespod HSV a ze strany posilovače brzd, zkrátka lahůdka. Lepí to jak ho.no a díky skvělému přístupu je tmel všude, jen ne tam kde má být. Výsledek vypadá trošku jako když si děti patlají bábovičky, ale účel světí prostředky :D

Občas se skláním nad těmi, kdo tohle má dobrovolně jako zaměstnaní.
Lada 1500s (1978)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1115
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Jan Vaníček »

Pokud jsi to patlal již namontované na autě, tak to je samozřejmě špatně a práce k ničemu. Pokud se to napatlé na nenamontováný válec - tak správně, potom je to OK. Honza
Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od kartar »

Jan Vaníček píše:Pokud jsi to patlal již namontované na autě, tak to je samozřejmě špatně a práce k ničemu. Pokud se to napatlé na nenamontováný válec - tak správně, potom je to OK. Honza
To jsi mě tedy moc nepotěšil. Nechtělo se mi to znovu rozebírat a odvzdušňovat, takže jsem to samozřejmě dělal na autě, jak jinak :shock:. Inu za blbost se platí.

Takže jen pro jistotu. Vyndat válec z auta, udělat housenku tmelu na okraj dosedací plochy, vrazit na auto a v rámci možností uhladit?
Lada 1500s (1978)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1115
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Jan Vaníček »

Pokud už to máš nějak udělané a napatlané, tak bych to asi nechal, já jen psal o tom, jak se to má dělat, aby to bylo technologicky snažší :). Honza
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10606
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od Luděk Musil »

Ale pokud jsi S-M a máš sebemrskačské touhy, tak si to klidně dej dokolečka ještě jednou :P :P :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
kartar
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Hlavní válec spojky - Těsnění

Příspěvek od kartar »

Teď na to nějak není čas, ale možná to časem pro dobrý pocit předělám :finga:
Jsem si bláhově myslel, že staré válce zrepasuju a uschovám na příští výměnu. Po vytažení z ultrazvuku jsem ale zamýšlený postup musel malinko přehodnotit. Takže podceňovat výměnu brzdové kapaliny 40 let se rozhodně nevyplácí :drinkers:
Přílohy
valec2.jpg
valec1.jpg
Lada 1500s (1978)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“