Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů : 65

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » ned úno 03, 2019 09:41

Vašátor píše:Měřil jsi je doufám s plynem na podlaze, respektive s plně otevřenou klapkou plynu karburátoru.


Heh. Vidíš, na to jsem zapomněl. Jaké jsou důsledky?

Odlepené obložení ... zlatý Rusácí ... na Kalině jsem měl ATE destičky, když jsem je měnil, drželo na nich obložení silou vůle, resp. silou nevracejících se korodujících pístků (bílá koroze). Obložení jedné pakny leželo rozlámané a zaseklé na dně bubnu, též ATE. Teď je tam TRW, sice přesnost milimetr sem, milimetr tam, obložení nalepené na paknu jak to přišlo do ruky, ale drží a brzdí perfektně, a vypadá to, že zatímco u ATE ubývaly destičky a kotouče tak nějak stejně, u TRW destičky ubývají krapet víc než kotouč - každopádně kotouč bez vrypů krásně čistej a nepřehřívá se (ATE když se to hryzlo, brzdy kopaly jako blázen).

Ohnuté jsou 3 ventily ze staré hlavy prvního motoru, tam ale explodoval blok. Tyhle jsem vyndané neměl, ale předpokládám, že jsou ok.

Co všechno může OBČAS hvízdat? Vodní pumpa je skoro nová MasterSport, navíc je na druhé straně, alternátor má nové uhlíky a ložisko ok a konečně taky nový nevyčvachtaný držák, takže už není šejdrem, což neznamená, že začnu přetahovat řemen ... ale ten to není. Simerinky na klice oba těsní, což mě neobyčejně těší :-)
Hvízdal takhle i předchozí motor, je pravda, že napínák, tlumič i řetěz jsem po kontrole dal z něj ... materiál? Není tu už propojovací trubička do filtrboxu, nemůže to dělat jen vzduch? Hlava je vlastně taky stejná ... jak má vlastně tahle hlava řešené odvětrání?

Možná bych měl příští víkend zkontrolovat ventily, tou dobou se budu blížit 1000 km od složení ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » ned úno 03, 2019 10:04

Pokud jsi při měření neměl plyn v podlaze, do motoru šlo pouze omezené množství vzduchu, což může mít za následek naměřenou nižší kompresi, než reálně. Prostě dochází k chybě měření :)

Občas hvízdat může cokoliv :mrgreen: . Každopádně jak to začne, shoď klínový řemen a uvidíš. Klidně to mohou být ložiska alternátoru, většinou zahvízdnou pod zátěží.

Ventily skontroluj určitě. Po složení motoru si vše sedá, na dílně ventily seřizuju při GO motoru a záběhu cca 3x, než to pustím k zákazníkovi. A jsou tam znatelné rozdíly už jen po pár kilometrech.

Hlava žádné odvětrání nepotřebuje. A u starých hlav, s vývodem do filtrboxu, se nejedná o odvětrání, ale o sání! Proto je ve filtrboxu také filtr. U starých typů rusáci udělali koloběh vzduchu v motoru, kdy je do motoru vzduch sán přes filtřík ve filtrboxu a hlavu, následně pak vyfukován do filtrboxu odvětráním z bloku. A samozřejmě je to blbost, protože v motoru vzniká přetlak a žádné sání vzduchu nepotřebuje. Proto to také zrušili. Tzn. vše zaslepit a neřešit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » ned úno 03, 2019 11:19

A jó, vlastně :-)
Alternátor to nebude, ani vodní pumpa, skoro jistě ... spíš ten tlumič nebo napínák. Mám ještě asi tři v syslátech, tak ho možná vyměním při seřizování ventilů. Anebo ložisko vačky, zní to prostě zevnitř.

Ventily slyším, na to jsem pes, zatím jsou v toleranci, ale už se hluk zvyšuje, těší mě ale, že žádný nějak výrazně "nevyčnívá". GO to nebyla, jak víš, spíš jen taková vylepšená kombinace částí v lepším stavu, tak to nesedá tolik. Ale trochu si to sedne určitě.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » ned úno 03, 2019 12:01

Pokud to jde zevnitř, může to být ventil "natvrdo" či špatný motorový olej "šmejd". Napínák ani napínací lišta řetězu to nebude, respektive hodně bych se divil. Vrznout si může i nenamazaný rozdělovač - jeho hřídel, jak víme, má otvor pro mazání :-D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » ned úno 03, 2019 13:16

Mogul Super Stabil a šmejd? :-)
Nediv se, já se taky divil, když mi novej tlumič poprvé prdnul ...
Na ten rozdělovač mrknu, nevybavuju si, že bych na tomhle nějakej otvor viděl ... klasickej "cvakací" jsem samozřejmě mazal :-)

Rozdělovač - trefa - mazací otvor schovaný o kousek "za roh" oproti klasickému, nějak jsem si vsugeroval, že tam vůbec není :-)

Ještě jeden dotaz - mají excentry na zadních brzdách ještě nějakou funkci, když mám samostavné prase? Zdá se, že na PZ kole nejsou dost mimo účinek a prudí, budu to muset nějak přeprat - excentry mají šestihran orezlý a historicky ohlodaný, takže další "lahůdka" ... auto sice jezdí rovně a dá se i popotlačit, ale je vidět, že to není úplně eňoňůňo a buben se hřeje.
Neodolal jsem, musel jsem se projet, když tu tak krásně sněží :-)
(soli jsem se snažil vyhnout, ale úsek asi 3 km jsem žel prodělal a tu sračku dovezl až před dům :-( ... na druhou stranu ... stejně se ty prahy dřív nebo později budou muset předělat ... )
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » ned úno 03, 2019 15:15

Pokud máš samostavná prasátka, excentry je potřeba stočit na minimum ... nejsou potřeba. Nicméně i tak se někdy stane, že nové brzdové obložení stále přibržďuje. Pokud nejde již více stahnout, je potřeba zlehka ubrosit opěrnou plochu pakny v místě opření do prasátka (a dole podle potřeby taky). Určitě neobrušuj třecí plochu. Bubny se musí točit rukou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned úno 03, 2019 16:47

Brzdy proste pribrzdovat nesmi jinak je to oprava k nicemu a jezdit tak je zadelani si na dalsi poruchu a pak porad dokola. Jak pise Vasek stocit excentry a zmacknout samostavy. Pak pri povolene/vyvesene rucce proste nema co pribrzdovat. Jednou jsem se setkal s tim, ze rozperne tycky paken byly navarene, aby se dalo jezdit s nadmerne ojetymi paknami a bubny. Stejna blbost jako ty rozperky prorezavat s cimz jsem se taky setkal.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » ned úno 03, 2019 17:22

Tak magor nejsem, abych dělal nevratný úpravy :D
Na Kalině jsem si jednou zapomněl povolit seřízení ručky, došlo mi to, až když jsem se tam pokoušel narvat bubny :D

Potíž u Laďky je, že na té straně se na jeden ten šroub nedá dostat a oba jsou prakticky kulatý. Takže sikovky a hrubá síla, nedá se nic dělat, no. Stejně mám pocit, že už jsem to jednou dělal, ale možná jsem to jen dostal do polohy, kdy to se starým obložením a starými bubny nevadilo. Jedno kolo jde po projížďce krásně volně, druhý silou, čili je to špatně.

Druhá možnost je rozebrat to celý, do čehož se mi zrovna dvakrát v zimě nechce, ale když musíš ... se mi ten seznam "akcí" nějak rozrůstá ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » čtv úno 07, 2019 12:21

Vyřešeno, říkal jsem, že nejsem magor? No ... je magor člověk, který dokonale vzadu okulacené přirezlé a snad i hryzlé excentry prostě zbrousí flexou? :D
Každopádně brzdí to krásně a ani Kalina a ani Grande Punto se nedá ubrzdit ručkou z 60 km/h ... Laďka celkem pohodlně :D

Včera jsem povozil plzeňskou Ladasekci po okolí :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Laďuša » čtv úno 07, 2019 15:04

dmatej píše:Včera jsem povozil plzeňskou Ladasekci po okolí :-)


Mě ne, neb mi osud toho večera eště přidělil úkol zjistit, zda podezřele se válící osoba u paneláku žíje a při nepřesvědčení jí o riziku smrti umrznutím předat problém městský policii. :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » čtv úno 07, 2019 15:58

Laďuša píše:
dmatej píše:Včera jsem povozil plzeňskou Ladasekci po okolí :-)


Mě ne, neb mi osud toho večera eště přidělil úkol zjistit, zda podezřele se válící osoba u paneláku žíje a při nepřesvědčení jí o riziku smrti umrznutím předat problém městský policii. :mrgreen:


Zajímavé. Jardovi chvíli hrozilo totéž, naštěstí se nám ho podařilo vzbudit :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Teepee » pát úno 08, 2019 08:38

Laďuša píše:Mě ne, neb mi osud toho večera eště přidělil úkol zjistit, zda podezřele se válící osoba u paneláku žíje a při nepřesvědčení jí o riziku smrti umrznutím předat problém městský policii. :mrgreen:
Neříkal jsi nedávno něco, že co leží na ulici, má se tam nechat bejt? :wink: :lol: Tak jsem rád, že když to jde a je zřejmý hrozící nebezpečí, taky pomůžeš... :thumbright:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Jan Vaníček » pát úno 08, 2019 10:01

Jeden typ bych i měl, jen nevím, jestli tam máš posilovač brzd. Pokud ano, mohla by někde na podtlakové hadici být prasklina. Toto jsem si zažil já, než jsem na to přišel. Pořád jsem hledal přidřené ložisko v motoru ... . Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Laďuša » pon úno 11, 2019 18:47

Teepee píše:
Laďuša píše:Mě ne, neb mi osud toho večera eště přidělil úkol zjistit, zda podezřele se válící osoba u paneláku žíje a při nepřesvědčení jí o riziku smrti umrznutím předat problém městský policii. :mrgreen:
Neříkal jsi nedávno něco, že co leží na ulici, má se tam nechat bejt? :wink: :lol: Tak jsem rád, že když to jde a je zřejmý hrozící nebezpečí, taky pomůžeš... :thumbright:


Tvářim se jako tvrďák, v nitru jsem ale jemnej a citlivej hoch. :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Luděk Musil » úte úno 12, 2019 06:17

Laďuša píše:Tvářim se jako tvrďák, v nitru jsem ale jemnej a citlivej hoch. :mrgreen:
Takže žádný Ladislav Hrubý, ale Mirek Dušín :idea: :lol: .
Konečně ses po těch letech vybarvil :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků