Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

To jsem si tak nějak myslel, akorát na vymezování vlasové vůle se budu muset dostat zase dolů ...
Si budu muset zopakovat Tůmu i Jurčenka :D
Dík za radu :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Vymontuješ tělo klapek, dáš proti světlu a klapky nastavíš v zavřené poloze tak, aby tam prosvítal jen vlas ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Tak emisemi jsem nakonec prošel, ale spotřeba na první nádrž 10,6 je ohromná, na to, že jsem jezdil místní nedálniční trasou.

A je tu další dotaz - technik navrhl zvětšit předstih, dneska na to došlo, ale vrtá mi to hlavou.
Minulý motor měl základ kolem 8-9, pak běžel hladce, teď mám 11. Přijde mi, že auto krapet ožilo, fakt je, že předchozí nastavení na 7 znamenalo, že na volnoběh byl motor trochu "rozklepaný".
Když jsem nad tím dneska při cestě od Martina Žáka přemýšlel, napadlo mě, že to nemusí být žádná katastrofa, dokud nepůjde předstih s otáčkami lineárně za nějakou mez, kdy by mohl dělat zle ventilům. Potíž je v tom, že nevím, jak ověřit chování regulace, měřák sice mám, ale vždycky měřil na houby. Asi to zkusím ...

Je tu prehistorická řj, je tu bezkontaktní rozdělovač s podtlakem a karbec s podtlakem. To auto jezdilo za 10-11 vždycky i s minulým motorem, ale to se jezdilo 120-160 po D5. Teď jezdím 50-120 po normálních silnicích, z čehož tak 60% jsou v obci.

Co dělá podtlak? Resp. jak velký vliv má na předstih? Jaký je nejvyšší akceptovatelný předstih?

A ještě jedna možnost - mám asi pětiletý stroboskop, dá se říct nový, pěkně svítí, ale nejsem si jistý, jestli se nechová trochu jinak než ten klasický, který jsem si půjčoval předtím. Pokud by měl latenci ... asi ho vyzkouším na jiném stroji na Ladasrazu a u sebe budu kontrolovat barvu svíček :D ... žel cívka MasterSport + Brisk dávají jiskru silnou tak, že spálí všechno při každém předstihu, takže tady se asi nic zvláštního poznat nedá.

Jinak mám 30 dní na revizi zadních brzd, prý jeden buben kope (podle mě neznatelně), a ručka zabírá na jednom kole o dost víc, což potvrzuju. Rovnou jsem koupil nové bubny místo těch mých recyklátů od "Melounů" a nazuju syslátové obložení. Zátěžový regulátor a trubky jsme měnili před Tvou svatbou :-D ... původní bubny byly tak chycené, že nepustily ani stahovákem, ani flekováním z 90 na špalku, nakonec jsem je rozřezal flexou a vylámal pajcrem, protože chycený byly fakt megaultrapevně a PB lahev a hořák se mi asi tehdy ani zkoušet nechtělo. Od té doby preventivně při každém přezouvání pro kontrolu sundavám bubny na všech autech :-)

Technik byl spíš přísný, měřák totiž jen při dvou pokusech z en lehce problikl, jinak svítila zelená. Ale tu ručku beru. Víc mi vadí závada A - poškozené prachovky, které poškozené nejsou a minule jsem je dokonce schválně vyměnil za nové ... a napsali to stejně :-D

Mimochodem, nemáš někde nasylené přebytečné kličky na okna? Mám jednu zlomenou. A dvě pružinky by se taky šikly ...
Naposledy upravil(a) dmatej dne pát úno 01, 2019 21:55, celkem upraveno 1 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Cory »

Aj by som si Tvoje problemy s predstihom prečítal, ale dokážeš ich tak rozpitvať, že sa mi to nechce citat :lol:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Já si tu spíš tak spisuju, ono mi to dojde, co je třeba :D
Třeba je zkontrolovat stroboskop a třeba je zajistit, abych nepálil proti ventilům ... hele, to by střílelo, ne? A to rozhodně nestřílí ... :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

A technik ti zvetseni predstihu doporučil proč? Ono totiž pri zvětšení předstihu dochází k lepšímu prohoreni palivove směsi, coz sníží emise. Nicméně to platí hlavně při samotném měření,bez zátěže. Za jízdy jsme zase někde jinde. Jinak, Zigul pojede i na zakladni předstih 20st., ale co z toho ... Jake byly hodnoty CO versus HC?
Spotřebu máš teda ukrutnou. Ventily v sedlech sedí? Tlaky má motor v pořádku? Odstřediva regulace je nastavena dvoustupnove? Karburator je natryskovany správně? Na motor 1200? Videl to nekdo někdy na analyzeru? Co to je přesně za typ karbu?

Davas moc otazek, ale žádná data :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Analyzér jsem viděl právě já na emisích teď, HC i CO spíš vyšší, ale hodnoty Ti z hlavy neřeknu a výpis nemám.
Volnoběh při první návštěvě měl extrémně vysoký HC a extrémně nízký CO, což se napravilo seřízením klapky a směsi volnoběhu, druhý pokus už byl v mezích.

Karbec je to tenhle, bez přetryskování, pokud mi ho ovšem nerozvrtali na Košutce "experti školení v Togliatti" pár let zpátky. Od té doby jsem na něm "uvnitř" nic neměnil, jen pořešil ty dorazy. Připomínám, že minulý vyběhaný motor mi s ním v tomhle stavu jezdil 160 při spotřebách mezi 10-11 na dálnici (kde jsem jezdil obvykle 120-130) a nechal se na dvojku točit někam k 9000 (přepočet podle Tvé kalkulačky :-) ). Proto jediné, co je určitě jinak, je předstih, a vím, že tam jsem měl taky tendenci ho zvyšovat.
Bohužel normálně jsem s ním nikdy celou nádrž nejezdil, takže min. spotřeba je 9,4-10,9 ... ale koukám do deníčků, předchozí karbec měl rozmezí 8,22 - 13,3 ... když tak na to koukám, i na první motor, ta spotřeba je s mýma nohama spíš normální :D :D :D ... akorát se m nezdá, že se nezměnila při změně stylu jízdy, ale fakt je, že bylo i dost prostojů na volnoběh, a navíc ten předstih.
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22774.html

Taky si pamatuju, že někdo v Ladaklubu nadával na komutátor, ale ten podle mě funguje dobře (?) - podobný jako je tenhle, jen ukrajinský BTH 0529.3734 pro Samary, píšou.
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21063.html

No a rozdělovač ...
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 23194.html

Potíž je v tom, že na eshopu není pořádně označené, co to přesně je za výrobek, takže ty odkazy dávám spíš orientačně.

Tlaky motoru prověřím, to jsem možná měl udělat hned po sestavení.
Hlavu jsem nechával přetěsnit, tak předpokládám, že aspoň to udělali dobře.
Regulace se tu nastavovat podle mě nijak nedá.
Na trysky jsem zatím sahat nechtěl.
Uvidím další nádrž, po sluchu to zní po změně zákl. předstihu líp.

V podstatě jsem se jenom chtěl zeptat, jestli jsi už "přezbrojoval" nějaký motor tímhle způsobem a neřešil jsi nějaké neobvyklé změny v souvislosti v nastavení.


Jinak i prudší kopce zvládá na čtyřku 90, takže podsud to vypadá ok. Trojku se mi moc týrat ještě nechce.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Velmi nízké CO = vysoké HC a obráceně.

Přetěsnili hlavu .... pod si mám představit co? :-D. Výměnu gufer ventilů, nebo i zabroušení sedel a ventilů, srovnání apod.?

Ano, upravoval jsem již celkem dost motorů, včetně i nějakých výkonových úprav a realita je taková, že jakmile tam dáš něco co tam originálně nepatří, je potřeba do toho šahat. U toho rozdělovače - odstředivá regulace se nastavuje pružinkami, první stupeň pružinka lehce napružená, druhý stupeň pružinka v nulové poloze vyvěšená. Jak to správně nastavit zde psát nebudu, není to tak jednoduché a ani nevím jak to popsat :-). Otázkou ještě je, kolik st. ta odstředivá regulace udělá. Novovýroba to opět může mít jinak..

Vidím, že tam máš Ozona 2105, to by jsi měl normální jízdou jezdit okolo 7l.

Přijeď a naladíme to. Takhle si dopisovat je oničem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Hypoteticky bych mohl jet na Vysočinu za týden, uvidíme, jestli s Laďkou, ozvu se ;)

Zabrušování pochybuju, že by dělali, ale vyloučit to nemůžu, měnily se gufera i vodítka ventilů, na 5. bylo prý vodítko zlomené. Květen 2016, pak jsem najezdil 8000 km před odstávkou. S Tvým blokem mám teď 600 km.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Pokud se měnili všechny vodítka, museli zabrušovat i všechny sedla a ventily. Bez toho to po výměně vodítek nejde.

O víkendech na dílně nebývám a příštý pracovní týden tam rovněž ještě nebudu. Ale třeba to nějak domluvíme ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

V pohodě, události nabraly další směr ...

- vyměnil jsem zadní pakny i bubny a seřídil ručku, jak si přáli na STK. Na starých bubnech Fenox od Melouna mě zaujal spirálovité drážky s nerovnoměrnou hloubkou, a taky přinýtovaná závaži na PROTĚJŠÍ straně bubnu, než kde je ubraný materiál vložky na kontrolní šířku. To mi nedává smysl, nemělo by být závaží tam, kde materiál chybí? Nebyl to zase nějaký zmetek? Ani bych se nedivil, při kvalitě jiných Fenox dílů.
Nové bubny z lada-dily.cz jsou překvapivě originál AvtoVaz, výroba 05/2017. Žádný zbraný materiál, žádná závaží, vypadají dost dobře.
Staré obložení - lada klasika - z 50% odlepené, ale tvar drželo. Musím to zajet, aby si to sedlo - matky na táhle ručky jsem prakticky musel přetočit na protější konec táhla, takže sjeté to asi celé bylo dost, byť to až tak zle nevypadalo ...

- změřil jsem na ohřátém motoru tlaky, všechny válce stejné, viz obrázek:
IMG_20190202_193511.jpg
- prohlédl jsem svíčky - černé jak bota, ale elektrody už čisté. Tak uvidíme příští víkend. Jen se mi nechce jezdit v soli. Ne že by už nějak mohla uškodit ... co shnilo, bylo vyřezáno a vyměněno, co se rozpadnout teprve chystá, to shnije stejně (šroub táhla od regulátoru zadních brzd, volné kraje vnitřních podběhů na zadku, úchyty zadního výfuku na podlaze, pružiny.

Příštím týdnem myslím 11. - 14. 2., pro jistotu :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Tlaky celkem slušný, ale mohlo by to být i trochu lepší. Měřil jsi je doufám s plynem na podlaze, respektive s plně otevřenou klapkou plynu karburátoru.

Odlepené obložení brzd to je zlo. Já se jednou divil, proč při couvání couvnu půl metru a najednou se zasekne kolo takovým způsobem, že jsem akorát pálil spojku a Oranžáda se nehnula ani o píď. A ono ejhle, odlepené obložení... A samozřejmě jsem byl zaparkovanej čumákem. Jsem se cukal ven asi 5min. :-D.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Cory »

Z mojich skusenosti mozem povedat, ze tlaky este nic neznamenaju. Mal som Nivu s ohnutymi 4 vyfukovymi ventilmi a tlaky mala 12 :mrgreen: Takisto pred 2 tyzdnami Niva mpi, kde po repase hlavy hlavne za studena vynechaval valec. Bolo to zaseknutym hydrostelom. Pri merani mal valec tlak 12,5 :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Pokud je ventil ohnutý jen lehce, ventilová pružina jej dotlačí. Nyní děláme Ford Mustang 390, 8-mi válec a motor chodil velice pěkně. No a světe div se, všech 16 ventilů ohnutých :-D . Pravda ale je, že studený startoval pochybně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Cory »

V pripade Nivy, ktora bola u mna, to bolo vdaka vôľam vo voditkach. Tanierik ventilu dosadol do sedla vdaka tomu, že stopka ventilu sa vo voditku vzpriečila. Ale nastaartovat sa nedarilo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“