Chevy niva nemá ťah
Moderátor: Moderátoři
Re: Chevy niva nemá ťah
Tak tlaky pomerane. Pôjdem od predu. Prvý 10,4 psi druhý 10,1psi tretí 9,9psi a štvrtý 10,5 psi, nevie ako je optimum
Re: Chevy niva nemá ťah
V dobrej kondicii ma aj 13,5. Meral si na teplom alebo studenom? Mal si otvorenu klapku naplno?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Chevy niva nemá ťah
Motor mal tak 50stupnov a plný plyn stlačený
Re: Chevy niva nemá ťah
Volal som s Majom tak tiež kolo 13 hovoril. Mame tu nákres abo niečo ako sú poskladané tie hydrostely? Tu vrchnú časť sa mi podarilo vybrať ale ta vnútorná pod ktorou sú pravdepodobne strunky nejde. Má sa aj to vybrať abo nie.?
Re: Chevy niva nemá ťah
Podla roku vyroby by si mal mat stary typ hydrostelov s 12mm hlavickami. Musis dat dole plechovu poistku, je zalisovana, ide to srobovakom vybrat. Potom vyberies vrchny piestik (to je vlastne ta hlavicka). Pod nim je druhy piestik, ten musis vybrat srobovakom, ide to blbo, lebo vlastne tahas piestik na seba. Dobre je to predtym nalozit do technickeho benzinu, nech sa olej zriedi. Spodny piestik obsahuje gulickovy ventil. Da sa rozobrat aj ten, ale neodporucam, je tam malicka pruzinka, ktoru po odskoceni uz nenajdes Staci ho poriadne nechat nalozeny odmocit a prefuknut stlacenym vzduchom. Potom je dobre vyskusat ustami funkcnost ventilu. Do jednej strany pusta, do druhej drzi. Pod spodnym piestikom je este pruzinka. Na spodku sa usadza sajrajt, takze treba vsetko vycistit.
Pri skladani a zakladani spodneho piestika musis pouzit tenky drotik, ktory zatlacis na gulickovy ventil, inak ta nepusti vzduch pod piestikom. Po poskladani sa musi horny piestik dat lahko stlacit. Ja odporucam montovat hydrostely nasledujuco:
- hydrostely po vycisteni opat rozlozit
- zasrobovat telo hydrostelu do rampy, dotiahnut jemnulinko!!!
- vlozit pruzinku
- vlozit spodny piestik
- zatlacit na ventil a zatlacit spodny piestik dole
- vlozit vrchny piestik
- vyskusat, ci sa horny piestik pohybuje lahko, ak nie, znova povolit telo hydrostelu a dotiahnut tak, aby sa horny piestik pohyboval lahko
- znova vsetko vybrat von
- zaliat striekackou olej do telesa
- zalozit pruzinku, spodny piestik, zatlacit na ventil, zatlacit spodny piestik nadoraz dole
- znova naplnit olejom priestor nad spodnym piestikom
- zalozit vrchny piestik
- poistku uz davat netreba, sluzi len pri preprave, aby sa nepotratili piestiky
Je to proces zdlhavy, ale najviac sa mi osvedcil. Este odporucam dotahovat tela hydrostelov v pare, aby sa nekrizila rampa - rada praska. Popri tom je dobre vycistit aj rampu. Hlavne netreba pomiesat medzi sebou vnutra z hydrostelov, robit to po jednom a davat pozor pri naplnani na motore aby ti nejaky piestik nezletel do olejovej vane. Taktiez neposkrabat povrchy srobovakom a davat bacha, ci nie je niektory piestik zadraty.
Ak mas nove hydrostely, co asi nemas, tie su od roku 2008, tak proces je obdobny, mam aj fotky.
Pri skladani a zakladani spodneho piestika musis pouzit tenky drotik, ktory zatlacis na gulickovy ventil, inak ta nepusti vzduch pod piestikom. Po poskladani sa musi horny piestik dat lahko stlacit. Ja odporucam montovat hydrostely nasledujuco:
- hydrostely po vycisteni opat rozlozit
- zasrobovat telo hydrostelu do rampy, dotiahnut jemnulinko!!!
- vlozit pruzinku
- vlozit spodny piestik
- zatlacit na ventil a zatlacit spodny piestik dole
- vlozit vrchny piestik
- vyskusat, ci sa horny piestik pohybuje lahko, ak nie, znova povolit telo hydrostelu a dotiahnut tak, aby sa horny piestik pohyboval lahko
- znova vsetko vybrat von
- zaliat striekackou olej do telesa
- zalozit pruzinku, spodny piestik, zatlacit na ventil, zatlacit spodny piestik nadoraz dole
- znova naplnit olejom priestor nad spodnym piestikom
- zalozit vrchny piestik
- poistku uz davat netreba, sluzi len pri preprave, aby sa nepotratili piestiky
Je to proces zdlhavy, ale najviac sa mi osvedcil. Este odporucam dotahovat tela hydrostelov v pare, aby sa nekrizila rampa - rada praska. Popri tom je dobre vycistit aj rampu. Hlavne netreba pomiesat medzi sebou vnutra z hydrostelov, robit to po jednom a davat pozor pri naplnani na motore aby ti nejaky piestik nezletel do olejovej vane. Taktiez neposkrabat povrchy srobovakom a davat bacha, ci nie je niektory piestik zadraty.
Ak mas nove hydrostely, co asi nemas, tie su od roku 2008, tak proces je obdobny, mam aj fotky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Chevy niva nemá ťah
Nieje rozumnejsie to prerobit na klasiku?
Re: Chevy niva nemá ťah
Ak je motor na LPG, nechal by som hydrostely. Navyse pri prerabke treba vymenit aj vacku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Chevy niva nemá ťah
No teraz si ma dostal lebo mam druhu nivu 2008 ročník. Na nej som meral dnes tiež tlaky a hrôza. 9,5" 10" 9,5"7,5 tak som chcel hydrostely co mam urobene vymeniť. Tak ostáva len rozobrať a vyčistiť. I napriek tomu ze tato niva ma horšie tlaky zdá sa mi zivsia ale to môže robiť aj prevodový pomer. Chcem si to vyskúšať prvý krát na starej nive qvazi aj keď je o štyri roky mladšia kým sa pustím do chevy
Re: Chevy niva nemá ťah
Nic v zlom ale merak mas dobry? Minule som na jedno. Vymenil ventilcek. Tiez ukazoval malo a po vymene uz ok.
Re: Chevy niva nemá ťah
Dusan, nie je to nic prekvapive. Staci zanedbat vymenu oleja, prehriat ho, ci nechat auto dlhsie postat a mozes trenovat s hydrostelmi....
A Chevy je a vzdy bude lenivsia, skus nalozit 2 poriadnych chlapov navyse do klasickej nivy a potom ich mozes porovnavat, pretoze vahovo by to potom sedelo....
A Chevy je a vzdy bude lenivsia, skus nalozit 2 poriadnych chlapov navyse do klasickej nivy a potom ich mozes porovnavat, pretoze vahovo by to potom sedelo....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Chevy niva nemá ťah
Merak fungel nový prvý krát použití. Klasickú nivu mam 5rokov a blbla od začiatku raz šla ako zmyslu zbavená a raz o dva stupne menšia rýchlosť.
Re: Chevy niva nemá ťah
Hydrostely vyčistené. Založené. Trosku ich teraz počuť. Prvý valec 11,5 " 11,2" 11,0 " 11,5 psi
Re: Chevy niva nemá ťah
Do sms si mi to nepisal, ze ich este pocut. Merat to musis az ked si sadnu. Na volnobeh to trva niekolko minut, v otackach noekolko desiatok sekund....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Chevy niva nemá ťah
Tak najprv to malo zvuk ako 30 roční diesel potom to ustalo ale bolo počuť ich jemne klepkat. Skúsim ešte dnes zmerat znovu ci niečo náhodou nesadlo
Re: Chevy niva nemá ťah
Zdravím pani. Tak včera otec hovoril ze išiel chevy o dačo lepšie. Dnes zas štrajkovať. Na voľnobeh ako tak keď pridal tak zdochynal. Alebo nešiel na všetky válce. Nechal ho zohriať a keď preplo na plyn tak ako tak šiel. Tak ja už mám dilemu co za kokotina s tým bude. Kontrolka motora nesvieti. Raz auto ide potom strajkuje. Co sa da ešte skúsiť zmerat? Rozmýšľam zmerat tlak paliva. Lebo na starej zapnem kľúčik natiahne benzín. Vypnem zapnem a už neťahá. Tu stále koľko krát zvrtnem kľúčom toľko krát tlaci cerpadlo.