Chladící soustava
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2112
Před časem jsem někomu maloval takové primitivní schema..
Je to teda malovaný pro 03/05, myslím, že jako nápověda to postačí L.
Je to teda malovaný pro 03/05, myslím, že jako nápověda to postačí L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: termostat 2112
Len aby tom nevzal kablik z teplotneho cidla
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2112
Pokud aspoň trošičku rozumí elektrice a relátkům - tak kabel na vypínač napojí na kontakt 86 (kostra relé). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: termostat 2112
Ale nesmie ho spojit s cidlom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: termostat 2112
kludne sa urazte, ale pridavat dalsi silovy kabel k ventilatoru je prasacina!
hlavne ked staci pripojit kablik na ovladanie uz existujuceho rele pri RJ. To ze ho bude spinat vypinac paralelne nicomu nevadi, bude to menej kablov a ovela tensich a ked to vezneme od poistkovky(a nie rovno od baterky ako par uz hore spominanych prasecakov) nebude treba nie len dalsie rele ale ani dalsiu poistku...
hlavne ked staci pripojit kablik na ovladanie uz existujuceho rele pri RJ. To ze ho bude spinat vypinac paralelne nicomu nevadi, bude to menej kablov a ovela tensich a ked to vezneme od poistkovky(a nie rovno od baterky ako par uz hore spominanych prasecakov) nebude treba nie len dalsie rele ale ani dalsiu poistku...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: termostat 2112
Od poistkovky ani nic netreba brat, pretoze rele ventilatora je ovladane minusom. Takze len priviest kostru cez vypinac k relatku (mal by to byt cierny kablik s cervenym puzkom, ak si spravne pamatam)Majo píše:... a ked to vezneme od poistkovky(a nie rovno od baterky ako par uz hore spominanych prasecakov) nebude treba nie len dalsie rele ale ani dalsiu poistku...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: termostat 2112
Jen dotaz, jde koupit samostatně vnitřek do termostatu bez obalu(viz.obrázek):
http://euroautodily.cz/fotos/033/TH37585.jpg
Dle odkazu usuzuji, že ano, pak tedy kolik je druhů? Tuším, že existují minimálně dva rozměry. Nebo se mám na to vykašlat a kopit rovnou celý termostat. Už jsem ho jednou měnil(cca 2-3 roky)celý a dávat 1000kč za nový se mi moc nechce. Tentokrát jsem si ho "odrovnal" sám, protože jsem nalil do chladič přípravek na utěsnění chladiče. Ten se ano podařilo utěsnit, ale termostat zůstal natrvalo pootevřený a při jízdě se nezahřeje voda víc než na 70st. což mně nedělá na psychiku zcela dobře.
http://euroautodily.cz/fotos/033/TH37585.jpg
Dle odkazu usuzuji, že ano, pak tedy kolik je druhů? Tuším, že existují minimálně dva rozměry. Nebo se mám na to vykašlat a kopit rovnou celý termostat. Už jsem ho jednou měnil(cca 2-3 roky)celý a dávat 1000kč za nový se mi moc nechce. Tentokrát jsem si ho "odrovnal" sám, protože jsem nalil do chladič přípravek na utěsnění chladiče. Ten se ano podařilo utěsnit, ale termostat zůstal natrvalo pootevřený a při jízdě se nezahřeje voda víc než na 70st. což mně nedělá na psychiku zcela dobře.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: termostat 2112
kurnik, ja mel nekde neco, co puvodni majitel 2111 vydaval za "vnitrek termostatu". mam to zkusit pohledat? Je mozny, ze sem to uz vyhodil.FOMA píše:Jen dotaz, jde koupit samostatně vnitřek do termostatu bez obalu(viz.obrázek):
http://euroautodily.cz/fotos/033/TH37585.jpg
Dle odkazu usuzuji, že ano, pak tedy kolik je druhů? Tuším, že existují minimálně dva rozměry. Nebo se mám na to vykašlat a kopit rovnou celý termostat. Už jsem ho jednou měnil(cca 2-3 roky)celý a dávat 1000kč za nový se mi moc nechce. Tentokrát jsem si ho "odrovnal" sám, protože jsem nalil do chladič přípravek na utěsnění chladiče. Ten se ano podařilo utěsnit, ale termostat zůstal natrvalo pootevřený a při jízdě se nezahřeje voda víc než na 70st. což mně nedělá na psychiku zcela dobře.
btw nestaci to rozdelat a vypucovat? jak ten mechanismus, tak pouzdro?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: termostat 2112
Jo pohledej to obavam se ze cisteni nopomuze
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: termostat 2112
A co tohle ? http://autodily.mjauto.cz/lada/111/1-5_ ... 78085.html za 350 kč jen ten vnitřek.
Druhy budou myslím dva určitě. Protože někde je v plastový skříňce a někde v hliníkový.
Koukám do toho prehistorickýho katalogu od SlovLady a tam uvádějí pouze dva termostaty jako celek i se skříňkou pro zajímavost čísla dílů - 2110-1306010 (21100130601000) a ten druhý 2112-1306010 (21120130601000)
Přehraboval jsem se i v mým syslátu a termostat už tu žádnej nemám.
Druhy budou myslím dva určitě. Protože někde je v plastový skříňce a někde v hliníkový.
Koukám do toho prehistorickýho katalogu od SlovLady a tam uvádějí pouze dva termostaty jako celek i se skříňkou pro zajímavost čísla dílů - 2110-1306010 (21100130601000) a ten druhý 2112-1306010 (21120130601000)
Přehraboval jsem se i v mým syslátu a termostat už tu žádnej nemám.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: termostat 2112
Jo to je on do toho hliníkového telesa
Re: termostat 2112
ale pozor, ako uz pisal foma v samotnej otazke, su asi 3 druhy. zalezi aky mas obal, ked si sa v tom uz vrtal, vobec nemusis mat obal 2110. Da sa tam dat aj 2170 aj 2108 a podla toho musi byt aj vnutro.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Chladící soustava
Ók mě se dušovali ,že je to do tělesa na 6 hadic ale neměnil jsem, mám ho v krabíčce.snad jsem nevypustil dezinformaci
Re: Chladící soustava
No zrovna ten Vernet mi po půl roce odešel a kdysi sem měl Vernet na favoritu a tam taky moc nefungoval
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Chladící soustava
Termostat sa dá poriešiť aj výmenou za termostat z Granty,Kaliny 2.
Motor sa však zahrieva o niečo rýchlejšie a kúri to tak isto lepšie .
Montáž je nenáročná,starý termostat demontovať,predľžiť "štyfty" podľa nového termostatu a mierne zbrúsiť z bakelitu snímača teploty na budíky. No a potom už len zmontovať . Dočiahnu aj káble s koncovkou do snímača teploty na termostate,ktorý je teraz z bočnej strany. Treba ich však trochu uvolniť z pôvodného vedenia.
Zostava z termostatom z Kaliny2. Stará zostava. A samozrejme ešte treba prepojiť hadicu zo spodnej vetvy chladiča a hadicu z vracačky ku vodnej pumpe,kúskom nejakej vhodnej spojky,čo je doma po ruke . Ja som použil valcovanú hrubostennú trubku. Upozorňujem však,že sú tak isto dva druhy týchto termostatov. Dvoj a trojvývodový. Ja som použil trojvývodový,lebo ten horný vývod je maximálne vhodný na napojenie vyhrievania škrtiacej klapky. Tie termostaty dostať aj v ČR,má ich na sklade Mělník. "Implantáciu" som spravil pred 5 dňami a zatiaľ som spokojný. Testované už aj pri -2,kde termostat pracuje v rozmedzí 82-86 stupňov,bez akejkoľvek dečky .(merané diagnostikou,ručička na prístrojovke sa drží tesne pred 90).
Pred tým sa mi to pri -2 nezohrialo ani na 70.
Takže teraz sa to zahrieva rovnako rýchlo ako Kalina2 a kúri to tiež podstatne lepšie...ono s tým posra... termostatom to ani kúriť lepšie nemohlo .
Cena je cca 30€ a ako sa to už písalo v inej téme,chladiaca sústava sa "degraduje" na úroveň Favorita .Motor sa však zahrieva o niečo rýchlejšie a kúri to tak isto lepšie .
Montáž je nenáročná,starý termostat demontovať,predľžiť "štyfty" podľa nového termostatu a mierne zbrúsiť z bakelitu snímača teploty na budíky. No a potom už len zmontovať . Dočiahnu aj káble s koncovkou do snímača teploty na termostate,ktorý je teraz z bočnej strany. Treba ich však trochu uvolniť z pôvodného vedenia.
Zostava z termostatom z Kaliny2. Stará zostava. A samozrejme ešte treba prepojiť hadicu zo spodnej vetvy chladiča a hadicu z vracačky ku vodnej pumpe,kúskom nejakej vhodnej spojky,čo je doma po ruke . Ja som použil valcovanú hrubostennú trubku. Upozorňujem však,že sú tak isto dva druhy týchto termostatov. Dvoj a trojvývodový. Ja som použil trojvývodový,lebo ten horný vývod je maximálne vhodný na napojenie vyhrievania škrtiacej klapky. Tie termostaty dostať aj v ČR,má ich na sklade Mělník. "Implantáciu" som spravil pred 5 dňami a zatiaľ som spokojný. Testované už aj pri -2,kde termostat pracuje v rozmedzí 82-86 stupňov,bez akejkoľvek dečky .(merané diagnostikou,ručička na prístrojovke sa drží tesne pred 90).
Pred tým sa mi to pri -2 nezohrialo ani na 70.
Takže teraz sa to zahrieva rovnako rýchlo ako Kalina2 a kúri to tiež podstatne lepšie...ono s tým posra... termostatom to ani kúriť lepšie nemohlo .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)