podvozok - tlmiče perovania Niva

Moderátor: Moderátoři

martin jára
Příspěvky: 22
Registrován: pát pro 04, 2015 19:48
Bydliště: dolní bukovsko

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od martin jára »

Zdravim.rad bych se vas panove zeptal na ty tlumice z terrana jestli pasujou na nivu s orig. Pruzinama.a jeste jedna otazka ohledne pruzin kde by se daly sehnat nejake zesilenejsi.?diky za pripadne odpovedi
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Majo »

Zdravim, z terrana su tlmice dlhsie, takze su idealne po zdvihnuti. Teoreticky by asi pasovali aj na seriovu, ale asi to este nikto neskusal.

Pruziny sa daju vyrobit v Inveli Plzen, pripadne sa daju kupit v niektorych obchodoch original, dlhsie o par cm. Priamo "zesilene" robi na Nivu Iron Man, ale to je az prehnane(minimalne v kombinacii s Iron Man tlmicmi, ktore su mega tvrde)....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Mara »

Polyuretan? Je to k necemu? Zivotnosti asi je na tom dobře, ale co tvrdost, neni naškodu? Co jsou polyuretanove kolca na palet'acich, tak za novoty dobre, ale starsi jsou jak šutr.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Majo »

Ono je hlavne problem, ze to robi asi 100 vyrobcov a kazdy ten "polyuretan" je iny. Ja mam teraz nejake, ktore su sice dobre, zvladaju takmer vsetko - okrem tepla od vyfuku. Vrchny na ramene vzadu vydrzal presne 3 dni(gumeny priemerne pol roka). A to je tam aj plech a vyfuk je pomerne daleko, ale jazdim takmer neustale na plny plyn, takze vyfuk sa vie slusne zohriat.

A vzadu mam nejake uplne ine a tie su pekne makke, len este neviem ci vydrzia viac ako origo. Ale to si nemyslim, ze je vobec PU...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Mara »

Uvazuju, jestli by se hodilo na dotahnuti predniho loziska 2x ztencena orhigo matice dotahnuta kontra, pripadne na stredni lepidlo. Nebo se radeji drzet zabehnuteho zpusobu, ale ten ma na dotazeni spise 1 moznost, tak proto to zvazuju. Taky jsem v nakladaku videl stejny typ loziska (vetsi), ale melo jeste krouzek uprostred navic, presny a matice se dotahovala na byka. Tak nad tim taky uvazuju.
Nejaky nazor jesli by to mohlo byt k lepsimu?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Majo »

Problem prednych lozisk nie je sposob zaistenia, ale sila utiahnutia. Oni sa nepovoluju, ale vyderu. A to v pripade, ze to dotiahnes silno, takisto aj ked ich dotiahnes slabo.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Mara »

Jo, matici to nebude. Lozisko jsem pojezdil jen asi sezonu, nejake nemecke a ted jsem dotahoval vuli 2x a to uz je hin. Takze zkusim koupit nejake jine a dotahuju tak na hranici aby nebyla vule. Do jake miry se jeste umi po chvili usadit nevim. Vymenim a na chvili snad bude klid. Jestli se vyplati skf, nebo zkusim optimal? Kdo se v tom ma vyznat:)
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Majo »

oplati sa skf skombinovat s momentakom ;-) ja kym som sa ho naucil dotahovat tak aby nieco vydrzalo, tiez som ich par znicil predcasne. Ale tak na diskoch s ET0 a kolesach minimalne 235 a vacsich toho stejne nejak extra vela nevydrzia...
A treba trochu silnejsie - po tom ako sa strati vola je este dost daleko k tomu aby zacali ist stuha, takze nieco medzi... a prvykrat dotiahnut silno a potom vratit, aby sme vylucili to, ze si po chvili sadnu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Ja od doby, co jsem ta loziska prestal dotahovat, tak drzi... Ale ruske uz nemam, mam nejake tvrdsi zkl-klf a nebyly ani drazsi, nez ruske, spis naopak... Daly asii, UA, ted albanii...
Stejne tak bych uz nikdy na zadek nechtel nic jineho, nez dvouradej vyklopnaj.
2 Majo:
Polyuretany mi na zadku drzi uz pekne dlouho, gumove jedine origo z konevky, jinak jsou tak na 1000km :) Veoredu mam uz polyuretany celkem a znicene a ten na hornim rameni u vyfuku to vzdal v albanii a slo to na kov, tak jsem tam urizl kus nakladakove pneu a zajistil hadicovou sponou, vydrzelo to az domu, pres 3 tis.km, ted tam mam gumu, ale ze solexu :/ styrele to bylo uz pri montazi :/
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Mara »

koukal jsem, ze ty klf je neco ceskeho nebo slovenskeho, to prodavaji jako set i s matici? Ty 2rade dozadu neznam, zneji dobre. Jsem chtel nahradit to me lozisko a zjistil oba naboje s vuli vyklouzanou. Takze ubylo nahradnich dilu a s ubytkem sil jsem to nejak zas zkompletoval. Blbe se mi sundavalo i loziko z naboje, na to je nejaky figl?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Mara »

Ty silentbloky v kostech a pandhardce se maji spravne otacet v cem? Kov na kov sroubu nebo ten stredovy valecek v gume? Pripadne to odpracuje guma? By se mi libyly loziska co by drzely ten stredovy valecek, ale to by bylo docela pracne a mozna zbytecne. Snad jen vydrz silentbloku by se posunula jinde..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od Mara »

Jen co jsem obnovil pandhardku tak jsem rochnul konec dlouhe kosti u nápravy :D Docela nedavno takhle odešla i ta druhá, ale ta uz je zpatky a s vyztuhou. Rikam si jestli se umi trhnout i nahoře, ale asi jo. Chtelo by to ty vyztuhy na vsechny ty oka, ale s tim lisovanim silentu ven a zpět to je narocnejsi, takze postupně. Naštesti to jde spolehlive přetahnout na ceste uzkou kurtou.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
pavelbekr
Příspěvky: 1
Registrován: stř říj 27, 2021 11:02

Re: podvozok - tlmiče perovania Niva

Příspěvek od pavelbekr »

Zdravím, já jsem taky dlouho schíněl a nakonec až přes známeho jsem pořídil ty správné tlumiče. Míra snížení hluku samozřejmě závisí na rychlosti, kterou se právě pohybuje a také na typu auta. Roli totiž hrají i prvky a materiály, které jsou na daný vůz použité, viz: https://www.2din.cz/aktulity/odhlucneni ... dosahnout/

BAN
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“