211x
Moderátor: Moderátoři
No více méně sis odpověděl sám. S tou spotřebou bych podle selského rozumu řekl, že 16v musí mít nižší spotřebu, protože motor vykonává práci efektivněji, ale může to být jinak. Já osobně bych koupil 1,5 16v je vyladěná a odchytané závady a ta 1,6l bude víc žrát a výkonostně je na stejno. U ty 1,5 z roku 2004 dostaneš teď ve výprodeji dobrou cenu -20000kč. Já mám zkušenost s 8v ze samary a je línější než ta 16v. Hodně záleží na stylu jízdy. A hlavnbě u 16v nemusíš štelovat ventily.
Franta
Franta
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
Já mám osmiventil, se šestnáctiventilem jsem nejel, nemohu srovnával. Ale rozhodně mohu prohlásit, že osmiventilový motor má velice dobrou akceleraci a nemám problém s kombíkem předjíždět. Nevýhoda je u 8V štelování ventilů. Ale v servisu je to pár stovek. Jinak co jsem slyšel, tak u 16V se musí více řadit, ten 8V si to spíš přebere. Ale sám to nemohu posoudit. Jenom mohu říci, že ani ten 8V není špatná volba a jede moc pěkně. Erik
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
no ja za tim vezl prives jen nekolikrat jedou v tomy byl 600kg soustruh, pak nekolikrat vetsi nadrz na vodu, prazdna.
neni to na zadne dovadeni ale da se s tim jet i hodne rychle, prives s tim moc nehazi, jen ty brzdy.. mam dojem ze pri brutalnim pouzivani rychle vadnou:-(
Musi se s tim jezdit s rozumem.. ono to svadi s privesem nejet tech 80 aby tam clovek mohl mit i do kopce 5. ....
neni to na zadne dovadeni ale da se s tim jet i hodne rychle, prives s tim moc nehazi, jen ty brzdy.. mam dojem ze pri brutalnim pouzivani rychle vadnou:-(
Musi se s tim jezdit s rozumem.. ono to svadi s privesem nejet tech 80 aby tam clovek mohl mit i do kopce 5. ....
8V x 16V - asi hodně záleží na stylu jízdy - se současným 8V motorem nemám zkušenosti, ale osobně mi dělalo ze začátku problémy si vzyknout (měli jsme 21061 s 1,5 motorem)- u 16V jde motor od spodu dost slabě, takže to znamená trošku víc plynu při rozjezdu a musíš počítat s tím, že prostě ten motor potřebuje vyšší otáčky. mě osobně by asi 8V stačil a možná i víc vyhovoval, ale nakonec jsme se rozhodli pro 16V i když to stál ještě o 20 táců víc než 8V, nakonec já tak často nejezdím a choť si to aspoň může lépe užít
pokud nemáš pro kombi opravdu nějaké častější využití a potřebuješ jen tu a tam něco převést, bude lepší asi ta 112, přece jen kombi je jednak dražší a taky má vyšší spotřebu.
co se týká káry - s tou lada fakt problémy nemá (vzpomínám si, že jednou nás těsně před kopcem předjel nějakej fabiatik, aby se nemusel zdržovat s okárkovaným vozidlem a pak celou cestu do kopce zdržoval on nás.... ), ale samozřejmě to poznáš na spotřebě - taky podle toho co vezeš.
m.
pokud nemáš pro kombi opravdu nějaké častější využití a potřebuješ jen tu a tam něco převést, bude lepší asi ta 112, přece jen kombi je jednak dražší a taky má vyšší spotřebu.
co se týká káry - s tou lada fakt problémy nemá (vzpomínám si, že jednou nás těsně před kopcem předjel nějakej fabiatik, aby se nemusel zdržovat s okárkovaným vozidlem a pak celou cestu do kopce zdržoval on nás.... ), ale samozřejmě to poznáš na spotřebě - taky podle toho co vezeš.
m.
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
no, máme prakticky ověřeno, že kára uveze víc kára je na 450, váží 120 a my jsme na stavbu (ještě s 21061) vezli komín kterej mohl mít skoro k tuně (ale kousek ho byl i v autě uvnitř) a potom ještě jednou tunu kachlíků - taky částečně v autě. ono není v tomhle problém, že by to lada neuvezla, ale spíš to neubrzdí. nebržděný přívěs může mít max 400 kg, bržděný 800.Ctirad Vyskočil píše:Díky za vyčerpávající odpovědi.
Káru mám na 450kg(max500kg),tak si myslím,že by to neměl být pro Ladu problém.
m.
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
Taky bych šel raději do 16V.
Mám ho, ale ještě pár kobylek bych mu přidal.
Blbé je to s brzdama. Když to člověk 3x rozjede na 190km/h a 3x zabrzdí za nějakým couralem na 70-80km/h, tak se pomalu vytrácí brzdný účinek.
V Rusku na to prý vyrábí 15" kola s většíma kotoučema, ale to je zbytečně drahý. Když člověk nejede opravdu brzda-plyn, tak ty brzdy v pohodě stačej. Na závodění to ale moc není.
Ten motor 1,5L 16V je dobrý kompromis mezi výkonem a spotřebou.
Nikdy se mi to nepodařilo rozchlastat na víc než 9l/100km a snažil jsem se.
Velká výhoda motoru 16V je automatické štelování vůle ventilů.
U 8V se musí pravidelně seřizovat.
Teď jsem byl na Mělníce pro auto po pravidelné revizi po 75000km.
Viděl jsem tam aktuální ceník aut 2111 16V (2004) s posilovačem za 250000kč.
Kdybych tu plečku už neměl, tak neváhám a jdu do toho.
SK.
Mám ho, ale ještě pár kobylek bych mu přidal.
Blbé je to s brzdama. Když to člověk 3x rozjede na 190km/h a 3x zabrzdí za nějakým couralem na 70-80km/h, tak se pomalu vytrácí brzdný účinek.
V Rusku na to prý vyrábí 15" kola s většíma kotoučema, ale to je zbytečně drahý. Když člověk nejede opravdu brzda-plyn, tak ty brzdy v pohodě stačej. Na závodění to ale moc není.
Ten motor 1,5L 16V je dobrý kompromis mezi výkonem a spotřebou.
Nikdy se mi to nepodařilo rozchlastat na víc než 9l/100km a snažil jsem se.
Velká výhoda motoru 16V je automatické štelování vůle ventilů.
U 8V se musí pravidelně seřizovat.
Teď jsem byl na Mělníce pro auto po pravidelné revizi po 75000km.
Viděl jsem tam aktuální ceník aut 2111 16V (2004) s posilovačem za 250000kč.
Kdybych tu plečku už neměl, tak neváhám a jdu do toho.
SK.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
MArtina
no já mám v techničáku zapsaný přívěs 500 nebržděný a 1000 bržděný. Ale myslím že to bude tím, že auto je dovezený z Rakouska a český techničák dělali na základě rakouských papírů. Tažné zařízení mám české, montované v česku a myslím že je schválené na 800kg max.
Btw 1500kg nákladu jsem jednou vezl na privesu a v kufru a na sedackach š 100 ta nejenze nebrzdila ale taky skoro nejela ale podařil se mi s ní smyk do zatáčky všemi 6 koly (tedy i s privesem) neslo to zabrzdit tak jsem zatocil volantem pod plynem, jinak by me to prevrhlo....
no já mám v techničáku zapsaný přívěs 500 nebržděný a 1000 bržděný. Ale myslím že to bude tím, že auto je dovezený z Rakouska a český techničák dělali na základě rakouských papírů. Tažné zařízení mám české, montované v česku a myslím že je schválené na 800kg max.
Btw 1500kg nákladu jsem jednou vezl na privesu a v kufru a na sedackach š 100 ta nejenze nebrzdila ale taky skoro nejela ale podařil se mi s ní smyk do zatáčky všemi 6 koly (tedy i s privesem) neslo to zabrzdit tak jsem zatocil volantem pod plynem, jinak by me to prevrhlo....
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele: