Fiat Seicento - dvě čidla

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Fiat Seicento - dvě čidla

Příspěvek od Georgius »

Ahoj všichni,
na Seicentu 2003 (1.1 MPI) řešíme problém opakující se chyby ŘJ stran čidla teploty chladící kapaliny a občas se rozsvěcující kontrolku mazání na volnoběh - nejspíš taky čidlo (tlaku oleje). Servisák co to viděl, doporučil koupit obě zmiňovaná čidla - originály. Stránky Dojáčka, kde se auto kupovalo, jsou na pytel (formulář nevyplním ani v IE, FF, Midori, Chromu ...) a tak se ptám, jestli netušíte, kde by tato originál čidla byla pokud možno skladem (Praha, ev. zítra Brno či něco po cestě Prg-Brn). Nápady ? Sysláty ? ;-)

díky moc
Georgius
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fiat Seicento - dvě čidla

Příspěvek od Marek »

Upřímně..... Nikdy, a to dělám auta nejrůznějších značek přes pětadvacet let, jsem nekupoval senzory čehokoli ve značkovém prodeji. Nevidím k tomu důvod. Tím méně na tak obyčejný motor.

Proč taky? Senzor teploty je NTC odpor, nic víc a nic méně. A tlakové senzory jsou membrány s protipružinkou, taky nic světaborného. Dělá to milion firem a není s tím problém (samozřejmě krom Starlinů, Maxgearů, Topranů a jiných ksindlů za pár desetikorun).

Seicento má na teplotu chladicí kapaliny dva samostatné senzory. Jeden, dvoupinový, je pro řídící jednotku, druhý s jedním pinem pro budíky. Předpokládám, že problémy máš s tím dvoupinovým pro jednotku motoru. To stojí (podle značky) od 150 do 350 Kč. Akorát pozor, jsou dva typy lišící se svorkovnicí. Je to nezaměnitelné, zřejmě vývoj. Původně byl s obdélníkovým modrým konektorem (pro motory kódu 176), později s oválným zeleným (pro motory s kódem 187). Rozsahy jsou stejné, rozdíl pouze v konektoru.
Senzor tlaku oleje je stejný pro snad všechny Fiaty, co existují, a pasuje i do mnoha jiných značek (namátkou Daewoo, Chevrolet, Honda a další).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Seicento - dvě čidla

Příspěvek od Georgius »

Díky Marku, motor zkotroluji, oni snad dělali SPI a MPI což by mělo znamenta, že 1.1 bylo vždy MPI - čili asi 187 ale ověřím. Ono vzhledem k tomu, že to stojí pár stokorun (a Seicento až do této doby v podstatě jen jezdilo, lil se benzín a olej + předepsané prevence) tak bychom mu dopřáli i originál ;-) Ale argumenty vypadají dost jasně ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Seicento - dvě čidla

Příspěvek od Majo »

Na kazdom cidle mas typ vyrazeny zboku. Najistejsie je to kupit podla toho cidla a mas pokoj. Co som robil Seicento naposledy, tak teplotu na pristrojovke neukazovalo. Myslim(ale to len kecam), ze dokonca nemalo ani kontrolku prehriatia.
A original su povacsine Magneti Marelli, takze to kupis hocikde.
A pozor! Original ma Seicento cidlo teploty bez zavitu, nalisovane(gumeny o kruzok) v plastovom kolienku narazenom na sacie potrubie. Nahrada sa da kupit so zavitom a cidlo ma potom tiez zavit. Ale cidlo so zavitom nepasuje do original kolienka :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“