Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Weini
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 18, 2011 23:15
Bydliště: Stupava

Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Weini »

Ahojte,
chcem sa opýtať má niekto skúsenosti s výmenou vnútorného homokinetického klbu na prednej poloosi?

Ide o to že mi prišli dva rozdielne typy kedy mam na každej strane iný typ tisíchranu na vnútornom klbe.

Sú dva typy jeden taký so šiestimi guličkami a další taký trojložiskový.
Mal som v pláne že z klbu použijem iba ten tisíchran ktorý dam na poloos a poloos dám do predného difu.
Lenže kvôli inému typu mi nepasuje do difu, musím vymeniť kompletne celý klb alebo ho preobjednať.

Chcem sa spýtať či má niekto info o jeho výmene, čo všetko treba pri jeho výmene, otvoriť dif, tam by mal byť zaistený segérkou okrem iného.
Chcem sa informovať aby som vedel či sa do toho púšťať vôbec.

Prikladám fotky možno napovedia viac.

Dakujem
Přílohy
IMG_20181030_120143.jpg
IMG_20181030_120136.jpg
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od martas »

Kloub se většinou mění celý komplet, na diferenciálu se povolí 3xM8 matky na každé straně difu, vytáhnou se komplet homoklouby s přírubou a ložiskem... Přendá se to na nový kloub a složí se to zase celé zpátky :-)
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
Weini
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 18, 2011 23:15
Bydliště: Stupava

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Weini »

Ciže to sú len tri šroby na každej strane a okrem toho? to je len zasunuté do difu? Dif netreba nejako špeci rozoberat? Teda okrem tých troch šrobov po stranach okolo kĺbu?
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Přesně tak, nic kromě 3 šroubů... Někdy se tomu moc nechce ven, lehce poťukat tu přírubu na těch výstupkách mezi otvory na šrouby...
Když už je to rozebrané tak je dobré vyměnit i ložisko na tom homokloubu a gufero v té přírubě...
Pokud nerozpojíš poloosu na autě je potřeba vyndat tlumič...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Weini
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 18, 2011 23:15
Bydliště: Stupava

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Weini »

Vdaka, tak vymením to celé, aspon dám nové aj tie šroby, teda tam sú štifty mam pocit, občas sa zvyknú zalomit, tak ich radšej vymením.
Ano tlmič treba dole uvolniť, inak neprestrčím poloos s klbom, to si ešte pamatám :)

Manžety na poloosiach vám držia? Mne sa roztrhli a dostal sa piesok do klbov a to tam vybrúsilo. Preto to idem meniť.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Manžety určitě vyměnit s tím vším... Občas praskne, nebo se protrhne... Někdy se koupí spolu s kloubem.
Šteft mi nikdy nepraskl... Záleží jak moc to je zasvineny (promazaný) od oleje, a jak to kdo před tebou utahoval....
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Weini
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 18, 2011 23:15
Bydliště: Stupava

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Weini »

Mam dieslovu nivu, poznam aj dalšieho čo to mal u dieslovej nivy prasknuté.
Ten kamoš to vyriešil nejakými pevnostnými šrobami. Manžety všetko mam nové. Len dúfam že nejaký čas vydržia, najhoršie je že človek ani nevie že ju ma prasknutu, pokial nelaha každu chvílu pod auto a potom už je neskoro.
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od martas »

Klouby vyměň komplet, manžety si sezeň neoprenové...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Teepee »

Jsou na vnitřní klouby potřeba nějaký extra manžety? Na vnější klouby je všude mají, ale na vnitřní ne. Chystám se pro ně proto na Koněvku do CS, ale ty budou na chvíli.
Nechci to koumat, řešit, vymejšlet, takže kde ty neoprenové manžety na NIVU koupím?
Dík.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Mara »

Kdyz uz se do toho tak bude vrtat tak bych to dizlove uchyceni difu nenechaval standartni. Tusim, ze se tam davaji o neco vetsi srouby. A doplnit nejaky dalsi uchyt navic taky nemusi byt na skodu.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od martas »

Na vnitřní jsem vždy dával vnější, vydrželo to trochu víc, ale originál jsem měnil skoro pořád...
Pak jsem sehnal neopren někde tu byl odkaz řeší se to tu stále dokola...
http://www.aci.cz/9900p95-roztahovaci-n ... 17507.html je potřeba si ji najít podle průměru poloosy, a homokloubu... Já je měnil naposledy někdy v roce 2011...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena vnútorného homokinetického kĺbu

Příspěvek od Majo »

Original vnutorne nebrat, vzdy pouzite vonkajsie. Najma ak je Niva zodvihnuta, vydrzia mnohonasobne viac. Samozrejme zalezi na kvalite samotnej manzety.

A homoklby urcite nemenit len vnutra, pretoze sa opotrebuva ako vnutorna klietka, tak aj vonkajsi obal. Gulicky takmer vobec. Keby si vymenil len vnutro, zacalo by to pri rozjazdoch pukat viac ako pred vymenou.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“