Marek píše:Dva odpory jsou v pohodě, ovšem žádný je průser
Můžu se zeptat proč? Co to způsobí?
Protože pokud ve VN obvodu zapalování nebude ani jeden odrušovací odpor tak to bude rušit všem okolo kterých pojedeš TV a rádio(což nás zase tak štvát nemusí i když legislativa....) ,ale ty si rádio v autě taky moc neužiješ.
Horší a to hlavní ale je že při absenci toho alespoň jednoho odporu v zap.obvodu dochází k nadměrnému opalování elektrod svíček(velmi rychle se zvětšuje elektrodová vzdálenost) a opaluje se také hodně palec a víko rozdělovače(vypálené krátery-přenos materiálu) ,protože ten odpor hlavně omezuje procházející proud při výboji na svíčce,který je v řádu kiloampérů.Proto výrobce vkládá do palce aspoň ten jeden(5,5kOhm),ten je nutný pro životnost dílů zap.soustavy.
Všechny ostatní vložené odpory(svíčky s odporem,odrušené kabely) jsou hlavně odrušovací.
Ahoj, tak ted mam jeste jeden problem, se kterym bych potreboval poradit. Aktualne mi nejde (po delsim stani) palivo do motoru.. zkousim palivove cerpadlo ale tim se mi nedari benzin nasosat (demontoval jsem i hadicku smerem z cerpadla abych videl jestli z nej neco "tece") .. zkousel jsem manualne pumpovat ve dvou polohach motoru - jednou slo uplne lehce, nejdnou trochu s odporem.. bohuzel benzin se mi z nadrze nacucat nepovedlo. Chci se optat jak presne funguje palivova pumpa a je postup spravny? 1) natocim motor do polohy, kdy ma palivova pumpa pri pumpovani lehce odpor 2) pumpuji abych nacucal benzin... bohuzel ani cca po 100 pumpnutich benzin stale nikde.
Mikeš píše: odpor hlavně omezuje procházející proud při výboji na svíčce,který je v řádu kiloampérů.
Zajisté jsi chtěl napsat kilovoltů. Proudu tam budou miliampery.
Pokud palivova pumpa nepumpuje:
- přilepený zpětný ventil v palivové pumpě, pumpu staci profouknout směrem od nádrže.
- palivové vedení od nádrže není těsné, pumpa prisava vzduch
- nefunguje packa pro čerpání, není spojena s mechanismem membrany, ale to by sla stale volně.
Jakub86 píše:K tem duvodum se jeste optam, jsem schopen nejak jednoduse rozlisit o jaky z tech prvnich dvou by se mohlo jednat? Diky
Zkus na pumpu ze strany nádrže připojit kratší hadičku ponořenou do nějaké piksly s benzínem,pokud natáhne je vadné vedení k nádrži.
Můžou být staré/ztvrlé-přisávají hadice nebo třeba zalepený nějaký přídavný filtr.
ad:Vašek
Já se v elektrice nepletu,půlku druháku na průmce nás tepali o teorii el.oblouku,jeho vzniku,důsledcích,atd.
Skutečně se v zapalovacím,vysokonapěťovém obvodu omezuje procházející proud při výboji - který teče řádově v kiloampérech(kA) po dobu milisekund a ničí díly zapalovací soustavy.
Napětí je ano - v kilovoltech(kV),ale to se neomezuje-je totiž potřeba k dosažení přeskoku na elektrodách svíčky.
Ahoj Kluci
Tak já se taky přidám se svým dotazem. Pro pobavení a především rozšíření svých znalostí, jsem se tentokrát pustil do jedné odstavené 2101, protože "na co si nesáhnu, to jen těžko pochopím" co jsem zjistil a co opravil:
Pod přístřeškem v současných venkovních klimatických podmínkách se mi podařilo toto:
Do prázdné nádrže doplnil 5L N95.
V chladícím okruhu chyběla hadice od topení - hadici doplnil, chladící kapalinu také a kupodivu v autě zatím zůstává to množství co jsem doplnil.
V motoru bylo asi 6L směsi oleje a benzínu - vypustil, vyměnil filtr, nalil nový olej. Jelikož odněkud se musel dostat do oleje benzín, vyměnil jsem nefunkční benzínovou pumpu - nová hadicí ke karburátoru krásně tlačí benzín.
Zapalovací kabely - v autě byla směs, tak že jsem použil sice jeté ale funkční
Svíčky - v motoru byla kombinace "L7YC" a L15YC, vyndal jsem a nahradil rezervními L15YC.
Motor několikrát protočil klikou
Zapojil baterii a asi na 3tí pokus cvaknul startér a světe div se, motor se roztočil ale nechytil.
Rozdělal jsem znovu rozdělovač a zjistil, že kontakt rozdělovače chvilku spínal, chvilku ne, takže vyměnil za nový a podle Tůmy seřídil předstih.
Motor na vytažený sytič nastartoval a chytil a naprosto krásně běžel minutu a pak zdechnul.
Následovný start už byl takový "prc, prc, prc, prc, bla, bla..." když jsem přidal plyn, tak zdechnul.
Vyndal jsem karburátor, zanesl k sousedovi automechanikovi a zjistili, že v akcelerační komůrce úplně chybí pružinka a membrána je taková hodně unavená, tak že jsme z náhradního kusu toto doplnili, karburátor otevřeli, zjistili že plovák se nezasekavá, provedli čištění a profoukání.
Po montáži karburátoru a napumpování paliva motor zase krásně chytil, parádní zvuk, ale po asi 20sec chcípnul.
Další starty zase stylem "prc, prc, prc, prc, bla, bla...", když je přídá plyn udělá to maximálně "blaaaaaaaaa..." a spíš zdechne, bez plynu klidně by tak vydržel běžet asi hodinu, ale to je na nic.
Teda kluci, to jsem nezkoumal a u tohoto stroje je možné všechno. Tak že málo benzínu v plovákové komoře karburátoru, nebo nedostačný přítok benzínu do karburátoru?
Pro zajímavost - při jednom pokusu jsem zkusil odpojit hadičku od pumpy ke karburátoru, strčit ji do lahvičky od přesnídávky a ručně pumpovat, s každým pumpnutím z hadičky stříknul benzín a za chvilku byla lahvička plná.
Tak to zkusím obráceně, strčit do kanistru hadici od čerpadla a prohnat to přímo z kanistru.
Pak jsem ještě ověřoval jednu věc, ve fázi "bla,bla" chcípnul motor, koukal z vrchu do karburátoru a tahal za plyn a koukal jak do první komory stříká benzín tou trubičkou z akcelerační komory, došel jsem k závěru, že plováková komora nebude nasuchu, když si akcelerátor z ní bere benzín. Ale do jaké míry je plná, nebo jaký má přítok, to jsem nezjistil.
Membrána sytiče? Aha, teď se zase kousek posunu - kdepak jí mám hledat?
Heleď bez sytiče to nejde vůbec, působí to tak, jako že když klapka sytiče přivře přívod vzduchu a stejně klapky plynu jsou zavřené, tak to jakžtakž brblá, jak sytič pootevřu - nebo klapku plynu tak to lehne. Zkusil jsem ještě i přes ty přivřený klapky to rukou ještě víc zadusit a to se pochopitelně také motoru nelíbilo - no aspoň jsem zjistil, že si nenatahuje vzduch někde pod karburátorem třeba vadným těsněním, teda si myslím, že jo
Membrána sytiče je hned na táhlu sytičové klapky. Zkus do karburátoru nalít benzín (normálně do difuzoru, od vzduchového filtru). Nesahat na plyn a půlku sytiče. Motor musí chytit. Pokud chytne, chvíli poběží a následně chcípne, hledal bych v palivu. Nicméně pokud akcelerační pumpička stříká ...
Se syticem to funguje tak, ze lankem se nastavi jeho "zakladni poloha", ale motor si diky podtlaku dokaze syticovou klapku sam uprvit. Podtlakem je priotevre, tedy ochudi smes. Vsimni si toho, ze kdyz sytic na plno aktivujes, tedy kapku zavres, tak de facto zavre celou prvni komoru. Pri statovani musi byt videt, ze se klapka snazi pootevrit. Problem muze by nejen v membrance, ale take v tom mechanismu, ktery kolem toho je. Je tam takovy snad mosazny teleskopek a ten musi chodi volne, aby podtlak mel silu s tim pohnout. Zazil sem, ze v zime zbytky maziva na mechanismu ztuhly a pohyb se nekonal.
Pokud to funguje na sytič tak to vypadá na nedostatek paliva, např. nízká hladina nebo přicpaná volnoběžná tryska/volnoběžný kanál, ta zinkohliníková slitina to v přítomnosti vody umí skvěle(auto déle stálo?), pročištěním kanálků v karburátoru se nic nezkazí.
Takže v okamžiku kdy to chcípne sundej víko karburátoru a koukni na hladinu paliva, měla by být v polovině té šikmé plochy pod plovákem, viz.obrázek.
Zapalování předpokládám máš v pořádku, ale znovu, v okamžiku kdy to chcípne tak zkus nasadit do indučky kabel se svíčkou a rozepnout kontakty v rozdělovači.
Postupně by jsi na to měl přijít.
PS:Pokud motor udrží otáčky po odpojení hadice odvětrání karteru tak máš opět benzín v oleji.