Řadící páky v Nivě

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Raduz »

Hlavně ty páky používej pokud je auto v klidu - stojí :!:
®; Člen LKCS
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Majo »

zhrnute
- uzavierka ma zmysel akurat v zabere, pri brzdeni motorom nie(moze sa radit aj za jazdy - idealne pomalej)
- redukcia len zredukuje normalne rychlosti - ides teda pomalsie - nie je synchronizovana, takze radit iba po uplnom zastaveni. Vyuzitie na brzdenie motorom je mozne ked chces ist fakt pomaly z nejakeho prudkeho kopca.

Ovsem na vsetko spominane potrebujes poriadne gumy. Ci ma auto 4x4 alebo nie, je velmi malo podstatna vec pri brzdeni na lade. Najpodstatnejsie je obutie. Ak su tam nejake stare stvrdnute univerzaly, tak je to v zime o drzku. Na zmrznute asfaltky patria zimne pneumatiky - bez ohladau na auto.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
ladanivax
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 13, 2014 07:20

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od ladanivax »

tak uz je mi to jasny, diky moc vsem a peknyho silvestra...
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Dusan »

Blba otazka. Kedze tu prevodovku mam na traktore.
A pomiesal som paky. Pri spravnom osadni su asi oba v rovnakej vyske ze?
Zaradit uzavierka mi ide ked mam druhu paku v neutrale.
Ale vyradit do uz ide dost komplikovane.
V predu je motor a celak tak ze predne gumy su troska zatlacene. Tj nerovnaky polomer gum.
Nejake finty ako to vypnut uzavierku? Vytocit kolesa a rozkyvat traktor alebo?
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Na nivě lze vypnout za pomalé jízdy... Toť vše co vím k tématu.
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Dusan »

Prehodim paky a uvidim, budem mat viac sily...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Majo »

skus cuvnut, stlacit spojku a vyradovat za jazdy, ale nie ked je v zabere...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Vypnout uzávěrku není o síle ale vyčkat správný okamžik...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
l1bi
Příspěvky: 8
Registrován: ned bře 11, 2007 18:49
Bydliště: Mirotice
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od l1bi »

Poraďte co je v háji.
Dnes jsem otestoval nivu a překvapilo mne
že jede jen na zadek a předek se přiřadí
malou vzad a stále to je 2x2 jen křížem
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

No to je úplně normální, zařadil jsi mezinápravovou uzávěrku, to znamená že se ti točí kolo vpředu a vzadu, vždy to s menším odporem... 2x2 bych to nenazival, na zemi to pohání vždy 4 kola, ale na nápravách uzávěrky nejsou...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
l1bi
Příspěvky: 8
Registrován: ned bře 11, 2007 18:49
Bydliště: Mirotice
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od l1bi »

Děkuji takže to není permanentní 4x4 ale klasika jen stím že nemusím vystupovat a zapínat předek na nabojích? Správně? Potom nevidím důvod proč bych stím pak nemohl jezdit i po pevném povrchu.
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od hush »

Je to normální stálá 4x4 s mezinápravovím diferenciálem a tou pákou ho akorát uzavřešl a poměr předek/zadek je rozdělen stejně...
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od Teepee »

Ano je to správně, v kolech žádné zámky. Z výroby trvalá 4x4 s neuzavíratelnými nápravovými diferenciály. Dá se ale dodělat.
Uzavřený / otevřený mezinápravový diferenciál udělá i tak v terénu slušný rozdíl.

Pokud bys chtěl čistou zadokolku s připojitelným předkem, taky lze, zmizí tím na silnici spousta vibrací.:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 4&start=61
http://www.promolada.com/angles/kit.php

Pěkné schéma pohonu je na stránce:
https://modelist-konstruktor.org/auto-s ... l-to-field
Bílý LADA a okřídlená spol.
l1bi
Příspěvky: 8
Registrován: ned bře 11, 2007 18:49
Bydliště: Mirotice
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od l1bi »

Teepee děkuji za objasnění,tak moje kabrio je trvalá zadokolka s přiřazením přední nápravy. (Něco na způsob třeba frontery jen nemusím ven) Nejspíš to tak nechám jen budu řešit špéru zadního difu přeci jen to bude tahat dřevo.
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
veceto
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 28, 2020 18:21

Re: Řadící páky v Nivě

Příspěvek od veceto »

Zdravím, jestli jsem to dobře pochopil co tady čtu tak na lehký terén stačí velká paka dobře a uzavřít redukci když je velký terén tak k redukci uzavřít i malou páku a uzavře se i uzávěrka.

majitel který mi nivu prodal říkal že když uzavřu uzávěrku a redukci tak se nemá moc zatáčet že hrozí poškození je to pravda ? a pokud to co jsem napsal je blbost tak mě prosím opravte děkuji
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“