Řadící páky v Nivě
Moderátor: Moderátoři
Re: Řadící páky v Nivě
zhrnute
- uzavierka ma zmysel akurat v zabere, pri brzdeni motorom nie(moze sa radit aj za jazdy - idealne pomalej)
- redukcia len zredukuje normalne rychlosti - ides teda pomalsie - nie je synchronizovana, takze radit iba po uplnom zastaveni. Vyuzitie na brzdenie motorom je mozne ked chces ist fakt pomaly z nejakeho prudkeho kopca.
Ovsem na vsetko spominane potrebujes poriadne gumy. Ci ma auto 4x4 alebo nie, je velmi malo podstatna vec pri brzdeni na lade. Najpodstatnejsie je obutie. Ak su tam nejake stare stvrdnute univerzaly, tak je to v zime o drzku. Na zmrznute asfaltky patria zimne pneumatiky - bez ohladau na auto.
- uzavierka ma zmysel akurat v zabere, pri brzdeni motorom nie(moze sa radit aj za jazdy - idealne pomalej)
- redukcia len zredukuje normalne rychlosti - ides teda pomalsie - nie je synchronizovana, takze radit iba po uplnom zastaveni. Vyuzitie na brzdenie motorom je mozne ked chces ist fakt pomaly z nejakeho prudkeho kopca.
Ovsem na vsetko spominane potrebujes poriadne gumy. Ci ma auto 4x4 alebo nie, je velmi malo podstatna vec pri brzdeni na lade. Najpodstatnejsie je obutie. Ak su tam nejake stare stvrdnute univerzaly, tak je to v zime o drzku. Na zmrznute asfaltky patria zimne pneumatiky - bez ohladau na auto.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Řadící páky v Nivě
tak uz je mi to jasny, diky moc vsem a peknyho silvestra...
Re: Řadící páky v Nivě
Blba otazka. Kedze tu prevodovku mam na traktore.
A pomiesal som paky. Pri spravnom osadni su asi oba v rovnakej vyske ze?
Zaradit uzavierka mi ide ked mam druhu paku v neutrale.
Ale vyradit do uz ide dost komplikovane.
V predu je motor a celak tak ze predne gumy su troska zatlacene. Tj nerovnaky polomer gum.
Nejake finty ako to vypnut uzavierku? Vytocit kolesa a rozkyvat traktor alebo?
A pomiesal som paky. Pri spravnom osadni su asi oba v rovnakej vyske ze?
Zaradit uzavierka mi ide ked mam druhu paku v neutrale.
Ale vyradit do uz ide dost komplikovane.
V predu je motor a celak tak ze predne gumy su troska zatlacene. Tj nerovnaky polomer gum.
Nejake finty ako to vypnut uzavierku? Vytocit kolesa a rozkyvat traktor alebo?
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Řadící páky v Nivě
Na nivě lze vypnout za pomalé jízdy... Toť vše co vím k tématu.
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Řadící páky v Nivě
Prehodim paky a uvidim, budem mat viac sily...
Re: Řadící páky v Nivě
skus cuvnut, stlacit spojku a vyradovat za jazdy, ale nie ked je v zabere...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Řadící páky v Nivě
Vypnout uzávěrku není o síle ale vyčkat správný okamžik...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Řadící páky v Nivě
Poraďte co je v háji.
Dnes jsem otestoval nivu a překvapilo mne
že jede jen na zadek a předek se přiřadí
malou vzad a stále to je 2x2 jen křížem
Dnes jsem otestoval nivu a překvapilo mne
že jede jen na zadek a předek se přiřadí
malou vzad a stále to je 2x2 jen křížem
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Řadící páky v Nivě
No to je úplně normální, zařadil jsi mezinápravovou uzávěrku, to znamená že se ti točí kolo vpředu a vzadu, vždy to s menším odporem... 2x2 bych to nenazival, na zemi to pohání vždy 4 kola, ale na nápravách uzávěrky nejsou...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Řadící páky v Nivě
Děkuji takže to není permanentní 4x4 ale klasika jen stím že nemusím vystupovat a zapínat předek na nabojích? Správně? Potom nevidím důvod proč bych stím pak nemohl jezdit i po pevném povrchu.
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
Re: Řadící páky v Nivě
Je to normální stálá 4x4 s mezinápravovím diferenciálem a tou pákou ho akorát uzavřešl a poměr předek/zadek je rozdělen stejně...
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řadící páky v Nivě
Ano je to správně, v kolech žádné zámky. Z výroby trvalá 4x4 s neuzavíratelnými nápravovými diferenciály. Dá se ale dodělat.
Uzavřený / otevřený mezinápravový diferenciál udělá i tak v terénu slušný rozdíl.
Pokud bys chtěl čistou zadokolku s připojitelným předkem, taky lze, zmizí tím na silnici spousta vibrací.:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 4&start=61
http://www.promolada.com/angles/kit.php
Pěkné schéma pohonu je na stránce:
https://modelist-konstruktor.org/auto-s ... l-to-field
Uzavřený / otevřený mezinápravový diferenciál udělá i tak v terénu slušný rozdíl.
Pokud bys chtěl čistou zadokolku s připojitelným předkem, taky lze, zmizí tím na silnici spousta vibrací.:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 4&start=61
http://www.promolada.com/angles/kit.php
Pěkné schéma pohonu je na stránce:
https://modelist-konstruktor.org/auto-s ... l-to-field
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Řadící páky v Nivě
Teepee děkuji za objasnění,tak moje kabrio je trvalá zadokolka s přiřazením přední nápravy. (Něco na způsob třeba frontery jen nemusím ven) Nejspíš to tak nechám jen budu řešit špéru zadního difu přeci jen to bude tahat dřevo.
Alfa Romeo_Lada_Honda_Gilera
Re: Řadící páky v Nivě
Zdravím, jestli jsem to dobře pochopil co tady čtu tak na lehký terén stačí velká paka dobře a uzavřít redukci když je velký terén tak k redukci uzavřít i malou páku a uzavře se i uzávěrka.
majitel který mi nivu prodal říkal že když uzavřu uzávěrku a redukci tak se nemá moc zatáčet že hrozí poškození je to pravda ? a pokud to co jsem napsal je blbost tak mě prosím opravte děkuji
majitel který mi nivu prodal říkal že když uzavřu uzávěrku a redukci tak se nemá moc zatáčet že hrozí poškození je to pravda ? a pokud to co jsem napsal je blbost tak mě prosím opravte děkuji