No, je to otázka. Třeba šestnáctku mám odhlučněnou nadstandardně (palubní deska zespod včetně dvířek kastlíku, středový panel, střecha, 2x podlaha atd) a je to nanic, protože problém je v motoru. Hodně taky udělá použitý výfuk a detaily, jako je utěsnění díry v podlaze u převodovky/ruční brzdy. Takže u mě je to přesně naopak - patnáctka ve standardu je proti tomu o třetinu tišší. Sedmička má palubku robustnější a víc vsunutou do interiéru = lepší odhlučnění.
Osobně bych hledal příčinu v nastavení motoru (jaké jsou tam svíčky, jak je nastavený předstih) a co je tam za další příslušenství (karburátor, čistič vzduchu - dlouhý plastový násos vs krátké plechové víko atd). Protože OZON je objektivně tišší už z podstaty věci, kdy směs proudí malou klapkou první komory doplňovaná velkým obtokovým kanálem volnoběhu, který to substituuje někde do 3500 otáček. U Weberu na to šlápneš a motor zahučí, protože ti jde všechno hlavní dávkovací soustavou přímo. Pak jsou tu věci jako trvale poháněná vrtule do roku 75 a jiná konstrukce čumáku, kdy sedmička má širší kapotu, tudíž větší plochu pro odhlučnění. A další dílčí prvky modernizace, které ve výsledku snižují hluk celkově a člověk má pocit, že je to motorem - např. plná přední boční okna, kde nezafukuje jako trojúhelníkem...
Důležitá věc na závěr - jde především o celkový stav. Kamarád měl dvě 2101, obě auta z roku 1973, jedno mělo najeto 38 000 km a druhé lehce přes 40 000 km a bylo v tom ticho. Motor, převodovka, kardan, diferenciál - to všechno začne být po 100 000 km slyšet. Neuděláš nic.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)