Ahoj,
sice nemám Cross (viz můj podpis), ale jsem zakladatelem vlákna "čekání na SW/Cross", kde se spousta věcí probírala. Motor je stejný v kombíku jako v sedanu (21129), v mé současné životní situaci mi sedan "stačí", je elegantnější atd. Minulé auto bylo 21113 (motor 21123) od nova a začínal jsem na 2107, paralelně s tátovou 2105 a můžu taky porovnat s Priorou, která se nedávno přestala vyrábět a kterou si táta koupil jako mladou "ježděnku" s cca 10-15 tisíci jako roční auto (motor 21126 E4).
Všechny tři výše popisované motory jsme měli od nova (21126 téměř od nova) a vždycky platilo, že motor si "sedá" víc než oficiální záběh, který je 3500 Km, Vestí motor mi ožil po 15000 km prohlídce s 5W olejem (v Šlapanicích v 3500 dali 10W) a s tím, že tankuji výhradně polskou 98 a pokud musím v ČR tak Vervu 100. Výsledkem je postupné snižování spotřeby (prvních 15 tisíc průměr 7,5 L/100) - k čemuž přispívá i cílená snaha o ekonomickou jízdu. Na druhou stranu při dálničních 160-180 km/h spotřeba vesele leze přes 8 a blíží se k 9. Čili spotřeba klasicky záleží na jízním stylu a především na průměrné rychlosti. A ze začátku nepropadat panice z relativně vyšší spotřeby.
Stran výkonu - pokud se nechceš honit s Tommelovou Priorou, tak to stačí. Po Praze (s jetterem který zrychlí odezvu na plyn, ale bez chipu) v klidu na křižovatkách ujíždím téměř čemukoliv, narozdíl od turbobenzínů Vesta táhne plynule celkem od spoda a narozdíl od nafty jde dál nahoru do otáček (i když by průběh mohl být ještě lepší). Čili v reálném provozu jsem s Vestou (pokud nejedu na spotřebu) dejme tomu v nejrychlejších 5% Pochopitelně, auto něco váží a 106 koní není 300 koní ...
Motor je evoluce starého Samaráckého, který byl pověstný výkonem a nízkou spotřebou, jako vrchol evoluce mi přešla ta Euro3 21123 v desítce, 21126 už trochu víc žrala, ale zase líp tahá no a 21129 ve Vestě je zase přiškrcená e-plynem a euronormami. Zatím jsou zkušenosti všech celkem krátké, ale historie motorů 2112x naznačuje, že s motorem by problém být neměl.
Jediné co je třeba zvážit, že počet kvalitních servisů je nižší než u jiných značek a v ČR se dají pohodlně spočítat na prstech jedné ruky a co jsem tak pochopil tak na SK max dvou rukou
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Jinak při pohledu zpět na náš výběr - známí v horách (důchodci, žádná velká akce) jezdí s dusterem za 9 na 100 a u Tipa nám vadilo jaké je ošklivé
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.A i u fokusu je to o tom (podobně jako P301) že za ty peníze kupuješ nejlevnější výrobek dané automobilky, kdežto v případě Lady je to vlajková loď, takže se a-priori nesnaží na všem ušetřit
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Osobně bych po necelém roku klidně "stejnou chybu" zopakoval.
Stran MMS, ten od výrobce má své mouchy, ale existují alternativy, které mají sice mouchy jiné, ale celkově jsou výrazně schopnější. Takže pokud Ti stačí manuální klima (mně ne, já jsem byl zmlsaný z 2111ky co měla automatickou poloklimu), nepotřebuješ přední vyhřívané sklo (výborná věc), umíš si koupit hliníková kola a znáš někoho, kdo umí namontovat couvací kameru, tak bych šel na Tvém místě spíš do varianty Ice.
P.S.: koukám, že mezi tím něco napsal i grafi, ale zase to máš ze dvou stran
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)