Takže mám za sebou týden provozu auta s novými agregáty
. Spousta věcí ještě není dodělaných, budu na tom pracovat postupně
. Docela dost bojuji po ránu s převodovkou. Nechal jsem tam totiž olej, který v převodu byl z fabriky. To musí být něco šíleně hustého. Za studena je problém nejen zařadit, ale i vyřadit. Po ohřátí převodovka řadí naprosto hladce. Tudíž objednán olej 75w-90 a v dohledné době jej musím vyměnit. Trošku si zvykám na posunutou kulisu řazení směrem k řidiči a samozřejmě na pátý kvalt. Ten je stejně využitelný až od 70-80km/h.
Auto jinak letí naprosto úžasně, řekl bych až moc vzhledem k podvozku a OR34
. Motor má krásný zátah při rozjezdech, jde pěkně plynule plout poklidnou jízdou bez vytáčení motoru, ale přesto rychle. Motor se ale vůbec nebrání ani temperamentní jízdě s vytáčením motoru. Do 3500 otáček se relativně nic neděje, pak se otevře druhá komora a motor začne tahat jako šílený. Do kolika otáček bude použitelný zatím nevím, ale do těch 5,5 tis. jde jako nic a nevypadá, že by končil. Až to ještě trochu nechám sednout, dodělám kontrolku řazení tak zkusím, co to umí.
V žigulu tolik koní je fakt znát, 100km/h je tam jako nic. Když jsem doteď jezdil s 1200 plný plyn všude, vytáčením motoru do bezvědomí, tak s tímhle už bude třeba začít jezdit opatrně
.
Zkusil jsem napojit i lambdu, směs se pohybuje v celém spektru kolem 1,05, při jízdě na lehký plyn 1,1, ve vysokých otáčkách je rovna 1. Trošku to asi přibohatím a uvidím
. Hlavně ten spodek mě příjde takový nervózní ten motor...
Orientačně jsem se díval i na spotřebu, za ten týden jsem nalítal 200 km(vesměs pojíždění po městě a samozřejmě neustálé zkoušky jak moc to jede
) a spotřeba je 8,1l/100km. S podobnou spotřebou jsem jezdil i s 1200 ve stejném provozu.
El.sahara zatím není zapojená, přesto si auto drží bezproblému stabilní provozní teplotu(kromě delšího stání na volnoběh po delší jízdě).