VAZ 2101 - 1981
Moderátor: Moderátoři
Re: VAZ 2101 - 1981
Mam pocit, ze vahadla su rovnake..akurat od nejakeho roku sa vyrabaju vahadla a nastavovacie sroby s priemerom gulicky 11mm namiesto 12mm...alebo opacne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Takže se uvolnilo místo na brzdě a tím pádem došlo ihned k montáži mého motoru . První start, motor chytl na otočení, ale mazací tlak nikde. Takže stop a hledat chybu. Odšroubuji filtr a ten plný oleje. Kontrola budíku, v pořádku. Kde by mohl být problém? Další start, zda dojde k natlačení oleje, ale nic...Povolím filtr, točím s motorem na startér, ale žádný olej se neobjevuje. OK, vana dolů, čerpadlo ven...a chyba nalezena. Střihnutá hřídel a zadřené čerpadlo. Dobře říkám si, stalo se, přece jen je to tuningové čerpadlo ze dvou dílů a nemuselo to úplně sedět. I když čerpadlo jsem zabíhal vrtačkou před montáží. Druhý den teda cesta do Otrokovic pro novou hřídel. Nová hřídel namontována, špona z čerpadla zabroušena, test čerpadla na vrtačce, tenkokrát i v oleji...čerpá perfektně, bezproblému několik minut. Montáž do motoru, zadeklování vany, start...a tlak zase nikde. Během chvíle navíc velmi nepříjemný, zadírající se zvuk. To už mi do smíchu nebylo vůbec....s vidinou, že už se to někde chytlo na klice jsem měl chuť to odvést do sběru. Po uklidnění jsem sundal vanu, vytáhnu čerpadlo a co? Zase zadřené. Ten zvuk vydávala hřídel čerpadla, na které prokluzovaly nalisované kola. Tentokrát se naštěstí nestřihla hřídel. Čerpadlo se zadřelo úplně stejně jako poprvé. S kolegy přemýšlíme nad příčinou...u takto jednoduché věci, na které nemá co nefungovat se problém hledá těžko. Tak tedy znovu zabroušení špony v čerpadle, přehození ozubených kol a výměna náhonu čerpadla. Montáž do motoru a zkouška ještě bez vany, jen s kyblíkem s olejem. Točím na startér a tlak nikde, olej v nádobě neubývá. Divné...povoluji filtr, zase startér a olej proudí ven...takže! 2x zadřené oleje čerpadlo kvůli neprůchozímu filtru! Nechápu, jak je to možné, ale je to tak. Po výměně za jiný filtr motor maže po pár vteřinách od startu...Dva dny strávené zbytečně kvůli filtru...
Díky tomu, že čerpadlo jsem musel 2x zabrušovat už není vůle kol ke stěně jak by měla být, nicméně i tak dosahuje čerpadlo slušných hodnot - volnoběh 1,2baru, 1500 otáček 2,5 baru, 2000 otáček 3,5 baru a 3000 otáček 4,5 baru. Pak začíná působit redukční ventil ale tlak se ještě zvyšuje k 6 barům...
Motor jinak zatím běží poměrně bezproblému, má za sebou základní nastavení a asi 10 hodin záběhu. Začátkem týdne proběhne kompletní doladění a následné odbrždění motoru. Potom ještě případné doladění dle grafu.
Díky tomu, že čerpadlo jsem musel 2x zabrušovat už není vůle kol ke stěně jak by měla být, nicméně i tak dosahuje čerpadlo slušných hodnot - volnoběh 1,2baru, 1500 otáček 2,5 baru, 2000 otáček 3,5 baru a 3000 otáček 4,5 baru. Pak začíná působit redukční ventil ale tlak se ještě zvyšuje k 6 barům...
Motor jinak zatím běží poměrně bezproblému, má za sebou základní nastavení a asi 10 hodin záběhu. Začátkem týdne proběhne kompletní doladění a následné odbrždění motoru. Potom ještě případné doladění dle grafu.
Re: VAZ 2101 - 1981
No ty vole .... co to bylo za značku filtru?
Podobně jsem se natrápil na Trimphu Spitfire. Motor po složení nemazal, spousta zkoušení, vana dolů, čerpadlo OK ... nakonec jsem si všiml, že ti kokoti nemají u nového olejové čerpadla zajištěné ozubené kolo na hřídeli. Namontováno pouze s přesahem. A jak jsem na olejové čerpadlo nasazoval rozdělovač, asi jsem se úplně netrefil do drážky (nemají tisícihran, ale jen zářez) a hřídel popotlačil dolů. Taky to byla spousta nadávek a strach o motor.
Motor vypadá moc pěkně, prostě profi prácička
Podobně jsem se natrápil na Trimphu Spitfire. Motor po složení nemazal, spousta zkoušení, vana dolů, čerpadlo OK ... nakonec jsem si všiml, že ti kokoti nemají u nového olejové čerpadla zajištěné ozubené kolo na hřídeli. Namontováno pouze s přesahem. A jak jsem na olejové čerpadlo nasazoval rozdělovač, asi jsem se úplně netrefil do drážky (nemají tisícihran, ale jen zářez) a hřídel popotlačil dolů. Taky to byla spousta nadávek a strach o motor.
Motor vypadá moc pěkně, prostě profi prácička
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Byl to starý originální, sovětský filtr 2101...mám jich plnou bednu, běžně je používám a dosud bezproblému . Teď přemýšlím, jestli je zahodit všechny nebo jak rozeznat dobré a špatné.
Jinak díky za pochvalu, snad už bude všechno v pořádku..a samozřejmě jsem zvědav kolik koníků tam bude .
Jinak díky za pochvalu, snad už bude všechno v pořádku..a samozřejmě jsem zvědav kolik koníků tam bude .
Re: VAZ 2101 - 1981
Nemají ty staré filtry u vstupu takovou divnou membránu? Jestli se dlouhým skladováním nepřilepila.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Máme odbržděno Karbec je zatím nastavený na chudší směs, doladění pak provedu až v autě s pomocí širokopásmové lambdy. Tudíž ve výkonu je ještě rezerva, pokud se mu přidá palivo . Mým přáním bylo, aby motor měl alespoń stejný výkon jako rallyová 1600, kterou jsme brzdili před rokem(osazena dvojitými Webery, atd). To se podařilo a motor má i se sériovým karburátorem vyšší výkon, konkrétně 120 koní v 5800 otáčkách a 165 Nm v 4200 otáčkách . Dovolil jsem si pro porovnání zakreslit výsledné křivky do grafu současných motorů Lada 1.6 a 1.8 z Vesty.
Za mě spokojenost, uvidíme, jak to bude hýbat s autem .
Za mě spokojenost, uvidíme, jak to bude hýbat s autem .
Re: VAZ 2101 - 1981
Kraaasa, len pridam tolko, ze ked som čipoval moju 1,9, tak som prostrednictvom obmedzovaca maxima krutiaceho momentu hladal hranicu, ktoru motor dosahuje. Dostal som sa medzi 170-180Nm, a to bez upravenej hlavy. Takze osobne si myslim, ze ak to odladis pomocou sirokopasmovky a pouzijes karburator Solex (ktory sa da velmi dobre odladit, lepsie ako Weber ci Ozon), tak pojdes s hodnotami omnoho vyssie
Ak este mozem radit, tak pravdepodobne budes potrebovat dost vysoku hodnotu vzdusnika, okolo 190. Nestretol som sa s takymi velkymi vzdusnikmi na solece. Na solexe sa to da spravit tak, ze origo vzdusnik prevrtas napriklad 3mm vrtakom a do horneho veka narezes zavit a osadit vzdusnik z webra
Ak este mozem radit, tak pravdepodobne budes potrebovat dost vysoku hodnotu vzdusnika, okolo 190. Nestretol som sa s takymi velkymi vzdusnikmi na solece. Na solexe sa to da spravit tak, ze origo vzdusnik prevrtas napriklad 3mm vrtakom a do horneho veka narezes zavit a osadit vzdusnik z webra
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Do Solexu určitě nepůjdu, mě se líbí Ozon, znám ho už velmi dobře a s překopaným podtlakovým systémem druhé komory funguje super
Trysky si případně převrtávám dle potřeby, v práci máme seřizovací stolici Jikov, takže není problém vyrobit jakoukoliv velikost naprosto přesně.
Uvidíme až bude motor v autě, pak si s tím určitě ještě pohraju .
Docela mě překvapilo, že pro slušný chod a dobré emise vyžaduje motor základní předstih 15*.
Trysky si případně převrtávám dle potřeby, v práci máme seřizovací stolici Jikov, takže není problém vyrobit jakoukoliv velikost naprosto přesně.
Uvidíme až bude motor v autě, pak si s tím určitě ještě pohraju .
Docela mě překvapilo, že pro slušný chod a dobré emise vyžaduje motor základní předstih 15*.
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Dnes úspěšně absolvována STK . Průběh měření emisí ani nebudu popisovat, prostě to prošlo aniž by se zvedla kapota...STK v pohodě, jen poznámka, že když jsou ty čepy řízení původní, tak bych je měl preventivně vyměnit, ačkoliv jsou v pořádku, no...A pochvala za brzdy, rozdíl do 5% jak předek tak i zadek....
Sotva jsem dojel z technické, tak jsem se do toho pustil
O víkendu snad zase jezdím
Sotva jsem dojel z technické, tak jsem se do toho pustil
O víkendu snad zase jezdím
Re: VAZ 2101 - 1981
Nie som si isty, ze je vhodne to sem takto verejne pisat, ale tak je to ciste Tvoja vec
Som zvedavy hlavne na to ked to zacne jazdit. Mame tu malo takto profesionalne spravenych motorov
Som zvedavy hlavne na to ked to zacne jazdit. Mame tu malo takto profesionalne spravenych motorov
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: VAZ 2101 - 1981
Když to tady tak pozoruju mám chuť tu svou 1.8 rozebrat a udělat jí pořádně
Moc pěkná práce,držím palce ať chodí!
Moc pěkná práce,držím palce ať chodí!
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Tak dnes se podařilo dokončit instalaci motoru do auta...nejvhodnější počasí jsem si na to teda nevybral, ale co se dá dělat Samozřejmě to nebylo jen tak a objevilo se pár problémů. První problém - montáž převodovky. Zakoupený nosník na 5 kvalt nepasoval. Měl příliš velký oblouk na výfuk, který se nevešel do tunelu a celkově měl zajímavé tvary. Nepodařilo se mi nikde na internetu najít, pro jaký typ by mohl být, takže kdo ví, co to z Ruska přišlo...Naštěstí se mi podařilo druhý den sehnat správný nosník v Šenově, takže převodovka na místě. Dalším problémem bylo dostat motor na převodovku. Rozteč pro válečky na převodovce byla o chlup jiná než na motoru(nebo byla až moc přesná). Nakonec pomohlo až ,,nalisování,, motoru na převod pomocí závitové tyče.
Další drobnost...ten krásný kryt svodů, který jsem nechal udělat je super...akorát nejde sundat když je motor v autě . Nevadí..Zkouším tam nacpat startér, marně. Nevychází kolem svodů! Startér nejde přišroubovat, protože se opírá o svody. Což mě teda dostalo, protože bych očekával, že tam bude sedět bezproblému i velký startér z klasiky. No nic, budu muset koupit nový, malý startér. Podařilo se mi najít inzerát na nový startér z vedlejší vesnice. Takže hned pro něj a namontovat. Velikostně jako motorek stěračů, váhově podobně. To snad ani nemůže fungovat .
Ostatní věci šly poměrně v klidu, překvapilo mě, jak pěkně sedí výfuk Stinger pod autem...to se jim opravdu povedlo. I montáž oproti originálu byla hračka.
Obával jsem se montáže elektrické sahary do auta. Všude jsem četl, že je nutné řezat čelo, atd. Což se mi vůbec nelíbilo a jsem rád, že se montáž nakonec obešla bez řezání. Ventilátor jsem ohnul co nejblíže k chladiči, kolem řemenice vodní pumpy trošku odlehčil držák. A pasuje úplně super .
Proběhl zkušební start motoru, doplnění vody do chladiče, kontrola kapalin a toť zatím vše. Zvuku startéru jsem se obával a po otočení klíčku jsem zjistil, že oprávněně. Oproti tomu typickému, hrubému, žiguláckému zvuku bulharského startéru má laciný, hračkoidní zvuk jako Felicia . Ale budu si holt muset zvyknout.
Zatím je dost věcí zapojena jen provizorně, zítra ještě musím dodělat řadící páku v interiéru a pokusím se o testovací jízdu . Zítra přidám i více fotek, dneska už jsem měl tak omrzlé ruce....
Další drobnost...ten krásný kryt svodů, který jsem nechal udělat je super...akorát nejde sundat když je motor v autě . Nevadí..Zkouším tam nacpat startér, marně. Nevychází kolem svodů! Startér nejde přišroubovat, protože se opírá o svody. Což mě teda dostalo, protože bych očekával, že tam bude sedět bezproblému i velký startér z klasiky. No nic, budu muset koupit nový, malý startér. Podařilo se mi najít inzerát na nový startér z vedlejší vesnice. Takže hned pro něj a namontovat. Velikostně jako motorek stěračů, váhově podobně. To snad ani nemůže fungovat .
Ostatní věci šly poměrně v klidu, překvapilo mě, jak pěkně sedí výfuk Stinger pod autem...to se jim opravdu povedlo. I montáž oproti originálu byla hračka.
Obával jsem se montáže elektrické sahary do auta. Všude jsem četl, že je nutné řezat čelo, atd. Což se mi vůbec nelíbilo a jsem rád, že se montáž nakonec obešla bez řezání. Ventilátor jsem ohnul co nejblíže k chladiči, kolem řemenice vodní pumpy trošku odlehčil držák. A pasuje úplně super .
Proběhl zkušební start motoru, doplnění vody do chladiče, kontrola kapalin a toť zatím vše. Zvuku startéru jsem se obával a po otočení klíčku jsem zjistil, že oprávněně. Oproti tomu typickému, hrubému, žiguláckému zvuku bulharského startéru má laciný, hračkoidní zvuk jako Felicia . Ale budu si holt muset zvyknout.
Zatím je dost věcí zapojena jen provizorně, zítra ještě musím dodělat řadící páku v interiéru a pokusím se o testovací jízdu . Zítra přidám i více fotek, dneska už jsem měl tak omrzlé ruce....
Naposledy upravil(a) koprfilmtatra dne sob bře 17, 2018 20:59, celkem upraveno 1 x.
Re: VAZ 2101 - 1981
Original starter ma problem pretocit motor s velkym kompresnym pomerom(nad 10:1 takmer bez sance), takze ten lacny felicioidny zvuk je vcelku akceptovatelny
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: VAZ 2101 - 1981
Náhodou - ten feliciodní jsem měl taky v 1,7čce, chvíli i v 1,8 a točil líp než originál. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´