Zrychlení 0-100 - metodika

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4046
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Georgius »

Ahoj,
nikde se mi to nedaří najít (možná blbě hledám) - existuje nějaká ofíko metodika na měření zrychlení z 0 na 100 ? Jakože vozidlo jen s řidičem, ale plnou nádrží a nevyházenými ostatními sedačkami ;-), jestli roztahovat z klidu na dvojku, nebo s řazením 1->2 nebo třeba s předepsaným řazením za 3, nebo je to prostě nejlepší výsledek, jaký z daného vozidla X testovačů vyrazilo :?: Protože s řazením do hry vstupuje docela dost parametrů od převodovky, což je sice nefér vůči motoru, ale zase odráží trochu víc realitu ... :dontknow:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Cory »

Pokial ide o testovanie vlastneho vozidla kvoli otestovaniu prinosu nejakej upravy, je uplne jedno aky sposob zvolis, hlavne pouzivaj stale rovnaky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4046
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Georgius »

To chápu, ale šlo mi o porovnání s "továrními hodnotami", ono reálně bude spíš zajímavé porovnat opravdový rozdíl zimní 15" plecháče letní 16" liťáky na úplně jiných (a navíc letních) gumách.

OT: zjistil jsem, že při "zeleném módu" forsáže (=jetteru) mi do řízení v zatáčkách nějak moc kecá ESP :lol:, oni psali, že se to na zimu má vypnout ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Majo »

To si sa zlakol ked som napisal, ze Ti to Tommel s Priorou natrie, tak ides trenovat? :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4046
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Georgius »

Tak na ruských videích to Priory Vestám natírají celkem rutinně a s přehledem, ale k nám se naštěstí Priory s 21129kou nevozily ;-). Spíš by mne ale zajímala ta "oficiální metodika", protože v rámci prvních testů jetteru (na pohodu, s přeřazením 1-2-3 bez vytáčení na hranici dovolených otáček) mi to vyšlo "na oranžovou" dal na zimních 15kách 11,55 s (viz tady), s tím že oficiálně se píše 11,2 což mi při ostřejší jízdě 1-2 s jetterem "na zelené" přijde celkem reálně dosažitelné (ale ještě jsem neměl čas si hrát), na druhou stranu u Prior píšou 11,5 a vůbec to neodpovídá realitě ruských Prior mazajících si Vesty na chleba ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Luky »

Jednou to tu někde zmínil tuším Luděk. Jestli se správně pamatuju, tak to je osádka 2 dospělých mužů a 50kg zátěž v kufru...tehdy jsem na to čuměl jak péro z gauče, takže si buď dělal srandu a já mu to zbaštil, nebo to tak fakt je :D
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Luděk Musil »

JAAA :?: :?: :?:
No ... možná, ale :scratch: :scratch: to už musí bejt let :D :D .
A pokud jsem něco takovýho říkal - tak to bylo o štyrech 80-kilovejch a 50 kilech v kufru :idea: při testu 0- 100 pro model 2101 a 21 sec.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od uha2324 »

jednoznacna metodika neexistuje.
dle CSN za komousu to fakt byly dve osoby na prednich sedackach a 50kg v kufru, motor se vytacel vzdy do otacek max. vykonu a pak se radil tezsi stupen, tudiz vetsinou 1-2-3 a bylo tam 100km/h. teplota, tlak a vlhkost myslim stanovena nebyla, jen jeste motor musel byt zahraty na provozni teplotu.
metodik je hodne - ISO, SEA, atd.
v amaterskych podminkach bych se tim moc netrapil, uz jen mereni aktualni rychlosti ma dost velkou odchylku.
v auto-motor und sport resili zda zacatek mereni je kdyz sepne zelena na semaforu (reakce ridice nez pusti spojku je zhruba plus 0.3sec), nebo kdyz se zacnou tocit kola (dalsi 0.1sec ztracena kvuli pruznosti celeho systemu), a nebo kdyz se zacne hybat vuz :mrgreen: - u super-sportovnich vozu tohle dela hodne, tam uz je cenna kazda desetina :lol: a to se do toho da jeste zamotat launch system a je z toho velka veda.
takze bych se tim opravdu moc netrapil a treba bych to meril dle starych CSN norem ktere jsou pro amaterske mereni zcela dostacujici.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Luky »

Luděk Musil píše:JAAA :?: :?: :?:
No ... možná, ale :scratch: :scratch: to už musí bejt let :D :D .
A pokud jsem něco takovýho říkal - tak to bylo o štyrech 80-kilovejch a 50 kilech v kufru :idea: při testu 0- 100 pro model 2101 a 21 sec.
L.
Jo jo jo, to je přesně to, co mě zaujalo :D . Dávno to není, max. pár let :lol:

Taky je problém v tom, že budou, třeba nevelké, rozdíly mezi jednotlivými šoféry...takže se průměrovalo více jízd s více šoféry?
V Mnicháči si na to můžeme vyhradit plochu po sprintech a udělat třeba 50 jízd 0-100 od každé motorizace a průměrovat :mrgreen:
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Naprosto zásadní otázka dneška :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Marťas »

Luky píše:Taky je problém v tom, že budou, třeba nevelké, rozdíly mezi jednotlivými šoféry...
Jo, třeba někdo řadí na vyšší rychlostní stupeň v 1800 ot/min :lol:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Marek »

Chlapci, chlapci. Loni jsem tu odlaďoval starou 2101 s motorem 1,7 na karburátoru. Vůz zatížen mnou (142 kg) a kamarádem (123 kg) jel na stovku za 9,6. Zkuste mě s těmi vašimi moderními stroji přesvědčit o tom, že je vám ta elektronika k něčemu dobrá.
Ten motor 1,7 měl pouze mírně sníženou hlavu, čímž se dostal na stupeň komprese někam 9,8:1 asi. Nic víc. Být víc prostoru a času, dostal bych ho na stovku pod osm vteřin.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11607
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Cory »

Marek píše:Chlapci, chlapci. Loni jsem tu odlaďoval starou 2101 s motorem 1,7 na karburátoru. Vůz zatížen mnou (142 kg) a kamarádem (123 kg) jel na stovku za 9,6. Zkuste mě s těmi vašimi moderními stroji přesvědčit o tom, že je vám ta elektronika k něčemu dobrá.
Ten motor 1,7 měl pouze mírně sníženou hlavu, čímž se dostal na stupeň komprese někam 9,8:1 asi. Nic víc. Být víc prostoru a času, dostal bych ho na stovku pod osm vteřin.
Pod elektronikou myslis co? Vstrekovanie alebo pomocne systemy?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4046
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Georgius »

Marek píše:Chlapci, chlapci. Loni jsem tu odlaďoval starou 2101 s motorem 1,7 na karburátoru. Vůz zatížen mnou (142 kg) a kamarádem (123 kg) jel na stovku za 9,6.
To je úctyhodné, ale na druhou stranu, kolik váží 2101 a jaký je výkonový rozdíl mezi originálem a 1,7kou - vždyť do má o polovinu větší objem (když nic jiného, sníženou hlavu teď neřeším), kdyby se do vesty dal o polovinu objemnější motor (2,4ka s odpovídajícím litrovým výkonem) tak imho těch 9,6 dá s prstem v nose - ona už ta 1.8ka má papírově o vteřinu méně než 1.6 (a to je motor, který se tam standardně dává, že ...)
Marek píše:Zkuste mě s těmi vašimi moderními stroji přesvědčit o tom, že je vám ta elektronika k něčemu dobrá.
Tak podle mně je od samého začátku elektronika dobrá jen k tomu, aby vozidlo vyhovělo emisním normám (a možná trochu míň žralo), na zbytek je tu karburátor a zdvihový objem ;-).
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrychlení 0-100 - metodika

Příspěvek od Luděk Musil »

Jo, to asi jo, je to pěkný výkon.
Přidám pár technických parametrů:
Motor 1200 ccm/44 kW, motor 1700/63 kW už tady vidíme (téměř) 1,5 násobek výkonu, asi tam zůstal dif 4,3 a tam bych viděl (dle kalkulačky) dalších 10%.
Hmm ... prostá aritmetika by říkala, že cca 12,5 vteřiny, ale to je aritmetika. Papírově se výkonové parametry kontra zrychlení u jednotlivých kubatur zase až tak moc neliší (od cca 21 sec po nějakých 17 ?).
Ale jestli jste naměřili těch 10 sec - tak potom je to opravdu kvalitní výkon.
A ještě poznámka k tý elektronice - ta je na (seriovým) autě opravdu dobrá a naladěná jen k tomu, aby snižovala emise a spotřebu L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“