VAZ 2101 - 1981
Moderátor: Moderátoři
Re: VAZ 2101 - 1981
Tak ja frezujem kazde jedno sedlo (po vymene voditok je to nutnost), podsvecujem kazdy jeden ventil a po zapastovani skusobne poskladam a testujem tesnost
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: VAZ 2101 - 1981
V rusku milimeter ziadna miera
Tiez mam skusenost, ze je neyhnutne v podstate akykolvek vyrobok pred namontovanim este rozobrat a nielen skontrolovat ale takmer vzdy aj opravit/upravit. A nezalezi ci je original/rusky/ukrajinsky/madarsky....
Tiez mam skusenost, ze je neyhnutne v podstate akykolvek vyrobok pred namontovanim este rozobrat a nielen skontrolovat ale takmer vzdy aj opravit/upravit. A nezalezi ci je original/rusky/ukrajinsky/madarsky....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: VAZ 2101 - 1981
Právě. Toto mě osobně tak znechutilo, ale tak strašně moc, že už mě to nebaví. A nevím jak vás ostatní, nicméně mě irituje platit za tenhleten šunt a dopředu vědět, že to zase nebude fungovat. To je kromě bezpečnosti zásadní důvod, proč už tyhle šunky nelze provozovat jinak než jako veterány na pár stovek až tisíc kilometrů ročně. Nicméně přeji pevné nervy a úspěšné dokončení projektu.Majo píše:Tiez mam skusenost, ze je neyhnutne v podstate akykolvek vyrobok pred namontovanim este rozobrat a nielen skontrolovat ale takmer vzdy aj opravit/upravit.
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Kvalita dílů je různorodá, je mezi nimi třeba hledat a najít kvalitní výrobky. Nebo shánět sovětské originály, které jsou ještě poměrně dostupné v inzercích a jsou téměř vždy nejkvalitnější. A ty díly, které jsou k dostání u nás jsou zase velmi rozdílné kvality oproti tomu, co lze sehnat na východě.
Jedinou útěchou může být, že ty díly alespoň tolik nestojí...
Já jsem dnes vstoupil do třetí stovky kilometrů
Jedinou útěchou může být, že ty díly alespoň tolik nestojí...
Já jsem dnes vstoupil do třetí stovky kilometrů
Re: VAZ 2101 - 1981
Ze to moc nestoji me vubec neutesuje, protoze cas s tim straveny je vetsinou drazsi, nez by byl ten dil, kdyby ho udelali poradne.
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Parada, akurat to sanie tepleho vzduchu je v nasich zemeposnych sirkach zbytocnost...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Jelikož tam budu dávat termoklapku ze Samary, tak se přípojka na teplý vzduch využije
O víkendu bych snad měl mít hotový mezikus na sání/karburátor, potom ještě načasovat a koncem měsíce snad už na motorové brzdě .
O víkendu bych snad měl mít hotový mezikus na sání/karburátor, potom ještě načasovat a koncem měsíce snad už na motorové brzdě .
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Téměř hotovo Po docela náročné práci se podařilo dostat karburátor do polohy jako na originálním sání. Když se povedlo vyrobit podložku napoprvé naopak, radostné to moc nebylo , ale podařilo se vše zachránit.
Těsnění mezi sání/svody a hlavu jsem nechal vyrobit na zakázku u Kaliny s patřičnými rozměry kanálů. Jedinou obavu mám, aby to dobře těsnilo..zejména pak vodní kanálek mezi sacími kanály. Koupil jsem také lepší spony na veškeré hadice na motor, zejména pak na silikonové na vodu.
Po neustálých problémech s benzínovými hadice Made in EU(a to nejen u žigulíku), které se rozpouští, praskají, tvrdnou, atd. se mi podařilo najít palivové hadice pro agresivní paliva, kyseliny, apod., které jsou určeny pro letecký průmysl a vnitřní povrch hadice je z Vitonu. Označení hadice je PETROTEC SAE 30R9, výrobce Continental. Cena 260,-/m vs. 40,-/m klasické je sice o dost vyšší, ale na tomhle je nesmysl šetřit.
Na motoru chybí dořešit ještě pár drobností a během 14 dnů by měl běžet na brzdě .
Těsnění mezi sání/svody a hlavu jsem nechal vyrobit na zakázku u Kaliny s patřičnými rozměry kanálů. Jedinou obavu mám, aby to dobře těsnilo..zejména pak vodní kanálek mezi sacími kanály. Koupil jsem také lepší spony na veškeré hadice na motor, zejména pak na silikonové na vodu.
Po neustálých problémech s benzínovými hadice Made in EU(a to nejen u žigulíku), které se rozpouští, praskají, tvrdnou, atd. se mi podařilo najít palivové hadice pro agresivní paliva, kyseliny, apod., které jsou určeny pro letecký průmysl a vnitřní povrch hadice je z Vitonu. Označení hadice je PETROTEC SAE 30R9, výrobce Continental. Cena 260,-/m vs. 40,-/m klasické je sice o dost vyšší, ale na tomhle je nesmysl šetřit.
Na motoru chybí dořešit ještě pár drobností a během 14 dnů by měl běžet na brzdě .
Re: VAZ 2101 - 1981
Nebolo by lepsie pod tie dorobene stifty navarit kusom materialu a odfrezovat to spolu s dosadacoou plochou?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Teď nevím přesně, co myslíš...
Re: VAZ 2101 - 1981
Toto. Potrubie potom nesedi na rovnej ploche, nie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Sání drží na 4 matkách se svody, ty jsou dotažené napevno. Ty horní dva štefty jsou jen pomocné, dal jsem tam samojistící matice dotažené z lehka, aby nestahovaly sání k hlavě, ale držely sání na páku dolů. Mělo by to být funkční řešení . Samozřejmě bylo by to fajn, mít to dovařené a srovnané, ale...nenapadlo mě to, dobrý postřeh .
Re: VAZ 2101 - 1981
Madari to na webre robia stejne, navarovat sa velmi nedoporucuje kvoli teplotnym zmenam materialu... aspon tym ma vsetci strasili ked som prevaral uchyt na snimac vacky z mpi hlavy na staru....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: VAZ 2101 - 1981
Dneska jsem se pustil do časování motoru . Po chvíli však nastal problém - nešla na několika ventilech nastavit ventilová vůle. Šrouby byly zašroubované na doraz a vůle nikde. Začal jsem tedy s přeměřením vačky, následně výměnou domku za nesnížený, atd. Nakonec jsem přišel na problém - sada vahadel, kterou jsem koupil obsahovala 4 vahadla 2101 a 4 vahadla 21214. Na první pohled se nijak neliší a ani jsem neměl tušení o existenci dvou typů vahadel, takže jsem první začal nadávat, že rus neumí ani ty vahadla udělat pořádně. Vahadla 21214 však nedosednou úplně na šroub nastavení ventilu a problém je na světě. Po výměně vahadel bylo načasování otázkou chvíle .