Teepeho LADA NIVA

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

Prosím o radu.
Diagnostika ohlásila závadu čidla polohy vačkového hřídele, mám nové a výměna je na pár minut...
Jenže.
Starému čidlu jsem uloupl vrchní část, váleček mi zůstal v hlavě. Pokus vlepit do válečku tavnou pistolí šroub a zbytek za něj vykroutit ven se mi nepovedl. Lepidlo to neudrží. Místa a dostupnosti je tam navíc poskrovnu.
Váleček mi jde povytáhnout o cca milimetr a pak v hlavě za něco pevně drží, taky s ním přestane jít otáčet.
Prosím, kdo má v paměti jak to uvnitř vypadá, může být na válečku uvnitř nějaká karbonová úsada a mám šanci to nějak ještě vyvrklat ven? Nebo může být čidlo nějak uvnitř deformované a nezbyde mi než to oddedklovat a řešit příčinu uvnitř?
Se změtí X hadic přes motor (navíc LPG, vstřiky) se mi do toho pochopitelně nechce. :twisted:
Předem děkuji za info chci si ušetřit čas, práci a starosti.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Cory »

Cidlo ma na sebe O-kruzok. Ten to zvykne drzat. Da sa to vybrat aj zvutra, staci zhodit dekel ventilov
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

Problém s vyndáním čidla: Celé se uvnitř hlavy nafouklo, vytáhnout ho zvenku nebyla šance. Zkusil jsem ho uvnitř horkovzduškou nějak rozehřát, čímž se celá situace ještě zhoršila, takže jsem prostor pod čidlem vycpal hadry a čidlo lístkem z pilky na železo ořezal natolik, že šlo vypáčit ven. Nové čidlo asi 600kč a od té doby motor chodí dobře. Diagnostika bez chyb. Před výměnou občas svítila, později přestalo přepínat na LPG.

Aktuálně prosím o radu s brzdami.
Před rokem jsem měnil brzdovou kapalinu, co šlo jsem vyčistil, rozhýbal.
Zadní válečky pod prachovkami oba na stejné straně (pístek dopředu) trochu rosí (asi tak moc, že po roce je pod prachovkou trochu co utřít), vyčištěno, zamáznuto vazelínkou na brzdy, zatím neřešeno.
Vše krásně chodí, odbržďuje, brzdí. Teď přes plískanice se s tím jezdí dost sporadicky.
NIVA musela na třetí STK (poněvadž veliz jí koupil v lednu 2010) a tam se s velkým překvapením ukázal rozdíl zadních brzd až 50%, levé kolo jde míň. Ruční brzda jde perfektně souměrně.
Prohlédl jsem to, obě strany jsou vizuálně stejné (viz ruční brzda), oba válečky (20.64) se na obou stranách hýbou. Vyměnil jsem dozadu trochu brzdové kapaliny, kromě mikrobublinky vlevo, která navíc možná byla z odvzdušňovací hadičky, jsem nic neobjevil.
Se zvedlou zadní nápravou a pomocníkem na pedálu kola "přibržďují" stejně. Víc doma nezjistím.
Nějaký nápad co s tím? :dontknow:
Vím, vyměnit válečky. Auto má 57 500km, teď někdy výročí osmého roku v provozu, brzdová kapalina byla měněná 2013, 2017.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Vašátor »

Podíval bych se, zda není poodlepené brzdové obložení. Buben ho při brždění nabere a kolo najednou brzdí jako ďas - načež na STK řeknou, že nebrzdí druhé kolo. Problém nemusí být v tom že jedno nebrzdí, ale druhé přebržďuje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Majo »

To nafukovanie cidla je bezne. Stalo sa mi to uz 2x
A presne to co pise Vasator je problem vsetkych STK s bubnami...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

Děkuji oběma za shodný tip! Podívám se. :idea:
Díky souměrnému účinku ruční brzdy jsem pakny moc nepodezíral, na první pohled jim nic nebylo a odlepení obložení se mi stalo jen jednou, to když tekl váleček, na P406. :oops:
Pravdou je, že dnes ráno se mi po hooodně dlouhé době připoměla tím, jak někdy v PZ kole při zastavování kovově zaskřípe, ale vždycky jen při prvním přibrždění po vyjetí, tak kéž by to bylo ono.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

Prohlídl jsem to, jediný rozdíl který vidím, že na pravé straně dokonale těsní gufero.
To černý na obložení vlevo zůstává na prstech jako prach, po lehkém přejetí cca 200 šmirglem vypadají pakny jako vpravo.
Pravý buben nemá úplně lesklou třecí plochu (zřejmě jsou to tečky koroze), levý je jako zrcadlo.
Váleček vlevo chodí krásně, oba pístky tlačí pakny současně. Vpravo taky. Fotek mám víc.
Prosím o radu, nechci dělat (kupovat) zbytečnosti. Pakny? Gufero je už kritický? Když to jde na ručku :roll: souměrně???
Přílohy
VPRAVO - brzdí víc
VPRAVO - brzdí víc
VLEVO - brzdí míň
VLEVO - brzdí míň
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Zkus pořádně odvzdušnit to levé kolo, stačí nepatrné množství vzduchu aby brzdilo hůř.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Vašátor »

Ty pakny vypadají moc pěkně i když mastnota je potvora. To jsi měl opravdu nesouběh zadních brzd větší jak 35% ? Nebo tě vyhodili jen tak z principu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Citronidlo
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Citronidlo »

Když jsem si před dvěma lety koupil Nivku, tak na mokru při brždění šel zadek do protisměru. Nekompromisně.
Nejprve jsem vyměnil prasátko za nové (nechtělo se mu chodit, s ním se muselo měnit i vedení od hlavního válce až k němu samotnému), obrušení a odmaštění paken a bubnu, nic jsem nepodcenil. Žádná změna, ať jsem odvzdušňoval, jak jsem chtěl.
Pomohly až nové pakny na onu stranu. A to ty původní vypadaly jeko nové, žádná mastnota nebyla vidět. A to to staré prasátko neteklo.
Ps.: dnes mi to zas jede zadkem do protosměru:)
Ale za tu dobu jsem se poučil, že Niva prostě nemá moderní brzdy, u moderního auta jsem je mazal 2x za rok a bez problémů. Sice najedu Laděnkou cca 2500 km ročně, ale 40 po lesní cestě, ale jak na jaře a na podzim nerozhýbu přední brzdy, tak je problém, zatuhnou. A to klidně i 2x v mezidobí. Zadek jen prostřikuji sprejem, tak by mě zajímalo, co najdu tentokrát.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Majo »

ja som to riesil pred dvomi tyzdnami na 2110:
Prvykrat som sa tam dovalil sebavedomo v piatok poobede a zo zvesenou hlavou odchadzal s nesumernostou jedneho kolesa 68percent, pricom druhe koleso neslo zmerat...
V pondelok rano som tam uz stepoval hned ako otvarali s osustruzenymi druhymi liatinovymi bubnami a za chvilu smutne odchadzal so stejnym kolesom a tusim 28perc nesumernostou. Ked som tam prisiel este v ten den na zaverecnu znovu, tak uz zo mna mali nervy a povedali, ze to musia dako spravit :-D Takze to preslo bez uplatkov, len som si dva krat priplatil 7e za opakovanu skusku...
A vyslo to len tak tak. Nove oblozenia, nove valceky, nove lanka rucnej brzdy a osustruzene bubny. Takze neviem ci som mal krivy naboj alebo aky cert v tom je... ovsem to auto brzdi uplne sumerne a nikam netaha ani na cistom snehu ci lade....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Vašátor »

Jaký je na Slovensku povolený nesouběh zadních bubnových brzd? V ČR je to 35% (tedy alespoň to mi tvrdil technik STK).

Jináč moje Corsa bude mít letos 20let a na TK jsem neprošel jen jednou - a to jsem se zrovna hrabal v zadních brzdách :mrgreen: (bo jsem dělal přední kotouče a desky + zadní obložení (zbytečně, bylo jako nové). Od tý doby na to nešahám a všechno je OK.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Majo »

Na 90% som si isty, ze je to 20% rozhodne nie viac ako 25.

Ono to je prave problem. Spravit brzdy a ist rovno na STK. Nestihnu si "sadnut"
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Teepee »

Děkuji všem za příspěvky!
ad: Luděk O.: před rokem jsem měnil kapalinu, teď jsem to preventivně dozadu na obě strany znovu odvzdušnil, vzduch by tam být už neměl, neměl se tam ani jak dostat (pokud ho nepřisává HBV, chci si koupit odsávačku, místo šlapání).
ad. Vašátor, Majo: Ano, nesouběh byl v rozmezí 30-45%. Technik říkal, že když je to na hraně, tak připojí na pedál siloměr a nechá vytisknout diagnostický protokol, který někdy ještě dokáže vyjít. Ten protokol ukazuje 50%. :shock: Jinak ukazatel rozdílu válců na stojanu běhal tak 30-45%, ale furt v červené.
A jak píšeš, brzdy se mi nezdají opticky zlé, proto si nad tím tak zoufám a nechci třeba jen tak zkusmo měnit válečky a skončit výměnou potrubí, viz Citronidlo a navrch to třeba ani nepomůže!!!
V pátek jsem to ještě koumal po ostřejší jízdě, a LZ brzdí vážně méně - hřeje se méně. A když někde zkusím přišlápnout brzdu víc, není pravidlem, že by se PZ kolo blokovalo první, to je jak kdy, jak je které kolo zrovna zatížené.
Šlo by na chvíli přehodit bubny? Ten pravý je takový sušší hrubší, sem tam nějaká tečka, ten levý je vyleštěný jak zrcadlo a spolu s lehce odlišným vzhledem paken, kdy levá strana je asi pod vlivem lehkého průsaku gufera...???
Celé je to pěkne na prd toto, jsem na STK vždycky se vším prošel :cry: a hlavně mi není jasný, co to s tím přesně je! :twisted: WTF
Přílohy
PZ buben
PZ buben
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teepeho LADA NIVA

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Pokud ti prosakoval do bubnu olej, tak bych zkusil vyměnit pakny, jak nasají olej tak je po nich.
VAZ 1117
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“