přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Moderátor: Moderátoři
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
pánové, děkuji za cenné rady, mám radost, že nemusim motor rozdělávat (už jsem to děal několikrát a baví mi to, jen času se mi nedostává).
Doufám, že mi to v dubnu na emisích nějak nemile nepřipomenou. To sem pak napíšu.
ještě jedna věc - to kovové těsnění mpi výfuk/sání namontované ve fabrice lze použít opakovaně nebo se vždy mění? U karburátorvé verze i spi těsnění ponechávám a myslím, že to není na závadu (pokud tedy enní už moc vypečené nebo drblé).
Doufám, že mi to v dubnu na emisích nějak nemile nepřipomenou. To sem pak napíšu.
ještě jedna věc - to kovové těsnění mpi výfuk/sání namontované ve fabrice lze použít opakovaně nebo se vždy mění? U karburátorvé verze i spi těsnění ponechávám a myslím, že to není na závadu (pokud tedy enní už moc vypečené nebo drblé).
2107 a 21214
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
pouzit druhy krat stejne tesnenie je riziko aj u toho klasickeho, pretoze tie povrchy nie su brusene a jemne nerovnosti sa odtlacia do hlbky a ked ho das druhy krat uz nesadnu rovnako a potom mas na emisiach hlavu v smutku viac ako kvoli nejakemu odpojenemu vyhrevu
a plechove sa stlaci raz, ale druhy krat uz urcite nie, to by povrchy museli byt dokonale hladke.

a plechove sa stlaci raz, ale druhy krat uz urcite nie, to by povrchy museli byt dokonale hladke.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
jasně, díky, plechové jde do hutí, niva dostala nové a 07 je v depozitu, tak jezdí jen ze stodly na dvůr, ta to zatím vydrží.
2107 a 21214
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Teprv ted zacinam zkoumat hlavu se sanim a svody vytazenou z spi. Bylo na ni tesneni z mpi takze nebyly vsechny diry kulate, ale tesnilo to nejak. Taky v tom tesneni byly zaslepene ty ohrivaci dirky co se tu resily a auto s tim jezdilo normalne i s Lpg, ale nemel jsem moznost to porovnavat.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
A ze zvedavosti, co to zhruba obnašelo? Retez zustal jednořady Mpi a akorat jsi prizpusobil tu hlavu? Diky, at slouzi.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Do hlavy jsem nešahal, voda tedy do sání nejde. Plyn jsem napojil vstup z kolínka, co jde z hlavy, zpět jsem to dal na tu trubičku za čerpadlem (tam je běžně dána voda směrem ze sání). Pozor, to kolínko se musí vzít z mpi!
No a klasika, při napouštení chladící kapalinou byla někde bublina, takže si hladina sedla, nedosahlo to k čidlu, to nepustilo větrák a trochu jsem to povařil a následně vystříkal po sundání zátky chladiče. Tak uvidíme co na to gufera ventilů, respektive hladina oleje, emise a také ty hydroštely. Červenou 2107 jsem uvařil několikrát (třeba v centru Sarajeva) a nikdy se nic nestalo..
Uvidíme za pár let, zda bude přestavba mpi na spi častá záležitost, rozhodne asi péče o karoserie. Pro mě to byla jediná volba, především kvůli lpg.
No a klasika, při napouštení chladící kapalinou byla někde bublina, takže si hladina sedla, nedosahlo to k čidlu, to nepustilo větrák a trochu jsem to povařil a následně vystříkal po sundání zátky chladiče. Tak uvidíme co na to gufera ventilů, respektive hladina oleje, emise a také ty hydroštely. Červenou 2107 jsem uvařil několikrát (třeba v centru Sarajeva) a nikdy se nic nestalo..
Uvidíme za pár let, zda bude přestavba mpi na spi častá záležitost, rozhodne asi péče o karoserie. Pro mě to byla jediná volba, především kvůli lpg.
2107 a 21214
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
přecejen se objevil zádrhel. Na emisích mi zjistili malé přisvání vzduchu mezi svody sání a hlavou, jen v jednom místě. Na benzín v pořádku, u lpg to bylo mimo hodnoty, prý právě tím přisáváním. Sundal jsem svody a koukám, je to dáno tím, že v horní části otvorů hlavě mají (oproti staré hlavě) to rozšíření a tesnění ho sice překrývá ale nedostatečně a svody nejsou o nic širší směrem nahoru. řešil jsem přetesnením a šerveným silikonem, v pátek je další zkouška.
Řešil jste někdo něco podobného?
s pozdravy
Martin Pták
Řešil jste někdo něco podobného?
s pozdravy
Martin Pták
2107 a 21214
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Dotaz když dám motor spi do nivy s mpi, elektrika a RJ může zůstat, nebo se to musí překopat?
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10616
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
A co jako budeš dělat s čidly, který na MPi jsou a na SPi pro ně tak nějak není díra? Např. čidlo vačky. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
To netušim, proto se ptam...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: přestavba motoru mpi rv.2013 na spi
Nepasuje to na 100% ale vsetko sa da prerobit.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)