Niva Ondra

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Luděk Musil »

Ty důlky budou pravděpodobně (hraničí s jistotou) značit HÚ 1. a 4. válce. Potom i vačka musí být značkou proti nálitku.
No ... odpovídat přesazení o zub by to mohlo, navíc je to o zub zpět, takže ventily otvírají později, což by vysvětlovalo houby výkon. A asi buď rád, že to skočilo jen o zub. Sice mě to udivuje, protože rozvod je konstruován tak, aby to přeskočit nemohlo :scratch:
U SPi i "karburátorů" je na jedné straně (nevzpomenu si které) ozubenýho kola šroub s válečkem, který brání řetězu aby přeskočil :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Jo asi o zub ale ty obtisky tam mají být?
Těsnění v rohu prasklé pouze ta měkká část, ten plechový kroužek u toho úplně nedržel. Že by tudy šel olej do vody?
Přílohy
IMG_20180103_202844_1_1515012033498.jpg
IMG_20180103_202109_1515009019341.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Dotaz: při té horní úvrati je otevřen na 3. válci sací ventil a u 4. válce výfukový????
Takto jsem to měl než jsem to sundal... Skrz díry jsem písty neviděl a pak při sundávání se to pohlo...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Cory »

Kluka na znacky, vacka na znacky, pali 4. valec, 1. valec ma ventily v strihu.
Upozornujem, ze tie dulky na remenici su vyvazenie. Treba nastavit rozvody tak, aby perko kluky smerovalo na naliatok na bloku a aby kolo cacky bolo na znacke na obale vacky.
Netreba sa riadit vyrezmi na remenici, vyrez zodpoveda zaciatku taktu sania- vtedy je naproti snimacu. A uz ked neviete najst HU, tak tie piesty fakt natocte do HU podla piestov a nejaka ta znacka sa najde.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Díky, ty důlky dost klamou, nevěděl jsem k čemu jsou, budu to skládat až asi v sobotu, teď musím pořešit tu hlavu, zítra do práce a v sobotu podle tohoto návodu složím.
Prostě vačka je jasná, tam značky jsou, klika má to pérko na hřídeli a to musí v HU směřovat proti nálitku na bloku ne na prsou? V tom případě to bylo (když na vačce nastaveno podle značky) v této poloze na foto, to je dost mimo...
Přílohy
IMG_20180103_140120_1514985058713_1515058325294.jpg
IMG_20180103_140120_1514985058713_1515058325294.jpg (52.98 KiB) Zobrazeno 758 x
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Majo »

Na tej fotke je to uplne na pi.... to je posunte uplne mimo o XY zubov
Zelene je spravne
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

No a takto to ale jezdilo XXX kilometrů :( :shock:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Majo »

Myslim si, ze je to nemozne. Odfot koleso vacky nech vidime znacku na nom
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Takto to bylo před sundáním řetězu... Auto jezdilo startovalo, vše ok, výkon jsem ale neměl s kým porovnat až teď co mám i spi, ta jede líp...
Přílohy
IMG_20180103_140103_1515059345304.jpg
IMG_20180103_140040_1515059417289.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Majo »

Na tej fotke vidim velky prd :-P
Ale ak myslis, ze znacka je taky ten hruby nit, ktory tusim drzi cidlo vacky tak sa velmi mylis.

Edit: nemam tu mpi koleso aby som odfotil ale znacka je len taky maly zavrt medzi dvoma zubami.
Snimaci komponent vacky ma byt v HU pri snimaci
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Ahaaa, díky, jsi mi zachránil motor, ten důlek fakt není moc vidět, a já to dal na důlek co je u magnetu.
Pak by ten úhel pootočení mohl odpovídat... Díky moc, teď už to chápu, snad:-)
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Tak hlava předána odborníkům, jak tu psal myslím Cory, přelisovat vodítka není jen tak, musí se upravit. Zároveň ji zabrousí, i sedla vyfrézuje... Takže mám pracovní pauzu... Poskládat si to ale budu muset sám....

Děkuji všem co radili, posledním problémem je napínák, nemohu z něj vyšroubovat ten přívod oleje, asi ho rozřežu...
A moment utažení hlavy, ale to si dohledám...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Cory »

Ondra1,7mpi píše:Tak hlava předána odborníkům, jak tu psal myslím Cory, přelisovat vodítka není jen tak, musí se upravit.
Presne o tom som pisal. Doma sa da vsetko, ale treba na to vybavenie ;)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Jo, ňáký frézky, lisy, soustruhy... Ale hlavně zkušenosti, ten pán dělá hlavy celý život, má doma pěknou dílnu, za 2000kč, to unesu, ty hodiny okolo klidně oddělám... Ušetřím... Teď přez zimu toho lesa moc neužiju, tak čas mám a alespoň nasbírám zkušenosti...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Ondra

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Stále čekám na hlavu, a na place rozebraný auto, druhému se nemůžu věnovat... Ale povedlo se sehnat druhej dif 4,44, tak zahájím výrobu přípravku na ten pevnostní... Na tom mohu dělat v teple:-)
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“