Niva Ondra
Moderátor: Moderátoři
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Niva Ondra
Původně policejní Niva konečně prokoukla... Mám jí druhý rok a hlavně díky vašim příspěvkům se podařilo jí dát trochu do kupy...
Takže všem díky, po odstranění závažnějších závad se podařila i řada úprav, nic světoborného jen taková rozumná hranice únosnosti jak v prozu tak zlepšení vlastností v terénu, důvodem je práce v lese...
Poděkování patří zejména těm, kteří mi ochotně odpovídali na dotazy... Díky...
Takže všem díky, po odstranění závažnějších závad se podařila i řada úprav, nic světoborného jen taková rozumná hranice únosnosti jak v prozu tak zlepšení vlastností v terénu, důvodem je práce v lese...
Poděkování patří zejména těm, kteří mi ochotně odpovídali na dotazy... Díky...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Niva Ondra
Do prčic
vypada fakt dobře, dovolena asi stala za to
Krom asi vseho se mi libi typ toho predniho ramu. Koukam, jestli po zdvihu cumaku jsi trochu poladil odklon kol? U sebe jsem potreboval ubrat odklonovych podlozek a kola dostal vic kolmo (az trochu do negativu), dost se potom zlepsily prujezdy zatacek a gumy přestaly tak trpět na asfaltu, nez kdyz byly jak u V3Sky


Krom asi vseho se mi libi typ toho predniho ramu. Koukam, jestli po zdvihu cumaku jsi trochu poladil odklon kol? U sebe jsem potreboval ubrat odklonovych podlozek a kola dostal vic kolmo (az trochu do negativu), dost se potom zlepsily prujezdy zatacek a gumy přestaly tak trpět na asfaltu, nez kdyz byly jak u V3Sky

(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Ondra
S geometrii jsem cekal na tyhle kola, je v planu tento týden... Taky jsem čekal až jak to sedne s tim navijákem, původně tam byl ocelák 30m a ještě jeden rám na rolny, ale to vážilo asi 70 kilo, tak jsem to stáhnul asi na 35...
Dovolená končí
jde se zas do lesa...
Dovolená končí

Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Niva Ondra
Pěkně udělané auto, vypadá super.
Jen v tomhle "kokotistanu" jsi se dostal do problemu jménem STK, jednou za dva roky si to přeskládáš jako já...
Ty rolny bys tam měl dodat, jsou potřeba.
Jen v tomhle "kokotistanu" jsi se dostal do problemu jménem STK, jednou za dva roky si to přeskládáš jako já...
Ty rolny bys tam měl dodat, jsou potřeba.
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Ondra
Průvlak je ve výrobě
stk vím, vše jsem promazal aby to bylo snažší... Kdyby někdo chtěl rolny a lano jsou k mání...

Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Ondra
první drobný pracovní offroad... Boční náklony jsou s Et 0 jsou mnohem jistější, stabilita lepší - na každou stranu přibylo 73mm, kola na kamenech berou lépe než protektory... Nepracovat v lese, tak takový auto ani za nic nepořídím
včera jsem dotahoval pření ložiska, přitom se na mě vydrolili destičky a výsledek pátrání po vybracích je opět přídavka
z předního výstupu teče olej, asi prozrazuje vysypaný ložisko a nebo mi chce naznačit ať jí rozeberu do železa a do hliníku a nahodím tam tu co mám ve sklepě
někdo tu na foru komentoval: Automechanikem proti své vůli! 
ale asi bych jí teď nevyměnil...




ale asi bych jí teď nevyměnil...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Niva Ondra
Pěkné houbařske foto
Přidavka uz asi mela hodne zasebou a s jinou to mozna bude v normě? Mi desticky docela drzi, ani nevim jake tam mam, ale drzi. Jak jsi dotahoval loziska? Vik2 nekde popsal zhruba lehce dotahnout a mirne povolit, nebo tak nejak. Momentak nemam, tak to davam odhadem. Auto mas jak by vyjelo z autosalonu, to u mojho se rict neda 


(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Ondra
Ta co mám jako rezervní by měla být v lepším stavu, už jsem z ní použil zadní víko s ložiskem, v tom mém víku to ložisko nedrželo ani přilepený... prostě vyběhaná a bez předchozí péče...
To dotahování je taková citovka, to se těžko popisuje, já si na to dal 3 piva na kuráž, nejdříve trochu povolil pak dotáhl tak abych cítil že při otáčení nábojem(či co to je) cítím lehčí odpor a necítím vůli, a vtedy jsem povolil ze stupnice 360 asi o 60 stupňů. Na druhém kole také tak a kupodivu na každém kole se mi "záťuk" posunul stejně asi o 3mm. Volnější ložiska s kombinací ne úplně vpoho vracejících se pístků a rázů z těch homokloubů mi oddělali ty destičky úplně, v září na stk byli OK a nyní skoro utržené některé utžené a nadrcené...
k foto: ono to jen tak vypadá, teď je sucho a já se věnoval kosmetický opravám, takže je po koupání...
dnes prví teréní zážitek, starý kamenolom prověřil ty navoněné pneu... obstály
To dotahování je taková citovka, to se těžko popisuje, já si na to dal 3 piva na kuráž, nejdříve trochu povolil pak dotáhl tak abych cítil že při otáčení nábojem(či co to je) cítím lehčí odpor a necítím vůli, a vtedy jsem povolil ze stupnice 360 asi o 60 stupňů. Na druhém kole také tak a kupodivu na každém kole se mi "záťuk" posunul stejně asi o 3mm. Volnější ložiska s kombinací ne úplně vpoho vracejících se pístků a rázů z těch homokloubů mi oddělali ty destičky úplně, v září na stk byli OK a nyní skoro utržené některé utžené a nadrcené...
k foto: ono to jen tak vypadá, teď je sucho a já se věnoval kosmetický opravám, takže je po koupání...
dnes prví teréní zážitek, starý kamenolom prověřil ty navoněné pneu... obstály
- Přílohy
-
- až mě naštve tak jí tu pustím!!!
- IMG_20170524_172742.jpg (192.98 KiB) Zobrazeno 3850 x
-
- hhha.jpg (191.35 KiB) Zobrazeno 3850 x
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Ondra
Tak odklon poladěný... Chtěl jsem si nechat odborně poladit ten předek, ale udělali jenom sbíhavost, prý neví jak s tím odklonem... Tak jsem vyfóroval jak na to... Nechal jsem tam jenom ty tlustý podložky, cca 1,5mm ty slabí jsem vyhodil všechny... Tak se to srovnalo vcelku pěkně. Nemám tu úplnou rovinu... Tak od voka jen s vodováhou...
Ale sranda byla na pravý straně za altíkem, když jsem vytloukal ten šroub, tak mi skostřil nějaký kábl z alternátoru k baterce, ten kompletně shořel a pak se dokonce přetavil, nejde určit jakou barvu měla bužírka... A z baterky ukostření taky shořelo...
nejdřív jsem netušil co se děje když to začlo dýmit, tak jsem do auta šáhnul po hasičáku a pak koukám že dým postupuje k baterce, tak jsem jí odpojil... Naštěstí to s elektrikou žádnou paseku neudělalo... Vše vypadá a funguje ok... Poučení (pro mě) baterku odpojit při každé opravě 
Ale sranda byla na pravý straně za altíkem, když jsem vytloukal ten šroub, tak mi skostřil nějaký kábl z alternátoru k baterce, ten kompletně shořel a pak se dokonce přetavil, nejde určit jakou barvu měla bužírka... A z baterky ukostření taky shořelo...


Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Niva Ondra
On je ten odklon taky mnohem vic prace a na sbihavost jsem si svařil měrku a nejednou uz pouzil. Taky se mi na jedne strane ten odklon povolil, tak za cas lepe na to jeste kouknout. U toho altiku jsem si taky zajiskřil, ale ne tak moc 

(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 933
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva Ondra
2 Ondra1,7mpi:
Pekna... Zadni napravu jsi nevyztuzoval? s temahle kolama ji ohnes lehce, to jsou 16ky ET0?
Pekna... Zadni napravu jsi nevyztuzoval? s temahle kolama ji ohnes lehce, to jsou 16ky ET0?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 933
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva Ondra
2 Ondra1,7mpi:
jeste dotazek: kolipak Te stalo to synteticke lano?
jeste dotazek: kolipak Te stalo to synteticke lano?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Ondra
Jsou to 15ky ale s 215/75, náprava není vyztužena... Možná časem, zatím jsem kolo v luftě neměl , docela pěkně kříží...
Lano 30 m na 2,5 tuny bez atestu, dal jsem ho na půl, takže 5tun... Mělo by to mým potřebám stačit, cena už nevím, mám několikáté a vždy mě stálo okolo 300kč, ze zkušenosti vím že se na 30 metrech propne cca 50cm, toť asi také důležitý údaj. Vyplácnout 2500kč za "testovaný" se mi opravdu nechtělo, i kdyby to moje vydrželo 1/3 času tak se to vyplatí... A hlavně by bylo dražší než celej naviják, ten byl za 6 metrů dřeva
Lano 30 m na 2,5 tuny bez atestu, dal jsem ho na půl, takže 5tun... Mělo by to mým potřebám stačit, cena už nevím, mám několikáté a vždy mě stálo okolo 300kč, ze zkušenosti vím že se na 30 metrech propne cca 50cm, toť asi také důležitý údaj. Vyplácnout 2500kč za "testovaný" se mi opravdu nechtělo, i kdyby to moje vydrželo 1/3 času tak se to vyplatí... A hlavně by bylo dražší než celej naviják, ten byl za 6 metrů dřeva

Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Niva Ondra
Zdravím všechny...
Pořídil jsem svojí nivě starší kámošku s jednobodem, ale má pár nedostatků...poradíte někdo? Je mi jí líto rozebrat na dily... Vrčí pěkně...
1. Má jednobod imobilizér? Díra u zapalování je prázdná...
2. Pojistková krabička na 4 pojistky nad RJ. je shodná se 4 bodem? Úplně pravá pojistka je na co? Mě tam chybí a jede to i bez ní...
3. Při otočení klíčku se rozsvítí check engine po naskočení zhasne, řešit?
4. Při otočení klíčku se nerozsvítí ani olejová kontrolka ani dobíjení... Dobíjení slabí nebo žádný, ujede 30 km a konec baterie...
5. Asi nespíná Sahara 30minut stála nastartovaná a nesepla...
6. Nefunguje budík teploty, nádrže, ani otáčkoměr...
Fakta: díl výfuku za katem je otevřenej, občas šlehali blesky, olej i fridex čistý, na motoru není nic neobvyklého vidět, šel vpoho, jen jsem měl pocit že někdy čerpadlo na nádrži čerpalo i za jízdy tak jako před startem... To asi zapříčinilo vyšší otáčky i svítění check engine, ten občas zhasnul... Niva dlouho stála...
Čím mám začít? Kde hledat chybu nejdřív? U RJ. jsou spojené tři zásuvky ale protikusy jsou jen dva.
Vyblikat závady? Změřit dobíjení bez voltmetru asi nepůjde co?
Omluva za blbý otázky předem, s nivou a opravami teprve začínám...
Pořídil jsem svojí nivě starší kámošku s jednobodem, ale má pár nedostatků...poradíte někdo? Je mi jí líto rozebrat na dily... Vrčí pěkně...
1. Má jednobod imobilizér? Díra u zapalování je prázdná...
2. Pojistková krabička na 4 pojistky nad RJ. je shodná se 4 bodem? Úplně pravá pojistka je na co? Mě tam chybí a jede to i bez ní...
3. Při otočení klíčku se rozsvítí check engine po naskočení zhasne, řešit?
4. Při otočení klíčku se nerozsvítí ani olejová kontrolka ani dobíjení... Dobíjení slabí nebo žádný, ujede 30 km a konec baterie...
5. Asi nespíná Sahara 30minut stála nastartovaná a nesepla...
6. Nefunguje budík teploty, nádrže, ani otáčkoměr...
Fakta: díl výfuku za katem je otevřenej, občas šlehali blesky, olej i fridex čistý, na motoru není nic neobvyklého vidět, šel vpoho, jen jsem měl pocit že někdy čerpadlo na nádrži čerpalo i za jízdy tak jako před startem... To asi zapříčinilo vyšší otáčky i svítění check engine, ten občas zhasnul... Niva dlouho stála...
Čím mám začít? Kde hledat chybu nejdřív? U RJ. jsou spojené tři zásuvky ale protikusy jsou jen dva.
Vyblikat závady? Změřit dobíjení bez voltmetru asi nepůjde co?
Omluva za blbý otázky předem, s nivou a opravami teprve začínám...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niva Ondra
Ostatní budou vědět víc, ale můžu odpovědět alespoň na něco.
3. - při otočení klíčku se má opravdu rozsvítit u SPi Check engine kontrolka, která zhasne po nastartování - je to potvrzení toho, že žárovka kontrolky funguje
5., 6., možná může být problém v čidle teploty, případně ukazatele palubky můžou být způsobený přerušením kabeláže...klidně i na přístrojovce zezadu může být závada, přerušený kontakty.
Čerpadlo v nádrži jde na velký výkon např. když je motor studenej...a pokud zlobí čidlo teploty, může jít do řídící jednotky informace o studeném motoru delší dobu a jít čerpadlo naplno a otáčky motoru budou vyšší i později...
zkus za pomoci drátu zdiagnostikovat chyby ŘJ, třeba se dozvíš víc
3. - při otočení klíčku se má opravdu rozsvítit u SPi Check engine kontrolka, která zhasne po nastartování - je to potvrzení toho, že žárovka kontrolky funguje
5., 6., možná může být problém v čidle teploty, případně ukazatele palubky můžou být způsobený přerušením kabeláže...klidně i na přístrojovce zezadu může být závada, přerušený kontakty.
Čerpadlo v nádrži jde na velký výkon např. když je motor studenej...a pokud zlobí čidlo teploty, může jít do řídící jednotky informace o studeném motoru delší dobu a jít čerpadlo naplno a otáčky motoru budou vyšší i později...
zkus za pomoci drátu zdiagnostikovat chyby ŘJ, třeba se dozvíš víc
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada