Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Moderátor: Moderátoři

lionol
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od lionol »

Aho mayo, je to 456, royal blue
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od MacGyver »

:shock: Už jsem se lekl, že se něco stalo. :-)
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od martas »

Měl bych k těm palivovým čerpadlům taky jednu příhodu co se mi stala v loni a stála mě nemalé problémy a do dneška nemám kloudné vysvětlení...

V loni na jaře mi odešla membrána na starém čerpadle, koupil jsem nové v Krči značka Rekardo made in Russia.
V létě jsme vyrazili do Asie, čerpadlo šlapalo naprosto v pohodě, začalo to v Tadžikistánu, když jsem se dostali do nadmořských výšek 3500 m.n.m.. Při přechodech z LPG na BA se čerpadlo dlouho nechalo přemlouvat, musel jsem dlouho ručně pumpovat naž se chytla a začala podávat, místní vždy radily polívat vodou aby se čerpadlo ochladilo a začalo fungovat...
Ve výšce přes 4000 m.n.m při stoupání do průsmyku to začalo i za jízdy, čerpadlo prostě přestalo dávkovat benzín.
Byl jsem sám a do další " vesnice" to bylo asi 50km zemí nikoho jednou za hodinu projelo auto, místní radily polívat čerpadlo, nadávali, že nové ruské díly nestojí za nic a čínu nekupovat... Vždy se snažili pomoci, jestli máme vodu a jídlo a popřáli hodně štěstí...
Po dlouhám pumpování jsem vždy dokázal popojet cca 1 až 5km a pak znovu... několikrá jsem rozebral čerpadlo... a takhle jsem bojoval celý den abych ujel těch 50 km. Zkusil jsem i motorek ostřikovačů na čerpání benzínu aby to jelo...
Zrychlím to ve vsi zase všichni chtěli pomoci bohužel čerpadlo kaput, ventilky prostě propouštěli benzín a nedostali ho do karburátoru...
Prodejna dílů ve "městě" 100 km zemí nikoho... Místní ve vsi mi darovali dlouhý kus hadičky a auto jsem zprovoznil na samospád s kanistrem na střechu, druhý den jsem ujel těch 100 km a koupil jsem novou pumpu značky Daaz russia.
A vyrazil jsem směr Kyrgyzská hranice k jezeru Karakol a sedlo AK-Baital 4656 m.n.m.
A ouha při velkém stoupání opět auto přestalo jet, pumpa nedávala benzín, ventilky jako by propouštěli benzín, vždy bylo třeba dobu pumpovat a auto zase jelo, sedlo jsem přejel asi na šestkrát... Ale fungovalo mnohonásobně lépe než staré. Pak už jsme jenom klesali a pumpa fungovala normálně v Kyrgystánu jsme se dostali do max. 3500 m.n.m. a tam už pumpa problémy nedělala a fungovala až domů a funguje dál...

Jediné vysvětlení je, že ventilky v pumpě při nízkém tlaku vzduchu ve vysoké nadmořské výšce začnou " klouzat" a propouštět benzín...

Co byste na to řekli...?
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od Luděk Musil »

martas píše:... Co byste na to řekli...?
že pokud to neuvidím na vlastní augle - tak tomu neuvěřím :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od valda1971 »

Je to nějaké divnéé.. ale nezdá se mi, že by to bylo nadmořskou výškou. Sám jsem ale ze Žigulem tak vysoko nebyl, nejvíc v Švýcarech-Alpách 1600m a to bylo bez problémů.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od martas »

Kam zajet nad 4000m.n.m tady v okolí...?

Taky mi to nejde do makovice...
S autem už jsem něco zažil a projel...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od valda1971 »

martas píše:Kam zajet nad 4000m.n.m tady v okolí...?
...
To asi nikam :( Ani nevím kam se dá dojet v Tatrách.
PS: tak jsem se podíval, a v ČR nejvyšší Sněžka "jen" 1637,5m a na Slovensku Gerlach 2654 - ale na vrchol se jet nedá :mrgreen:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od martas »

V Arménii jsem byl s autem ve 3200m.n.m.
Rumunsko, Ukrajina málo...

Auto pak ujelo z Tadžikistánu domů 8000km naprosto v pohodě...
Mám před pumpou průhledný filtřík a při ručním pumpovaní bylo vidět, že se benzín hýbe ale do karboše se prostě nedostal...
I s místními když jsme to rozebirali tak si hráli s těma ventilkama... Benzin z kýble taky nic moc, ale vždy to jelo...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od JmJ »

Jedine to testovat pod vyvjevou :-). Nebo nalozit soucastky do lankovky a vyrazit nekam k Mont Blancu.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od martas »

V ČR nejvyšší Sněžka "jen" 1637,5m a na Slovensku Gerlach 2654 - ale na vrchol se jet nedá :mrgreen:[/quote]

Tohle když jsem řekl celnikovy na Kyrgyzské celnici ve výšce cca 4000 m.n.m. - Že jsem z Čech a nejvyšší hora je Sněžka brečel smíchy
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od martas »

JmJ píše:Jedine to testovat pod vyvjevou :-). Nebo nalozit soucastky do lankovky a vyrazit nekam k Mont Blancu.
Tak dojel jsem, koupil jsem membránu do staré pumpy co byla charašo...
Jen jsem se chtěl dobádat nějakého rozumného vysvětlení...

Ještě zkusím kluky ze Slovenska s červeným žigulem, jestli nemají nějaké podobné zážitky...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od 3enit »

Sněžku se 1637,5m bych chtěl vidět :scratch: Nebo jich je tady víc? :mrgreen:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od valda1971 »

3enit píše:Sněžku se 1637,5m bych chtěl vidět :scratch: Nebo jich je tady víc? :mrgreen:
To jsem našel na NETu a jednalo se o tu u Liberce. A co víš Ty ? Napiš :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2333
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od Liftback »

guma dnes a niekedy dávno má iné zloženie a pravdepodobne iné tesniace a elastické vlastnosti vo výškach nad 2000 ? ohľadom toho boli niekde články o prvých lietadlách a ich problémoch pri prekonávaní výšok a pohorí :idea:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvek od Vašátor »

Nemůže to někde přisávat vzduch ze starší hadice? Nějaká mikrotrhlinka v palivové hadici - řidčí vzduch přes mikroprasklinku projde, hustší už ne. Ale předpokládám, že jste zkoušeli i novou hadici a z kanystru rovnou do palivové pumpy.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“