od Marek » ned pro 24, 2017 11:09
Souhlasím. Postupoval bych podle určité pravděpodobnosti, která vyplývá z dlouhodobých zkušeností:
1. Poškození těsnění hlavy válců. To je nejpravděpodobnější příčina. Stejně - při zjišťování následujících problémů, o kterých budu psát, se hlava jednoznačně musí demontovat. Po její demontáži se prakticky okamžitě pozná, zda problém s těsněním je, či není, neboť poškození těsnění bývá v drtivé většině případů jasně viditelné. Oprava = výměna těsnění hlavy (cca 300 Kč).
2. Zkroucení hlavy válců. Může se stát, pokud se motor extrémně přehřeje (ztrátou kapaliny, poruchou chladicího okruhu třeba v důsledku prasknutí řemenu vodního čerpadla). Oprava = srovnání dosedací plochy hlavy válců tak, aby rovinnost plochy byla max. do desetiny milimetru (přesná frézka nebo lépe magnetická bruska). K tomu nové těsnění hlavy a hotovo. Do tisíce korun.
3. Poškození (prasknutí) hlavy. U zážehových motorů, navíc takové robustnosti, jakou Lada má, je to mnohem méně pravděpodobné, nicméně stát se to může. Prasklina hlavy vůbec nemusí být viditelná pouhým okem. Často je ukryta v některém kanálku, případně se po vychladnutí hlavy může zatáhnout a okem je nezjistitelná. Oprava = výměna hlavy válců + nové těsnění hlavy. Do tisíce korun.
4. Prasknutí bloku válců. Vzhledem k robustnosti bloku Lady a použitého materiálu tuto závadu prakticky vylučuji.
Takže bych rozhodně nepanikařil a nedělal ukvapené závěry. Ten "mechanik" autům evidentně nerozumí, když dokáže střílet diagnózy od pasu bez jakéhokoli důkazu nebo podezření. Takže bych jej za mechanika snad ani nepovažoval.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)