Vzduch v chladiči
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát pro 22, 2017 20:23
Vzduch v chladiči
Dobrý den. Mám Nivu r.v.2005 motor 1,7i benzin. Mám problém v tom, že se mi dostává vzduch do chladicí kapaliny a ta poté vystříkává ven přes víčko chladiče a nebo bublá v baňce a stříká z baňky. Nechal jsem srovnat hlavu i blok a dát nové těsnění a pořád stejný problém. Už mi mechanik řekl at koupím nový motor. Neví někdo co s tím. Děkuji za jakoukoliv radu. Stanislav V.
Re: Vzduch v chladiči
Prasknuta hlava?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Vzduch v chladiči
Vyměnit víčko chladiče - podobné to měl kamarád na 2107 a bylo to jen tím víčkem. Může to být i něco jiného, ale toto nevyjde na moc peněz
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát pro 22, 2017 20:23
Re: Vzduch v chladiči
No právě, že mi říkal, že je možnost prasknuté hlavy a proto vyměnit celý motor, ale nikde nebylo vidět, že by byla prasklá, to mi taky říkal. Ohledně toho víčka, tak to hned vyzkouším
Re: Vzduch v chladiči
Nerozumím proč kvůli prasklé hlavě měnit celý motor
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát pro 22, 2017 20:23
Re: Vzduch v chladiči
To se dá nějak opravit?
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduch v chladiči
I kdyby ne, tak hlava je jenom součástka motoru. Dá se vyměnit bez vypětí sil a tahání bloku atd. Motor je těžkej jako prase a pokud lze problém vyřešit ,,jenom" hlavou, je nebetyčná blbost do toho tahat motor.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Vzduch v chladiči
Lze rovněž provést tlakovou zkoušku hlavy - v odborné firmě. Tam dokáží případnou prasklinu i zavařit. Cenově to ovšem vychází jako koupě jiné hlavy, ne-li dráž.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát pro 22, 2017 20:23
Re: Vzduch v chladiči
Hlava by měla být v pořádku. Tak asi prý prasklý blok.
Re: Vzduch v chladiči
To je velmi nepravdepodobne. Najprv treba vylucit tesnenie pod hlavou a previest tlakovu skusku hlavy. Zas tak vela to nestoji.
Veta "hlava by mala byt v poriadku" mna vobec nepresvedcila.
Veta "hlava by mala byt v poriadku" mna vobec nepresvedcila.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Vzduch v chladiči
Presne tak, na zaklade skusenosti vety typu "hlava je ok" alebo "hlava po GO" povazujem za bezvyznamne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Vzduch v chladiči
Souhlasím. Postupoval bych podle určité pravděpodobnosti, která vyplývá z dlouhodobých zkušeností:
1. Poškození těsnění hlavy válců. To je nejpravděpodobnější příčina. Stejně - při zjišťování následujících problémů, o kterých budu psát, se hlava jednoznačně musí demontovat. Po její demontáži se prakticky okamžitě pozná, zda problém s těsněním je, či není, neboť poškození těsnění bývá v drtivé většině případů jasně viditelné. Oprava = výměna těsnění hlavy (cca 300 Kč).
2. Zkroucení hlavy válců. Může se stát, pokud se motor extrémně přehřeje (ztrátou kapaliny, poruchou chladicího okruhu třeba v důsledku prasknutí řemenu vodního čerpadla). Oprava = srovnání dosedací plochy hlavy válců tak, aby rovinnost plochy byla max. do desetiny milimetru (přesná frézka nebo lépe magnetická bruska). K tomu nové těsnění hlavy a hotovo. Do tisíce korun.
3. Poškození (prasknutí) hlavy. U zážehových motorů, navíc takové robustnosti, jakou Lada má, je to mnohem méně pravděpodobné, nicméně stát se to může. Prasklina hlavy vůbec nemusí být viditelná pouhým okem. Často je ukryta v některém kanálku, případně se po vychladnutí hlavy může zatáhnout a okem je nezjistitelná. Oprava = výměna hlavy válců + nové těsnění hlavy. Do tisíce korun.
4. Prasknutí bloku válců. Vzhledem k robustnosti bloku Lady a použitého materiálu tuto závadu prakticky vylučuji.
Takže bych rozhodně nepanikařil a nedělal ukvapené závěry. Ten "mechanik" autům evidentně nerozumí, když dokáže střílet diagnózy od pasu bez jakéhokoli důkazu nebo podezření. Takže bych jej za mechanika snad ani nepovažoval.
1. Poškození těsnění hlavy válců. To je nejpravděpodobnější příčina. Stejně - při zjišťování následujících problémů, o kterých budu psát, se hlava jednoznačně musí demontovat. Po její demontáži se prakticky okamžitě pozná, zda problém s těsněním je, či není, neboť poškození těsnění bývá v drtivé většině případů jasně viditelné. Oprava = výměna těsnění hlavy (cca 300 Kč).
2. Zkroucení hlavy válců. Může se stát, pokud se motor extrémně přehřeje (ztrátou kapaliny, poruchou chladicího okruhu třeba v důsledku prasknutí řemenu vodního čerpadla). Oprava = srovnání dosedací plochy hlavy válců tak, aby rovinnost plochy byla max. do desetiny milimetru (přesná frézka nebo lépe magnetická bruska). K tomu nové těsnění hlavy a hotovo. Do tisíce korun.
3. Poškození (prasknutí) hlavy. U zážehových motorů, navíc takové robustnosti, jakou Lada má, je to mnohem méně pravděpodobné, nicméně stát se to může. Prasklina hlavy vůbec nemusí být viditelná pouhým okem. Často je ukryta v některém kanálku, případně se po vychladnutí hlavy může zatáhnout a okem je nezjistitelná. Oprava = výměna hlavy válců + nové těsnění hlavy. Do tisíce korun.
4. Prasknutí bloku válců. Vzhledem k robustnosti bloku Lady a použitého materiálu tuto závadu prakticky vylučuji.
Takže bych rozhodně nepanikařil a nedělal ukvapené závěry. Ten "mechanik" autům evidentně nerozumí, když dokáže střílet diagnózy od pasu bez jakéhokoli důkazu nebo podezření. Takže bych jej za mechanika snad ani nepovažoval.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Vzduch v chladiči
Suhlas, iba k bodu 3. mam poznamku. MPI hlavy mi uz praskli dve. Su konstrukcne odlisne od unifikovanych hlav a haklivejsie na prehriatie. A aj sa tazsie zhanaju(MPI potrebuje cidlo vacky, co je pomerne zlozite dorabat na staru hlavu). Takze cenu do tisicky povazujem za velmi optimisticku
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Vzduch v chladiči
Já měl za to, že má jednobod.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Vzduch v chladiči
2005ka je mpi
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)