Karol1 píše:Tak potom, čo je ozubený remeň hydraulického mechanizmu ? Je to remeň hydraulického mechanizmu posilňovača bŕzd ?
Tú druhú časť vety komentovať nebudem,to snáď ani nejde
Ozubený remeň hydraulického mechanizmu je v tomto prípade rozvodový remeň.No či je to blbo napísané...skôr blbo preložené .Je to tak napísané aj u Granty,Kaliny aj Vesty.Ozubený remeň je tam len jeden a hydraulickým mechanizmom je myslené hydraulické vymedzovanie vôle ventilov .Čiže rozvodový remeň máš vymeniť pri 150 000km...je to zaujimávé,lebo prakticky ten istý motor u Kaliny má toto isté napísané pri intervale 75 000km.
Ďakujem pekne za odpoveď. Preverovanie stavu napnutia ozubeného remeňa hydraulického mechanizmu sa má robiť pri každej prehliadke, t.j. 15.000, 30.000,.... Výmena ozubeného remeňa hydraulického zariadenia - teda rozvodového remeňa sa má naozaj podľa servisného manuálu vykonať pri 150.000 km. Zvažovali by ste ho vymeniť skôr na základe správ opisovaných na tomto fóre vyššie ?
je otázne aké sú v ktorom roku použité diely a taktiež som sa nedozvedel či sa jednalo o prvé kusy alebo napríklad aj tohoročné. V každom videu bol dôvod poruchy rozletené ložisko v španovacej kladke.
Niekotrí rusáci to menia preventívne pri 30tis a iný tvrdia že 100t bez problému. Tažko sa držať na videá, uvidíme komu to u nás prdne alebo nie...
Ja osobne asi pôjdem cestou výmeny pri nájazde 30-40t
grafi2 píše:je otázne aké sú v ktorom roku použité diely
Áno,otázne je,čo tam rusáci namontovali.Ak tam dali remeň,kladky a vodnú pumpu od špičkových dodávateľov,tak to tých 150 000km vydržať musí.Ak tam kvôli sankciám namontovali "sračky",tak smola...ale pozor,rozdiel bude aj v tom,ktoré autá idú na európsky trh a ktoré na ruský...
Lada Vesta má záruku 3 roky bez obmedzenia kilometrov. Ak by ruský výrobca riskoval, že sa roztrhne remeň či odíde kladka počas prvých troch rokov, tak ide sám proti sebe. Ale všetko je možné. Ako mám rozumieť vete : "ale pozor,rozdiel bude aj v tom,ktoré autá idú na európsky trh a ktoré na ruský..." Autá pre európsky trh majú kvalitnejšie komponenty ?
Európsky zákazník je náročnejší. Ale osobne si myslím že v tom rozdiel nebudem ... Pokiaľ výrobca kúpil várku dielov ktoré sú horšie nemá to podľa mňa ako zistiť. Jediné ak sa nájde viac áut tak časom zmení dodávateľa
Takže Karol1 takto tomu máš rozumieť...ako aj napísali chalani vyššie...na európsky trh by mali ísť rozvody od INA (tý dodávajú aj do prvovýroby pre koncern VW) a na RU trh to ostatné...ale vieš ako to je,kto ti to na 100% zaručí,že tam máš INA?
Ďakujem pekne za Vaše odpovede, v každom prípade interval 150.000 km v mojej serviske na výmenu rozvodov je príliš optimistický údaj. Určite to budem riešiť skôr. Nehrá pri výmene rozvodov svoju úlohu aj čas ? Veď remeň starne a postupne stráca svoju pružnosť. Ja najazdím ročne približne 15.000 km . Uvažujem o výmene rozvodov po 5 alebo 6 rokoch, t.j. po nájazde 75.000 až 90.000 km.
Tiez sa priklanam k blbemu prekladu.
Na desiatke bolo odporucanie 60 tisic km a mam odskusane ze ti bolo ok. Pre bezneho cloveka to je cca 3 roky prevadzky a dat raz za 3 roky 100€ za nove rozvody myslim za ten pocit bezpecia a vedomost 100% stavu motora stoji.
Pozor na dielcie, raz sa mi podarilo kupit neorig. rusku vodnu pumpu, ktora mala liatinove lopatky - hovorim si "super, ta prezije cele auto " a figu - mechanicky bola ok ale prdlo alesi tesnenie a po 20 tisic km musela ist von.
Detto brzdove kotuce - vyvalil som 130€ za Brembo a boli horsie ako povodne. Nie je vsetko zlato.. odporucam orig.diely.
Len v malo pripadoch sa roztrhne remen sam od seba. Takmer vzdy je to bud kvoli vodnej pumpe alebo zadierajucim sa kladkam. Vacsinou odide pevna kladka s malym loziskom, ktoru byva aj pocut.
Prajem všetkým členom LADAklubu príjemné prežitie Silvestra a šťastný Nový rok 2018. A želám všetkým členom, aby sme v roku 2018 riešili len novinky a zaujímavé vylepšenia, príp. "skryté" funkcie Lada Vesta a už žiadne problémy ako v roku 2017. A všetkým predajcom a servisom prajem, až sa zlepšia a majú veľa spokojných zákazníkov a omnoho lepší predaj vozidiel Lada ako v roku 2017. Takže, všetci si pripime (alko, len keď nejazdíme ) na lepší nový rok 2018 , veľa šťastných kilometrov bez nepríjemnosti na nových aj "starých" Ladách, až nám všetky slúžia čo najdlhšie bez poruchy a až nás Laďákov stále pribúda.... . A nezabúdajte: LADA= Lacné ADobré Auto
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )