Jak a cim vycistit alternator
Moderátor: Moderátoři
Re: Jak a cim vycistit alternator
Tak nejak nechapu to: klickovych +12V...telo je prisroubovane na ramu trakturku,tak pocitam,ze je ukostrene jak ma byt.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Jak a cim vycistit alternator
To jako, ze je tech 12V privedeno jen kdyz trakturek vrci a ma dobijet. V dobe kdy trakturek nevrci a je odstaven tam tech 12V neni. Proste spinaci skrinka.
Alternator (motor), minus baterky a regulator jsou na stejnem potencialu (kostre)?
Alternator (motor), minus baterky a regulator jsou na stejnem potencialu (kostre)?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak a cim vycistit alternator
Marek: chtěl jsem se přít, ale napřed jsem si našel pořádné schéma zde: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/233.htm . A ještě zde: http://www.ladaklub.com/manualy/obrazov ... bijeni.htm
A místo pření se, se omlouvám za mystifikaci obzvláště Horsta .
Je potřeba všechny komponenty řádně ukostřit . L.
A místo pření se, se omlouvám za mystifikaci obzvláště Horsta .
Je potřeba všechny komponenty řádně ukostřit . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jak a cim vycistit alternator
Takze,dnes jsem zkousel nejaka zapojeni a vysledek je,ze kdyz odpojim kabel ze spinacky ktery mam pripojeny na baterku i s kablem na sroub altiku,tak trakturek ani neskytne..tzn ze jsem ted uz uplne zmateny..kdyz jsem ten kabel ze spinacky dal na regulatelor kontakt 15,tak se vubec nic nedelo,jako ze to ani nestartovalo..jo a kdyz jsem ten kabel od spinacky odpojil,prestaloa svitit cervena kontrolka na budiku,kde je napsano rusky MACAO,coz absolutna nevim co je....takze nejake rady?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak a cim vycistit alternator
Nesmíš zapomenout na to, že když odpojíš plus ze spínačky - tak ztratí napětí i cívka - tím pádem žádná jiskra, žádné škyt .
A budík MACAO je tlakoměr oleje, červená kontrolka znamená mazání. A budík někdy něco ukazoval? Nebo se jen rozsvěcela/zhasínala kontrolka? L.
A budík MACAO je tlakoměr oleje, červená kontrolka znamená mazání. A budík někdy něco ukazoval? Nebo se jen rozsvěcela/zhasínala kontrolka? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak a cim vycistit alternator
Maslo je kontrolka mazání. Pokud odpojíš hlavní kabel od spínačky tak to startovat nebude.
VAZ 1117
Re: Jak a cim vycistit alternator
Takze z toho vypliva ze tam zadnou kontrolku dobijeni nemam..takze to zkusime jeste jednou:jak to teda zapojit,myslim ten regulator do altiku,kdyz ze spinacky nemuzu vest kabl do regulatoru..
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Jak a cim vycistit alternator
To "klíčkové" udělej třeba přes vypínač a přes 8A pojistku. Prostě tak aby když traktůrek odstavíš nebylo na svorce 15 regulátoru napětí.Koko Loko píše: ... Na šroubek altíku pod matičku na desítku klíč trvalý plus pól od baterky. Na svorku 15 regulátoru klíčkových +12V a ze svorky 67 regulátoru natáhnout vodič na uhlíky alternátoru. Tělo regulátoru dobře ukostřit stejně jako mínus pól baterie. ...
Ono těžko soudit jak moc divoce to máš na tom traktůrku zbastlené.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak a cim vycistit alternator
To řekl kdo???horst16 píše:...takze to zkusime jeste jednou:jak to teda zapojit,myslim ten regulator do altiku,kdyz ze spinacky nemuzu vest kabl do regulatoru..
Z akumulátoru musí jít plus na spínačku (vypínač) a dále na svorku 15 regulátoru. Dále pokračuje ze svorky 67 regulátoru na svorku uhlíky alternátoru.
Samozřejmě, že spínací skříňka spíná i další okruhy, jak jsem psal (i Luďa Ondruch) výše, je jedním z nich okruh zapalování a okruh startování. Takže když nebude na spínačce plus - dohrál jsi.
Na začátku jsi to měl správně, jen ten regulátor - tam je asi zakopanej pes. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jak a cim vycistit alternator
A k cemu teda tam je na altiku ten prostredni kontakt??to je na tu kontrolku co tam nemam??
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Jak a cim vycistit alternator
Ano, pres nej se ovlada rele kontrolky dobijeni. Ke spravne funci dobijeci soustavy neni potreba. Ma jen informativni funkci.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Jak a cim vycistit alternator
Tak kabel ze spinacky priveden na regulator na c.15 a ze 67 na uhliky.ze spinacky dal na baterku a dal na altik na sroub.a svete div se,nedobiji.pritom to v regulatoru tzv.klapalo,jak se kotva opirala o kontakty..tak jaky jsou prosim nazory??jo a poznal ksem to ze nedobiji tak,ze jsem zmeril napeti,na baterce melo 12,25,udelal jsem vyjezd a kleslo to na 11,10.