VAZ 2101 - 1981

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Jimmi »

Nemáš někde fotku toho sání? Nerad bych prohledával celé vlákno a všechny odkazy ;-)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Obrázek Obrázek

Ale budu to předělávat, když mi nyní nepřekáží baterka, navíc budu dávat termoklapku z 2105.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Jimmi »

Hustý! Kolik to přidá koníků......? :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Samo o sobě to na výkonu asi nic nepřidá, ale spolu s dalšímu úpravami na motoru se to nastřádá. Taky je lepší pro motor přivést studený vzduch a mimo to, originální airbox má otvor pro sání vzduchu o menším průměru, než je součet průměru obou difuzorů v karburátoru - tudíž motor zbytečně škrtí při plném plynu.
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Cory »

Studeny vzduch a vacsi priemer je velke plus. Ale napor nie je velmi dobry, v urcitych rezimoch zmensuje podtlak za klapkou, co nie je az tak dobre. Na druhej strane pri tej 1,2ke sa to strati :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Jimmi »

Cory píše: ...v urcitych rezimoch zmensuje podtlak za klapkou...
A nevzniká ten podtlak spíše dle Bernoulliho rovnice.....? :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Tak jsem se pustil do stavby nového motoru do mé Lady :)
Kliková hřídel 2130 84mm, písty 84mm snížené o 2mm, odlehčené ojnice, olejové čerpadlo se zvýšeným výkonem, vodní pumpa Luzar turbo, programovatelná jednotka zapalování, karburátor Ozon 24x28, výfukový systém Stinger 4-2-1, vačka 260*, hlava upravená, zvětšené kanály, upravené ventily, bronzové vodítka, duralové talířky, sání 2105 s termoklapkou ze Samary a náporovým vzduchem, elektrická sahara a další vychytávky. Motor pak bude spolupracovat s novým pětikvaltem.
Záběh proběhne na motorové brzdě včetně následného změření výkonu a doladění průběhu.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Cory »

Vacka ma ake zdvihy?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

10,5mm
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Cory »

To je zdvih vacky, alebo zdvih ventilu? Sanie a vyfuk maju zhodny zdvih?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Zdvih ventilu je 10,5mm, shodný u sacího i výfukového. Časování je 22* před HU a 54* po HU, překrytí ventilů 1,5mm.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Majo »

Drzim palce, konecne sa na tomto fore deje nieco zaujimave 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Cory »

Ja som zvedavy na tu brzdu, co to ukaze. Ale ver tomu, ze budes prekvapeny z toho zatahu. Prakticky ti bude stacit tocit motor do 2500ot :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Já budu spokojený s výkonem okolo 120 koní, což byl výkon té rallyové 1.6, kterou jsem dával o pár stran zpět.
Všude říkám, že i ta původní 1.2 jede svižně, takže uvidíme, co bude dělat s autem ta 1.9. V kombinaci s diferenciálem 4,44 a pětikvaltem z Nivy by to mohlo být pěkné svezení. Já doufám, že to bude i točivý motor, to je věc, která se mi u 1.2 třeba hodně líbí, jak se to nechá rádo točit a táhne do bezvědomí :-).
Přemýšlím nad startérem - utáhne to ten původní sovětský z 1.2? Máte někdo zkušenost? Komprese tam bude max. okolo 10:1, takže nic extrémního...
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Cory »

Ja mam momentalne 1,9 na neupravenej hlave. Toci do 4000, dalej je to mrtve. Proste hlava nestiha. A ja nestiham dorobit hlavu :D Ale vidim, ze hlavu mas upravenu. Ake kanaly mas? Tá vačka, ktorú máš tiež nie je velmi točiva, ale s nou bude mat motor pekny priebeh tociveho momentu. Zalezi od toho, na co to budes pouzivat. Na beznu jazdu to bude bomba, akurat by som volil dlhsie prevody. Napriklad 5q z prevodovky 2106 a dlhsi diferak. Moje skusenosti su take, ze vdaka velkemu tocivemu momentu a kratkym prevodom zacina auto slusne zrychlovat az na 3ke, pretoze na 1 a 2 padne zbytocne vela casu na preradovanie :)
K tej kluke 84mm z 2130 odporucam kupit este jednu sadu hlavnych lozisk a spodne polovice pouzit tie s drazkou a nie ploche.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“