Rozšírenie náprav.
Moderátor: Moderátoři
Rozšírenie náprav.
Ahojte. Uvažujem o rozšírení náprav podložkami. Chodím sňou po lese a kedže je oplastovaná tak každá tesnotka okolo kmeňu stromu môže dopanúť blbo. Tých pár cm by možno pomohlo. Máte s tým dakto skúsenosti? Prípadne viete dáke doporučiť, a je to vôbec zdravé tam montovať?
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Re: Rozšírenie náprav.
Do lesa? čím užší auto, tím pohyblivější. Porovnej Nivušku se Samurajem, třeba.. si myslím.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozšírenie náprav.
Obecně: každé rozšíření nápravy podložkami mezi náboj kola a dísk ssebou nese určitá rizika.
U zadní nápravy je to zvýšení radiálního tlaku na polosu (za ložiskem) a tím možnost jejího zlomení.
U přední nápravy je to jednak změna geometrie a zvýšení radiálního tlaku/tahu na poloosu a svislé čepy.
Zvětšení rozchodu kol (chceš-li rozšíření nápravy) má smysl u rychleji jezdících vozidel, tedy zvýšení příčné stability.
U terénních vozidel (v podstatě) žádné plus nevidím. A má-li to být kvůli tomu, aby kolo vylezlo ven z blatníku a ten se díky tomu neotřel o strom - tak bych to spíše viděl jako kompenzaci softwaru řidiče hardwarem vozidla (bez urážky). L.
U zadní nápravy je to zvýšení radiálního tlaku na polosu (za ložiskem) a tím možnost jejího zlomení.
U přední nápravy je to jednak změna geometrie a zvýšení radiálního tlaku/tahu na poloosu a svislé čepy.
Zvětšení rozchodu kol (chceš-li rozšíření nápravy) má smysl u rychleji jezdících vozidel, tedy zvýšení příčné stability.
U terénních vozidel (v podstatě) žádné plus nevidím. A má-li to být kvůli tomu, aby kolo vylezlo ven z blatníku a ten se díky tomu neotřel o strom - tak bych to spíše viděl jako kompenzaci softwaru řidiče hardwarem vozidla (bez urážky). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Rozšírenie náprav.
,Dík za odpovede. Luďku, máš asi pravdu, bola to vlastne len tretia jazda v teréne a na snehu uplne prvá. Trošku ma to vyplašilo, vozím tade 2 ročnú cerku, tak by som tam nerád ostal vyset a traumatizoval ju zhánaním traktora atď . Zajtra prídu nové gumi , tak to skúsim prejsť a prípadne nafotiť. No to už bude asi patriť do iného vlákna. Ešte raz, ďakujem.
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozšírenie náprav.
Děti se nesmí traumatizovat - naopak při jízdě tímto vozidlem se musí motivovat dobrými schopnostmi vozidla . L.Beny1 píše:... vozím tade 2 ročnú cerku, tak by som tam nerád ostal vyset a traumatizoval ju ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Rozšírenie náprav.
Ludku nemáš až tak pravdu
podložky mám jen vzadu výhody větší stabilita při jízdě na silnici je to znát i u nivky jak jí mám zvedlou a tím by mělá byt i větší stabilita v terénu ale to poznáš až budeš jezdít v terénu po dvouch kolech třeba náhoda a štestí ale párkrát se mně to už povedlo a vratila se zas na všechni kola
já je máj udělaní tak že na ně jde dát origoš chromováná poklička
a nevýhody tech poloos se bát nemušís pokud má prasknout tak stejně praskne ale co mně odchází tak jsou ložiška a zdržuzuje to při vyměne poloosy cena je cca 750kč kus dural mám 3 cm
a pokud máš chytnout strom tak ho stejně chytněš
jinak konkurenční stránka ale máj to pěkně popsáno
http://www.samurai.terenaky.cz/technika/kola.htm
podložky mám jen vzadu výhody větší stabilita při jízdě na silnici je to znát i u nivky jak jí mám zvedlou a tím by mělá byt i větší stabilita v terénu ale to poznáš až budeš jezdít v terénu po dvouch kolech třeba náhoda a štestí ale párkrát se mně to už povedlo a vratila se zas na všechni kola
já je máj udělaní tak že na ně jde dát origoš chromováná poklička
a nevýhody tech poloos se bát nemušís pokud má prasknout tak stejně praskne ale co mně odchází tak jsou ložiška a zdržuzuje to při vyměne poloosy cena je cca 750kč kus dural mám 3 cm
a pokud máš chytnout strom tak ho stejně chytněš
jinak konkurenční stránka ale máj to pěkně popsáno
http://www.samurai.terenaky.cz/technika/kola.htm
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozšírenie náprav.
Ahoj Riki. Jestli mám či nemám až tak pravdu je asi jedno.RIKIJAN píše:Ludku nemáš až tak pravdu ...
Popsal jsem problémy, které MOHOU nastat. Samozřejmě všechny díly jsou nějak dimenzovány a mají nějakou rezervu. Jestliže začnu tento díl namáhat způsobem se kterým jeho dimenzace a rezerva nepočítá - může dojít (nikde jsem ve svém příspěvku nepsal že dojde ) k destrukci materiálu.
Asi jediné místo, kde jsem se mohl mýlit je poslední věta.
Ale jak říkám - to je jedno, nebudu se o tom přít. Podložky jako takové mají zcela určitě i své výhody.
Každá výhoda (někde) má svou nevýhodu (jinde).
Takže tak. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Rozšírenie náprav.
Navíc, plastové lemy (rozšíření) blatníků se obvykle používají proto, aby zakryly kola přesahující ven z blatníků a bylo tak učiněno vyhlášce za dost. I v TP bývají některé rozměry povoleny pouze s lemama. Takže, pokud "přelezeš" přes tato rozšíření, tak budeš "atraktivní" pro PČR, páč s tím - de jure - nesmíš na silnici (je mi jasný, že řada z nás má neschválený úpravy ). To jen tak pro doplnění.
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Re: Rozšírenie náprav.
Ja mam Nivusu sirsiu o 18cm vpredu aj vzadu. Merane je to samozrejme od vonkajsieho okraja gumy v porovnani so seriovou.
Original Niva 16" disky maju ET 58, co znamena, ze stred disku je posunuty smerom dovnutra o 5.8cm. Bezne su dostupne disky s normalnejsim ET, napriklad 40-45, co sa da pouzit na seriovu Nivu. Kto sa neboji uprav, moze ist extremnejsou cestou od ET20 az po ET-20. Ja osobne mam ET0, co znamena, ze stred disku je v osi s dosadacou plochou naboja/disku. To predstavuje v sucte rozsirenie 11.6cm a na to uz treba rozsirovacie lemy a zrejme aj vyrezane lemy. Ja pouzivam velke kolesa(sirka od 225 po 255), takze u mna je to samozrejmost.
Samotne rozsirenie, za ucelom toho aby som niekde neodtrhol lemy mi pride divny napad, to maju akoze kolesa vysunute von ochranit nejaky plast?
Inak vseobecne u offroadakov plati, ze kolko cm auto zdvihneme, tolko by sme ho mali rozsirit aby si zachovalo stabilitu v naklonoch. Az take kriticke to nie je, ale sirsie je urcite lepsie a krajsie.
Podlozky beriem len ako poslednu moznost, naco zbytocne zvysovat rotujucu hmotnost, ked mame ine moznosti.
Original Niva 16" disky maju ET 58, co znamena, ze stred disku je posunuty smerom dovnutra o 5.8cm. Bezne su dostupne disky s normalnejsim ET, napriklad 40-45, co sa da pouzit na seriovu Nivu. Kto sa neboji uprav, moze ist extremnejsou cestou od ET20 az po ET-20. Ja osobne mam ET0, co znamena, ze stred disku je v osi s dosadacou plochou naboja/disku. To predstavuje v sucte rozsirenie 11.6cm a na to uz treba rozsirovacie lemy a zrejme aj vyrezane lemy. Ja pouzivam velke kolesa(sirka od 225 po 255), takze u mna je to samozrejmost.
Samotne rozsirenie, za ucelom toho aby som niekde neodtrhol lemy mi pride divny napad, to maju akoze kolesa vysunute von ochranit nejaky plast?
Inak vseobecne u offroadakov plati, ze kolko cm auto zdvihneme, tolko by sme ho mali rozsirit aby si zachovalo stabilitu v naklonoch. Az take kriticke to nie je, ale sirsie je urcite lepsie a krajsie.
Podlozky beriem len ako poslednu moznost, naco zbytocne zvysovat rotujucu hmotnost, ked mame ine moznosti.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Rozšírenie náprav.
Ahoj, mam na nivě kola 205/70 R15 podle techničáku bych měl mít rozšířené blatníky. Zatím jsem našel tohle ale nevím zda to je to pravé ořechové co hledám (http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22345.html) bohužel je mají jen na zadní kola. případně jestli máte někdo jiný typ jak to vyřešit. díky
Re: Rozšírenie náprav.
to nie je na rozsirenie, ale na opravu zhrdzavenych lemov. Funguje to tak, ze sa stare odrezu a tieto navaria ked sa niekomu nechce menit cely blatnik.
http://www.agauto.sk/detail/kryty-praho ... a-233.html - laminatove
http://www.offroad24.sk/kategoria/exter ... lada-niva/ - plastové
http://www.cbone.sk/sk/rozsirenie-blatnikov gumene (uni - metráž)
http://www.agauto.sk/detail/kryty-praho ... a-233.html - laminatove
http://www.offroad24.sk/kategoria/exter ... lada-niva/ - plastové
http://www.cbone.sk/sk/rozsirenie-blatnikov gumene (uni - metráž)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Rozšírenie náprav.
Diky přesně tohle jsem hledal.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát zář 29, 2017 05:34
Re: Rozšírenie náprav.
Zdravím. Prosím vás poraďte jak to funguje pokud chci rozšířit svoji nivu a TP mám šířku 1680, a při rozšíření blatníkú povolenou 1830. Jak silné podložky sehnat abych se vešel? Díky za radu, teprve začínám.
Re: Rozšírenie náprav.
Jak nekde popsal Majo, tak je spis lepsi zamerit se na ET disku misto podlozek. 15" disky vetsinou suzukacke nabizeji vice moznosti. I mi doma nejakd prebyvaji s ET 1 a ty uz jdou docela dosiroka.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Rozšírenie náprav.
Ahoj, kdyby to byla šířka nápravy tak to znamená že do strany můžeš o 7,5 cm, s diskem et0 a trochu širší gumou než disk toho vpohodě dosáhneš!
Podložky jsou zbytečně těžký... Já to tak mám s gumou 215/75/15 a dobrý, náklony snese líp, jen ta náprava se asi ohla ale za to si mohu sám- přejezd cca 25cm klády...
Mě by se k tomu líbili ty 3cm lemovky jak tu někde Jarda popisoval... Dávají je na verzi hadrkros nebo jak to nazývají...
Podložky jsou zbytečně těžký... Já to tak mám s gumou 215/75/15 a dobrý, náklony snese líp, jen ta náprava se asi ohla ale za to si mohu sám- přejezd cca 25cm klády...
Mě by se k tomu líbili ty 3cm lemovky jak tu někde Jarda popisoval... Dávají je na verzi hadrkros nebo jak to nazývají...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD