

Moderátor: Moderátoři
Ano, to je správná odpověď. Prostě jednoho krásnýho dne dalo originální víčko Sbohem a Zenit musel na "návštěvu" kontejneru s plasty.stano112 píše:... uzáver na nádržke ostrekovačov.... plastové bandasky na vodu ... .
Jj, taky máme doma takový kanystrVašátor píše:To víčko z komunistickýho kanystru nemá chybu
A ještě jsi měl dopovědět ten zbytek3enit píše:... a není vidět nic. Tedy ani palubák, ani rychlost, otáčky... .
Tak jsem se právě vrátil ze servisní prohlídky, jediný požadavek byl na výměnu převodového oleje. Nalili mi tam TOTAL 75W-80 GL4+ ... tak uvidíme jak se to bude chovat. L.posim píše:... .Čiže buď chcem ľahko radiť a budem tolerovať hlučnosť - vyberiem si olej nižšej viskozity (z odporúčaní výrobcu SAE 75W-80/GL4). Alebo chcem tichšiu prevodovku i za cenu, že sem - tam za studena v mrazoch bude lepšie použiť pri podradení medziplyn (80W-85/GL4). Tretia možnosť je kúpiť 75W-90/GL4, ktorý síce výrobca neodporúča, no môže trošilinku stíšiť prevodovku a zároveň by problémy s radením za studena mali byť minimálne. Dobrý olej s týmito parametrami je i Mogul Syntrans, ale je to len moja osobná skúsenosť sním vo viacerých aplikáciách, no nechcem robiť reklamu tejto značke, lebo zas s niektorými inými jej olejmi mám skúsenosti katastrofálne;o)
Podľa mojich informácií AvtoVAZ pre tieto prevodovky odporúča len olej špecifikácie API GL 4. ... .
Tento problem vnimam aj ja. Riesit to asi budem vhodne vystrihnutym kuskom nejakej matnej latky. Konkretnu latku zatial nemam a ani prilis predstavu, co by to mohlo byt, ale prave rozmyslam, ze mozno nieco ako filc.3enit píše:Ještě jedna věc, Luděk potrdil že se mu ,,děje" taky. Teď v létě, když je slunce vysoko, dokáže do interiéru tak krásně zasvítit, že se paprsky odráží od plastu co je pod ,,budíkama" přímo do těch budíků a není vidět nic. Tedy ani palubák, ani rychlost, otáčky... Tohle se soudruhům moc nepovedlo, asi stříleli za války do vzduchu
Tak toto ma už tiež par krát zaskočilo, že som nič na budíkoch nevidel ale spomenul som si na LCD panel kde mimo otáčok motora a sign. nezapnutých pásov funguje inak všetko, tak môj zrak musel chvíľku sledovať LCD."3enit" - .... Teď v létě, když je slunce vysoko, dokáže do interiéru tak krásně zasvítit, že se paprsky odráží od plastu co je pod ,,budíkama" přímo do těch budíků a není vidět nic. Tedy ani palubák, ani rychlost, otáčky... Tohle se soudruhům moc nepovedlo, asi stříleli za války do vzduchu
Nedavno som zachytil na webe informaciu o tom, ze ruske urady zatlacili na vyrobcov automobilov, aby dodrziavali povodny cislovaci plan este z cias sovietov. Preto vraj aj Kalina II ma iba ciselne znacenie a nie meno. Ako a ci to dodrziavaju pri inych modeloch a ini vyrobcovia v RU netusim. Mne osobne napis Kalina na zadnych dverach dost chyba a uz som sa pozeral po ruskuch webshopoch, ci to najdem niekde za rozumnu cenu aj s posielanim k nam.Luděk Musil píše:Jo - ještě jedné věci na zádi Kaliny jsem si všiml, resp. jsem byl na ni upozorněn. Já mám na zádi vlevo napsáno LADA, vpravo GRANTA. Zenit má vlevo totéž a vpravo úplně jiným fontem 2194 a pod tím malým písmem cross.
Toto je výhoda verzie Luxe,že to vydíš aj pri tom nešťastne svietiacom slnku.A hlavne už nemusíš preklikávať údaje v palubáku,všetko podstatné vidíš naraz na MMC.KRAES píše:Tak toto ma už tiež par krát zaskočilo, že som nič na budíkoch nevidel ale spomenul som si na LCD panel kde mimo otáčok motora a sign. nezapnutých pásov funguje inak všetko, tak môj zrak musel chvíľku sledovať LCD."3enit" - .... Teď v létě, když je slunce vysoko, dokáže do interiéru tak krásně zasvítit, že se paprsky odráží od plastu co je pod ,,budíkama" přímo do těch budíků a není vidět nic. Tedy ani palubák, ani rychlost, otáčky... Tohle se soudruhům moc nepovedlo, asi stříleli za války do vzduchu